Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

hanjovdberg schreef: do 25 april 2019, 19:23 Morgen die kant op. Niet voor het eerst maar is de nieuwe route (groen) de moeite om erbij te doen? Dus Rijssen/Holten/Hellendoorn/Reggedal/Holten (90km?)
Ehm, paar leuke stukjes (bij Eelerweg) en Doktersbos. Verder kom je onderaan de afdaling na de steile klim bij Krönnenzommer de paarse route op, tot na de snelle afdaling rechtdoor met wat mul zand en wortels na de Uitkijk.
Oftewel: 1x proberen, kijken of je het wat vindt 8)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik denk dat ik morgen maar weer eens richting Hellendoorn ga. Nu heb ik dat al vaker gecombineerd met Holten, maar ik begreep dat er meer combinaties mogelijk zijn. Dus vraag aan de mensen die er vaker komen. Welke routes zijn echt tof om gecombineerd te rijden? Er mag van mij best wat technische ongein in zitten.
◼︎ Go round the outside.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Is bikepark Holten al open? 👍

Verder kan je naar het noorden naar lemeleberg (aardig wat hoogteverschil en wat spielerei onderweg) of naar het zuidoosten naar Rijssen (achtbaan) en Markelo (verrassend leuk, zuidelijk deel wel af en toe rechte stukken).
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Ik vind zelf de combi holten/rijssen ook wel leuk, holten is wat meer rechtuit rechtaan al is daar wel weer een mooi stukje single track bij gekomen, rijssen is inderdaad een mooi mickey mouse baantje! vanaf rijssen kan je volgens mij weer door naar Markelo al weet ik niet goed waar deze verbinding ergens ligt...
Ik ben mij er eentje...
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Wie o wie weet of ik morgen last heb van de triatlon in Holten op de MTB route Hellendoorn en/of Holten??
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

StefvanH schreef: vr 28 juni 2019, 19:39 Wie o wie weet of ik morgen last heb van de triatlon in Holten op de MTB route Hellendoorn en/of Holten??
Op holten had je daar wel last van kunnen hebben ;-) nog gereden?
Ik ben mij er eentje...
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

D-man schreef: do 4 juli 2019, 23:16
StefvanH schreef: vr 28 juni 2019, 19:39 Wie o wie weet of ik morgen last heb van de triatlon in Holten op de MTB route Hellendoorn en/of Holten??
Op holten had je daar wel last van kunnen hebben ;-) nog gereden?
Yes enkel Hellendoorn. Kwam wel mensen tegen die vanuit Holten kwamen en er geen last van hadden gehad. Had prima gekund dus.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

StefvanH schreef: vr 5 juli 2019, 07:42
D-man schreef: do 4 juli 2019, 23:16

Op holten had je daar wel last van kunnen hebben ;-) nog gereden?
Yes enkel Hellendoorn. Kwam wel mensen tegen die vanuit Holten kwamen en er geen last van hadden gehad. Had prima gekund dus.
Klopt je kruist hem een heel klein stukje ;)
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ondertussen wat maandjes verder (moet nog steeds die kant op plan was veranderd) Heeft iemand gpx beschikbaar van de verbindingen naar de andere routes in de buurt? Voor nu even de meeste interesse in verbinding Holten-Rijsen.

Volgens een collega is Rijsen echt wat voor mij. (maar die gozer rijd nog niet zo lang) Dus maar eens kijken dan. Maar stiekem ook hier de vraag hoe verhoud Rijsen zich tot Hellendoorn?
◼︎ Go round the outside.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Rijssen is een flowtrail, echt een achtbaan van 16 km met maar een paar rechte stukken waar je rust kan pakken. Hoogtemeters zijn er wel, maar beperkt. Rijssen is voor 90% nieuw aangelegd. Combi met Markelo is tof. Deze route is een echte verrassing. Er zijn zeker lange rechte asfalt stukken van soms een paar km, maar dan kan je ff op adem komen en gezellig ouwehoeren!

Hellendoorn heeft van alles wat, stukje authentieke paden, wat flowtrails maar dan wat meer downhill tov Rijssen. Je moet nog steeds werken, maar stuk minder ivm Rijssen. Verder zijn er wat langere klimmen en ook af en toe een snelle afdaling. Denk dat Hellendoorn voor 50-60% nieuw is aangelegd. Overigens kan je hier ook vrij rijden in het gebied. Combi met Holten is leuk, deze begint briljant, maar wordt daarna relatief saai, totdat je weer naar het noorden gaat bij Holten.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hellendoorn en Holten ben ik bekend mee. Vandaar even mijn vraag hoe Rijsen is daarmee vergeleken. Mijn voorkeur in bij het informatiecentrum starten eerst Holten en dan Hellendoorn rijden dan bouw je het mooi op. Andersom vind ik Holten tegenvallen. (vind ik pas interessant worden vanaf Holten) Zit er nu dus even op te broeden wel combi ik wil maken. Voor een rondje van 18Km ga ik niet 2 uur in de auto zitten.
◼︎ Go round the outside.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Wil je dat de routes je niet tegenvallen zou ik beginnen met Holten, daarna Hellendoorn, en als je nog energie over hebt Rijssen.

Holten en Hellendoorn zijn (met respect) oudere routes die in de afgelopen 2 á 3 jaren veel "2.0" stukken in zijn aangelegd, Rijssen is zoals eerder genoemd 16 km met bochtjes en heuveltjes en combinaties daarvan. Ik gok dat 90 tot 95 % singletrack is, een echte achtbaan
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Tijgerhaai schreef: do 1 augustus 2019, 22:27 Hellendoorn en Holten ben ik bekend mee. Vandaar even mijn vraag hoe Rijsen is daarmee vergeleken. Mijn voorkeur in bij het informatiecentrum starten eerst Holten en dan Hellendoorn rijden dan bouw je het mooi op. Andersom vind ik Holten tegenvallen. (vind ik pas interessant worden vanaf Holten) Zit er nu dus even op te broeden wel combi ik wil maken. Voor een rondje van 18Km ga ik niet 2 uur in de auto zitten.
check youtube even op route rijssen, staan genoeg beelden op zodat je een beetje een indruk krijgt
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Tijgerhaai schreef: do 1 augustus 2019, 22:09 Ondertussen wat maandjes verder (moet nog steeds die kant op plan was veranderd) Heeft iemand gpx beschikbaar van de verbindingen naar de andere routes in de buurt? Voor nu even de meeste interesse in verbinding Holten-Rijsen.

Volgens een collega is Rijsen echt wat voor mij. (maar die gozer rijd nog niet zo lang) Dus maar eens kijken dan. Maar stiekem ook hier de vraag hoe verhoud Rijsen zich tot Hellendoorn?
Ik heb Holten/Rijssen evt wel beschikbaar op strava en daar valt volgens mij wel een GPX van te brouwen. Anderzijds, weet niet wanneer je wilt komen rijden maar anders haak je je karretje bij mij aan. Krijg je een private tour 8)
Freekenstein schreef: vr 2 augustus 2019, 08:20 Wil je dat de routes je niet tegenvallen zou ik beginnen met Holten, daarna Hellendoorn, en als je nog energie over hebt Rijssen.

Holten en Hellendoorn zijn (met respect) oudere routes die in de afgelopen 2 á 3 jaren veel "2.0" stukken in zijn aangelegd, Rijssen is zoals eerder genoemd 16 km met bochtjes en heuveltjes en combinaties daarvan. Ik gok dat 90 tot 95 % singletrack is, een echte achtbaan
Kan me vinden in je volgorde maar is niet de meest handige route, ik pak normaal Holten vanaf de Sallandse Berg, ga er dan net voor het pad richting het spoor bij Holten af om Rijssen te rijden, pak dan vervolgens op hetzelfde punt Holten weer op en steek bij de NTF over om Hellendoorn te rijden. Als er dan nog prik in de benen over is kan je ook beide Hellendoorns rijden. Al moet ik eerlijk zijn en is groen niet echt uitdagend te noemen. Alternatief daarvoor is dan om Lemele bij Hellendoorn aan te knopen, Holten -> Rijssen en Hellendoorn -> Lemele zijn wat langere verbindingen maar beide enorm de moeite!
Ik ben mij er eentje...
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

D-man schreef: vr 2 augustus 2019, 08:28 Kan me vinden in je volgorde maar is niet de meest handige route, ik pak normaal Holten vanaf de Sallandse Berg, ga er dan net voor het pad richting het spoor bij Holten af om Rijssen te rijden, pak dan vervolgens op hetzelfde punt Holten weer op en steek bij de NTF over om Hellendoorn te rijden. Als er dan nog prik in de benen over is kan je ook beide Hellendoorns rijden. Al moet ik eerlijk zijn en is groen niet echt uitdagend te noemen. Alternatief daarvoor is dan om Lemele bij Hellendoorn aan te knopen, Holten -> Rijssen en Hellendoorn -> Lemele zijn wat langere verbindingen maar beide enorm de moeite!
Eens, maar dat was volgens mij de vraag niet ;) :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie