beetje filosofische vraag

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

asphaltdude schreef: do 11 juli 2019, 20:29
Ramonn schreef: do 11 juli 2019, 08:08 Maar mijn uitgangspunt was een tweede fiets die door vrienden te gebruiken is als we samen gaan rijden. Dus dan zou hij juist niet te verschillend moeten zijn lijkt me.
Als die vrienden jouw fiets moeten lenen omdat ze er zelf geen hebben, zullen het waarschijnlijk minder ervaren bikers zijn dan jij.
Als je hun op de Tallboy zet en zelf op de SSSS gaat zijn jullie waarschijnlijk meer aan elkaar gewaagd.
Dat klopt voor een deel. Maar er zijn er ook die wel vrij veel ervaring hebben en daarbij een top conditie. Maar door diverse omstandigheden nu geen (goede) fiets meer hebben.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je bent te goed voor deze wereld.
(Jij zorgt voor een dure fiets, zodat zij hun geld aan iets anders kunnen uitgeven?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 12 juli 2019, 17:19 Je bent te goed voor deze wereld.
(Jij zorgt voor een dure fiets, zodat zij hun geld aan iets anders kunnen uitgeven?)
Ach, nu heb ik de wind mee. Dat is ook andersom geweest. Maar ik vind het vooral leuk om een fiets te bouwen. Als ik die dan samen met vrienden kan gebruiken is dat alleen maar bonus.

Ben er achter gekomen in de loop der jaren dat de leukste activiteit op de mooiste plek op aarde weinig voor me betekend als ik het niet kan delen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je er zelf maar blij van wordt ;)

Maar zo eindig je dus met 2 bijna identieke fietsen.
En daarmee heb je je eigen vraag zo'n beetje zelf beantwoord.
Gewoon nog een SC FS erbij.

Al je gebruikte spul schuif je door naar fiets 2.
Hoe meer je fiets 1 onderhoudt en opwaardeert, des te beter wordt ook fiets 2.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Ik gooi er toch nog een in. Jullie advies om meer verschillend te kiezen blijft wel een beetje hangen.

5010 is dan idd wel heel vergelijkbaar. Chameleon door HT misschien iets meer anders.

Maar nu zie ik diverse aanbiedingen boor de Hightower LT. Flink meer travel. Maar is daar op de Utrechtse heuvelrug nog ok en leuk op te rijden. Of moet je voor zoiets direct de bergen in!
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Ramonn schreef: zo 14 juli 2019, 07:45 Ik gooi er toch nog een in. Jullie advies om meer verschillend te kiezen blijft wel een beetje hangen.

5010 is dan idd wel heel vergelijkbaar. Chameleon door HT misschien iets meer anders.

Maar nu zie ik diverse aanbiedingen boor de Hightower LT. Flink meer travel. Maar is daar op de Utrechtse heuvelrug nog ok en leuk op te rijden. Of moet je voor zoiets direct de bergen in!
Ik zie nu dat mijn plus wielen niet gaan passen. Dus dit werkt niet. De gewone hightower kan wel.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar wat je eigenlijk zegt is dat je nog een Santa Cruz wil? :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ramonn schreef: zo 14 juli 2019, 07:45 Ik gooi er toch nog een in. Jullie advies om meer verschillend te kiezen blijft wel een beetje hangen.
Dat is hokjesgeest advies. Waarom zouden er extreme verschillen moeten zitten tussen je fietsen? Het is hetzelfde als zeggen dat je maar één spijkerbroek mag hebben naast je pantalon en korte broek. Terwijl je misschien wel veel beter af bent met 5 spijkerbroeken en een tutu :wink:
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus een tutu kopen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Tutu, die heb ik natuurlijk al lang.

Net een knoop doorgehakt. SC Chameleon Carbon is het geworden. Alle onderdelen die ik over heb passen daar op. Daardoor blijft de totale investering nu beperkt.

Eerst maar eens zien hoe die bevalt. En als het me lukt tijd te vinden om regelmatig naar het buitenland te gaan dan lijkt me dat een mooi moment om nog iets extras in elkaar te zetten. Dat is op zijn minst heel verleidelijk.

Ik heb voor de afmontage XT, remmen en 11 speed groep. Fox 34 elite fork 130mm, KS dropper, wtb volt zadel, hope headset, sc Carbon stuur en 27.5+ wtb/hope wielen en Maxxis recon 2.8 banden.

De Onyx naven voor de tallboy kunnen in vesper uitvoering maandag besteld worden hoorde ik gisteren. Dus hoop die een week later in huis te hebben om de wielen met de SC reserve velgen te bouwen.

Fijn weer knutselen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ramonn schreef: vr 12 juli 2019, 18:09 Ach, nu heb ik de wind mee. Dat is ook andersom geweest. Maar ik vind het vooral leuk om een fiets te bouwen. Als ik die dan samen met vrienden kan gebruiken is dat alleen maar bonus.

Ben er achter gekomen in de loop der jaren dat de leukste activiteit op de mooiste plek op aarde weinig voor me betekend als ik het niet kan delen.
Toffe instelling! Wordt vast een mooie build, geniet ervan :-q
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie