Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Mijn vroegere buurman die Al 25 jaar fanatiek MTB't, zou dat niet kunnen rijden.
2) De plaatselijke toervereniging die iedere winter het bos in gaan, hebben er evenmin wat te zoeken.
3) Eenderwelke die met MTB'en begint omdat naar het cafe en de bakker fietsen lukte, zou erop terecht kunnen komen en crashen...

Lijkt me toch duidelijk dat dat een absolute no-go is, straks wordt het nog even sport waar je skills voor moet trainen als skien. Moet niet gekker worden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: wo 10 juli 2019, 21:52 1) Mijn vroegere buurman die Al 25 jaar fanatiek MTB't, zou dat niet kunnen rijden.
2) De plaatselijke toervereniging die iedere winter het bos in gaan, hebben er evenmin wat te zoeken.
3) Eenderwelke die met MTB'en begint omdat naar het cafe en de bakker fietsen lukte, zou erop terecht kunnen komen en crashen...

Lijkt me toch duidelijk dat dat een absolute no-go is, straks wordt het nog even sport waar je skills voor moet trainen als skien. Moet niet gekker worden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

:winkie: :bier:


ooit..............zal het toch veranderen en anders blijft het dus (net ls de afgelopen 32 jaar) illegaal paadjes zoeken ........ :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Eind vd maand ga ik iig de Black Line doen. Dat schijnt nog wel te kunnen op mijn Canyon Neuron dus ik ga er maar gewoon voor :winkie:

Of de downhill ermee gaat of dat ik 1 dag een downhill fiets huur ligt een beetje af van hoe m'n maatje met downhill fiets die downhilltrack beleeft en of hij zegt dat ik het er wel mee kan doen. Hij weet wel wat ik aan kan zo'n beetje en wat die fiets kan.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

al dat afvragen of je dit of dat met deze fiets kan doen, het grootste verschil maakt de bereider!

heb mensen met een 1wieler northshore banen zien nemen... of zelfs met racefietsen.

het is eigenlijk NIET de vraag kan dit op mijn fiets, maar kan IK dit op mijn fiets...

just sayinggggg :bier: :winkie:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

dope-on-wheels schreef: do 11 juli 2019, 12:36 al dat afvragen of je dit of dat met deze fiets kan doen, het grootste verschil maakt de bereider!

heb mensen met een 1wieler northshore banen zien nemen... of zelfs met racefietsen.

het is eigenlijk NIET de vraag kan dit op mijn fiets, maar kan IK dit op mijn fiets...

just sayinggggg :bier: :winkie:
True true.

In dat geval is inderdaad de vraag: kan IK de Downhill rijden met 120 mm veerweg voor of is het toch veel makkelijker met 170 of zo :winkie:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik vond de huurprijs plus de waslijst met dingen waarvoor je moet dokken als ze kapot gaan een beetje een afknapper. Bovendien ben ik echt een gewoontedier, dus koos ik er maar voor om mijn eigen fiets te slopen in Winterberg :-) Het zou best wel eens raar kunnen zijn toch, ineens op zo'n dikke bak die je niet gewend bent?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

MVMVML schreef: do 11 juli 2019, 14:18
dope-on-wheels schreef: do 11 juli 2019, 12:36 al dat afvragen of je dit of dat met deze fiets kan doen, het grootste verschil maakt de bereider!

heb mensen met een 1wieler northshore banen zien nemen... of zelfs met racefietsen.

het is eigenlijk NIET de vraag kan dit op mijn fiets, maar kan IK dit op mijn fiets...

just sayinggggg :bier: :winkie:
True true.

In dat geval is inderdaad de vraag: kan IK de Downhill rijden met 120 mm veerweg voor of is het toch veel makkelijker met 170 of zo :winkie:
Als je de blackline kunt eijden, kun je de downhill zeker. Ik vindt de downhill eenvoudiger. Blackline is meer dikke gaten en wortels, waar de downhill mee keien en een paar “gaps”
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

yo-eddy schreef: wo 10 juli 2019, 21:13
paulus1981 schreef: do 27 juni 2019, 00:00 Blackline achtig oefenen gaat in NL niet lukken?! (Tenzij de routebouwers op de heuvelrug de vrije hand zouden krijgen :-)
Er zijn meer plekken in NL waar je "blackline" achtige stukjes zou kunnen bouwen als optie in een MTB route, dat gebeurd alleen nog steeds veel te weinig helaas. In elke XCO worldcup wedstrijd zitten wel van dat soort stukjes trouwens :bier:
Is dat zo? IMO is het dan vaak 1 kunstje doen en dan weer vlak, waar hebben we +/- > 30hm in 1 afdaling beschikbaar? Das wat mij betreft wel nodig.

Dat het veel te weinig gebeurt, sowieso eens :D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zelfs natuurlijke zijn er, op 20m parallel van lange bosafdalingen op officiele routes.

Je mag er alleen niet meer doen dan de trackwalk...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

paulus1981 schreef: vr 12 juli 2019, 22:43
yo-eddy schreef: wo 10 juli 2019, 21:13

Er zijn meer plekken in NL waar je "blackline" achtige stukjes zou kunnen bouwen als optie in een MTB route, dat gebeurd alleen nog steeds veel te weinig helaas. In elke XCO worldcup wedstrijd zitten wel van dat soort stukjes trouwens :bier:
Is dat zo? IMO is het dan vaak 1 kunstje doen en dan weer vlak, waar hebben we +/- > 30hm in 1 afdaling beschikbaar? Das wat mij betreft wel nodig.

Dat het veel te weinig gebeurt, sowieso eens :D
Amerongen (e.a.) op UHR, Schoorl, Spaarnewoude, Veluwe (Posbank etc) en uiteraard in Limboland zijn allemaal plekken waar veeeeeel meer mogelijk is dan er nu aangeboden wordt
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

https://youtu.be/v4xNJqpZJxs

Niet echt hard, maar ging wel lekker
Bird Aeris 9 blurple
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

gewoon prima snelheidje. 8)
kan altijd harder, maar dan gaat het vallen ook serieus harder :roll:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MVMVML schreef: do 11 juli 2019, 12:13 Eind vd maand ga ik iig de Black Line doen. Dat schijnt nog wel te kunnen op mijn Canyon Neuron dus ik ga er maar gewoon voor :winkie:

Of de downhill ermee gaat of dat ik 1 dag een downhill fiets huur ligt een beetje af van hoe m'n maatje met downhill fiets die downhilltrack beleeft en of hij zegt dat ik het er wel mee kan doen. Hij weet wel wat ik aan kan zo'n beetje en wat die fiets kan.
Zoals hierboven wordt gezegd, het ligt vooral aan de berijder. Tussen mijn eigen fiets (Radon Skeen, heel vergelijkbaar met Neuron) en de huurfiets ('freeride' model, Giant Reign) merkte ik eigenlijk vrij weinig verschil op twee opvolgende dagen. Met een hardtail zal het verschil groter zijn maar skills zijn alles. Als je het op de ene fiets kan, kom je op de andere ook wel heel beneden. Alleen niet perse met dezelfde snelheid.

Voordelen huren:
-Het zijn redelijk hufter proof fietsen met stevige banden, coil shock etc. Ook goed van kwaliteit en goed onderhouden, dat is niet op iedere verhuurlocatie zo.
-Meer veerweg en vlakkere balhoofdhoek is wat toegeeflijker als je fouten maakt.
-Meer veerweg en vlakkere balhoofdhoek geeft meer vertrouwen. Placebo's werken!
-Geen risico dat je je pride and joy sloopt.


Nadelen huren:
-kost geld
-Als je m sloopt kost het nog meer geld
-Wennen aan andere fiets kan lastig zijn (flat pedals is niet voor iedereen een succes de eerste keer, zorg dat je iig je eigen pedalen en schoenen bij je hebt als je nooit op flats rijdt)
Give me little bits of / more than I can take
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik durf wel te stellen dat je alles in Winterberg kunt rijden op een XC HT. Vrijwel overal zijn 'chicken runs' zodat je grote(re) sprongen, gaps en drops links kunt laten liggen, vrijwel alles is te rollen. Het voordeel van een fiets huren is dat 200mm veerweg en een slacke geo het makkelijker maken om je grenzen wat te verleggen maar ook op een gewone fiets kun je prima uit de voeten.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Zeker alles is op een XC HT te rijden... als je alles en iedereen tot last wilt zijn op de tracks.
Er zijn weinig rijders die een xc bike op snelheid kunnen rijden in Winterberg. En waarom zou je het überhaupt willen..

Wil je de hele bikepark experience; huur gewoon een geschikte fiets.
Het is een tenslotte een bikepark geen xc rondje.
Plaats reactie