No name frames

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
f-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 19:02

Ik ben van plan om een eigen MTB te gaan maken, met 1x11 Sram nx schakel systeem,
Dit is mijn eerste fiets die ik ga maken en helaas zit ik ook met een erg laag budget.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet waar ik een frame vandaan kan halen, het liefst heb ik een no name frame van rond de €50. Ik heb er eentje gevonden in Duitsland, maar wanneer mogelijk koop ik er liever 1 in Nederland/België
Weet iemand toevallig een site of adres waar ze frames voor een leuke prijs verkopen?
Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wat is je doel, zelf maken voor weinig geld of voor een laag budget een fatsoenlijke fiets?

als je doel echt zelf maken is.. .en je gaat de meeste onderdelen nieuwe kopen.. (bv een frame van 50 euro...) dan hou je niet veel soeps over..
ik zou dan of mijn budget oprekken, of 2e hands onderdelen gaan zoeken. een 2e hands frame van 50 euro kan mogelijk 10 x beter zijn dan een nieuw frame van 50 euro..

Maar wil je gewoon een goede fiets voor weinig, kijk dan hier wat er aan 2ehands te koop staat.. wordt je veel gelukkiger van (mits je een beetje weet waar je op moet letten, maar daar ga ik wel van uit als je zelf wilt gaan bouwen)
f-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 19:02

Bedankt voor de tip, misschien is inderdaad een 2 de hands kopen dan een beter idee. Verder ben ik wel een Cube frame 2100 Gr tegen gekomen nieuw voor €70, stel ik kies voor zelfbouw kan dit dan misschien wel slim zijn of ook niet? Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik het aller liefst een fiets met nx 1x11 wil maken, en dat ik op marktplaats er helaas niet veel zie staan voor een goede prijs, en vandaar dat ik dacht, dan maak ik hem zelf
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Zelf een fiets samenstellen en opbouwen is gewoon erg leuk en leerzaam. Nu drie keer gedaan, zou het zo weer verkiezen boven een complete fiets.

Maar: bezint eer ge begint. Maak een excel-sheet (of krabbel een lijstje op papier) met de gewenste onderdelen. Zet de prijzen onder elkaar en vergeet het kleinere materiaal niet: spacers, headset, lagers, grips, zadel. Past alles aan- en in elkaar?
Inderdaad kom je onder de streep waarschijnlijk duurder uit, maar je kunt bepaalde voorkeuren direct doorvoeren, zoals je banden meteen tubeless hebben, direct een goede ketting erop in plaats van die goedkopere die er in de winkel opligt. Of onderdelen gebruiken die je toch nog in de schuur had.

Cube frames zijn goedkoop verkrijgbaar.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

WelkomBuiten schreef: zo 14 juli 2019, 20:07 Inderdaad kom je onder de streep waarschijnlijk duurder uit.
Niet helemaal mee eens.. Als je genoeg geduld hebt en van het betere (online) speuren houd, denk ik dat je juist goedkoper uit kunt zijn als je zelf alles bij elkaar zoekt. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met het aanbod en de aanbiedingen..
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Hoe laag is dat budget van je? Je zou ook een nette gebruikte bike kunnen aanschaffen en deze ombouwen naar 1x11.
modder zuigt!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Merijn. schreef: zo 14 juli 2019, 22:06
WelkomBuiten schreef: zo 14 juli 2019, 20:07 Inderdaad kom je onder de streep waarschijnlijk duurder uit.
Niet helemaal mee eens.. Als je genoeg geduld hebt en van het betere (online) speuren houd, denk ik dat je juist goedkoper uit kunt zijn als je zelf alles bij elkaar zoekt. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met het aanbod en de aanbiedingen..
Maar als je dan je totaalprijs weer vergelijkt met die van een fiets uit een interessante aanbieding...
Uitzonderingen daargelaten is zelf bouwen zelden goedkoper dan compleet kopen.

Maar wel veel leuker :)

Voor de ts: bijna elke bike is om te bouwen naar een NX 1x11 aandrijving, dus dat is ook nog een optie zoals Mark al aangeeft.
Als de kosten bepalend zijn zou ik gewoon eens wat opties naast elkaar op papier zetten, dat vergelijkt makkelijker.

Voor goedkope frames kun je eens kijken bij
- http://www.rczbikeshop.com/nl/
Wel aanmelden voor de nieuwsbrief met kortingscodes anders zie je de normale prijzen. Het aanbod varieert enorm. Soms erg interessant, soms staat er niks bij wat de moeite waard is. Ook voor onderdelen kan RCZ interessant zijn.
- https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath ... =1&sort=3a
Die CNC frames zijn ook gewoon no-names, ze hebben soms ook hele leuke aanbiedingen in onderdelen, vooral als je niet het nieuwste van het nieuwste zoekt.
En Ebay kan ook erg interessant zijn voor betaalbare frames.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
f-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 19:02

Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik zal dan nog maar eens alles precies gaan uitrekenen, ik hat al aardig wat betekent maar toch die kleine dingen vergeten, ik wil het ook deels als leerproces doen, dus iets meer mag het wel kosten, maar natuurlijk niet al te veel in vergelijking met een volledig afgemonteerd model. Maar in ieder geval nogmaals bedankt voor de tips, ik denk dat ik hier zeker wat aan zal hebben
Plaats reactie