NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
joeri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 19:50
Mijn mountainbike: Specialized fsr turbo comp

hoe zit het met de bekende rups op LV en HV. Is een dennenbos toch?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Op HV staan wel wat eiken, klein stukje van LV ook. Maar is me nog niet opgevallen dat ze daar zitten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Net gereden. Niks gezien en nergens last van. :-q
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Er is op Lage Vuursche een nest gespot in de buurt van "de rotonde" waar Amerikaanse eiken staan. Ik geef er geen enkele garantie bij maar het lijkt voorlopig mee te vallen. Zelf afgelopen donderdagavond beide routes gedaan en geen last.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Let op, omleiding!

Staatsbosbeheer gaat de komende weken op Hoge vuursche aan de bak. een aantal percelen worden uitgedund. Vanaf de oversteek over de hoge vuurscheweg, aan het begin van de route, komt er vanaf het eind van deze dag een omleiding. Je volgt op de fiets een tijdje de zwarteweg, waar je verderop de track weer op kan.
Voor wie topografisch niet zo goed op de hoogte is: dit is ergens tussen de kuil en het theehuis in het zuidwestelijke kwart van de route

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pietervl op zo 30 juni 2019, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik ziet het plaatje in de post van Pieter niet. Ligt misschien aan mijn instelling maar voor de zekerheid. Die omleiding ziet er dus als volgt uit:

Afbeelding

Vanaf heden actief dus.
rinke
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 15:33

In het veld is de omleiding niet te missen :lol: de route is bij de Zwarte Weg volledig gebarricadeerd en je wordt met voldoende goed zichtbare MTB pijlen omgeleid naar het vervolg van de route.
Qua rupsen, niet het idee dat er meer jeuk is bijgekomen na gisteravond :tong
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb afgelopen zondag een rondje LV gefietst en de bultjes op mijn onderarmen zijn er sinds gisteren weer. Dus rupsen zitten er zeker.
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

De Fietsersbond heeft een verhaal gepubliceerd over het beruchte fietspad over landgoed Pijnenburg. Daarin staat onder andere dat de gemeenten Baarn en Soest begin juni in overleg gaan met de landgoedeigenaar Per Insinger. 'k Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afgelopen zondag Lage Vuursche voor het eerst gedaan en nog een stuk Hoge.

Blijft toch leuke boel daar. Geen last gehad van rupsen, wel van veel zand op Lage.

Maar goed, dat mocht de pret niet drukken, zeker niet gezien het witbier en bitterballen In de Kuil daarna in het zonnetje :-q
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb vanochtend rondje LV gedaan en het lag er perfect bij :-q

Ik vraag mij alleen1 ding af of de fietsers (voornamelijk wielrenners) Die op de rijbaan fietsen op de hoge vuursche weg wel beseffen dat ze zo goed als onzichtbaar zijn onder die donkere bomen? Die gasten spelen met hun leven daar.
Laatst gewijzigd door Sabai op zo 7 juli 2019, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kun je mss beter op het racefietsforum zetten bij fiets.nl
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sabai schreef: zo 7 juli 2019, 13:07Ik vraag mij alleen1 ding af of de fietsers (voornamelijk wielrenners) Die op de rijbaan fietsen tussen de hoofdweg en de kuil . Wel beseffen dat ze zo goed als onzichtbaar zijn onder die donkere bomen? Die gasten spelen met hun leven daar.
Staat volgens mij wel waarschuwingsbord mbt fietsers. Alternatief is het gravelfietspad, maar niet echt een optie.
Ik rij ook geregeld over die weg met mij racefiets, maar met schemer toch ook maar niet.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zo erg is dat fietspad toch niet? Ik kies niet vaak voor deze weg maar als ik dat doe gebruik ik gewoon dat pad. Hoef je jezelf niet bij iedere auto af te vragen of het goed gaat.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vandaag LV gedaan, twee onduidelijkheden (voor mij althans):
1. Op een gegeven moment staat er een groene pijl rechtdoor en een rechtsaf. Onder de twee pijlen staat 'afkort route'. Welke van de twee is dan de afkorting, de bovenste pijl of de onderste? Is daar een regel voor?
2. Dicht bij het eind van de route staat eerst een groene pijl rechtdoor. Vlak daarna staat opeens een blauwe pijl naar links en een bord waarop staat hoe je terug naar de start moet. Wat doet die blauwe pijl daar opeens en waar leidt die naar toe? Gaat de route die kant op verder en wijst het bord naar ene afkort route, of betekent het nog iets anders?
Plaats reactie