Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik maak nog even een aanpassing. Komt er zo aan. Komoot maakte er een potje van omdat de route over paden loopt die Komoot niet kent. Dus daar staat het niet op.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo, duurde iets langer omdat ik eerst ergens anders mijn mening moest verkondigen. Vond ik zelf dan hè, hier in Noord-Holland moet het blijkbaar altijd op de moeilijke manier.

Maar goed, bij deze de combinatie Ede & Oosterbeek zuid.
https://www.dropbox.com/s/ntn0m9h39itf5 ... d.GPX?dl=0

Ik heb de kruising van de N224 gewoon even netjes over het fietspad gelegd. A. wij mountainbikers gedragen ons natuurlijk als ideale schoonzoon/dochter. B. Zodra je routes gaat delen op het net weet je nooit waar dat terecht komt. En wij hebben er niks aan als iemand straks "gevaarlijk" een vierbaans provinciale weg probeert over te steken terwijl een stukje verder keurig verkeerslichten staan. (Liever vijf minuten later thuis, dan vijf seconden eerder in het ziekenhuis) Lus heb ik ook omgelegd langs kasteel Doorwerth voor een prima pauzeplek bij de Zalmen, aanrader mensen. :-q

@Freekenstein, Ik lees dat je bij het MTB museum actief bent. Gouwe kerel die Jeroen (gooi er 20 cent in, en hij lult voor een euro :D ) Is het voor jullie niet een idee om een mooie verbinding langs het museum uit te zetten? Of nog mooier de vaste route omleggen langs jullie museum.
◼︎ Go round the outside.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Bedankt Tijgerhaai!
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 5 mei 2019, 00:16 Wie werkt trouwens de Waymarked Trails site bij? Ik kende deze site ook nog niet, maar dit is wel handig met alle nieuw aangelegde tracks er ook op in 1 overzicht :)
Sorry, deze was blijven liggen (en thx vor de aardige woorden).
Waymarked Trails werkt "zichzelf" een paar keer per uur bij vanuit de Openstreetmap database (zie tijdstip laatste bijwerking linksboven, afhankelijk van browser kan verversen met F5 oid ook helpen)

Vaak is Waymarkedtrails (WMT) eerder bijgewerkt dan de standaard grafische kaart van OSM waarop de routes worden geplot. De GPX-en van routes die je van WMT kan downloaden zijn ook steeds bijgewerkt en vallen mooi precies op de wegen actuele OSM-kaarten (geen twijfel of je nou op een bepaald pad moet rijden of op een parallel pad daar net naast).

Openstreetmap wordt weer bijgehouden door vele vrijwilligers, elk met eigen aandachtsgebieden (zowel geografisch en qua onderwerp). De laatste tijd ben ik, voortbouwend eerder werk van andere OSM-vrijwilligers, bezig om de nieuwe ontwikkelingen rond de Veluwe (en in de Hollandse Duinen) in OSM te verwerken.

Mapillary foto's zijn een hulpmiddel daarbij, zowel voor mij zelf als voor andere vrijwilligers, die misschien weer andere data afleiden uit de foto's. En het is een mooi hulpmiddel om te laten zien over welke plek je het hebt of om een indruk te krijgen van een plek / route. Het echt goed verwerken in de data kaart kost echter meestal meer tijd dan het verwerken van de foto's.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de info
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Tijgerhaai schreef: vr 24 mei 2019, 12:39 @Freekenstein, Ik lees dat je bij het MTB museum actief bent. Gouwe kerel die Jeroen (gooi er 20 cent in, en hij lult voor een euro :D ) Is het voor jullie niet een idee om een mooie verbinding langs het museum uit te zetten? Of nog mooier de vaste route omleggen langs jullie museum.
Ja, Jeroen lult wel 5 kwartier in een uur!! :D :D :D :D

Men is bezig een vaste route aan te leggen/uit te zetten die start/eindigt bij het museum. In het museum is kleed/douchegelegenheid (zeer binnenkort is de dames kleedruimte ook gereed), we hebben een barretje waar koffie, thee en fris en een tosti genuttigd kunnen worden.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag dan maar eens mijn knutselwerk met jullie input gereden. Bij de Johanna Hoeve even wat paadjes verkend en daar kwam ik toch wel wat moois tegen. Dus voor de gestresseerde de geüpdatete versie: https://connect.garmin.com/modern/course/25704172
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Tijgerhaai schreef: do 4 juli 2019, 00:33 Vandaag dan maar eens mijn knutselwerk met jullie input gereden. Bij de Johanna Hoeve even wat paadjes verkend en daar kwam ik toch wel wat moois tegen. Dus voor de gestresseerde de geüpdatete versie: https://connect.garmin.com/modern/course/25704172
Bedankt hiervoor :)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vanaf vandaag is de route bij Heveadorp (route Oosterbeek op grondgebied van Geldersch Landschap & Kasteelen) officieel omgelegd. De nieuwe tracks zijn aangegeven met de geel/zwarte MTB bordjes. Op het kaartje betreft het de blauwe route. De bordjes van oude route (fluor groen) zijn verwijderd. Dit gedeelte is dus geen onderdeel meer van de route.

Het lange pad naar de Utrechtseweg is tijdelijk. In de zomermaanden wordt er gewerkt aan stuk nieuw stuk single track in het gebied van Pluryn. Later volgt nog een stuk single track op De Hoog Oorsprong.

kaartje zie:
https://www.facebook.com/MTBZuidVeluwe
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is de noordlus? Anders moet ik even mijn combi met Ede aanpassen.
GPX al beschikbaar?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Stel dat ik als 'first timer' route oosterbeek (zoals op mtb routes staat) van het weekend ga rijden; Is het dan met combi gpx en paaltjes goed te volgen?
Laatst gewijzigd door vibemaker op vr 5 juli 2019, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: vr 5 juli 2019, 16:37 Dat is de noordlus? Anders moet ik even mijn combi met Ede aanpassen.
GPX al beschikbaar?
Dit is een verandering aan de zuidlus. De noordlus gaat straks helemaal vervallen en komt een nieuwe route Schaarsbergen voor in de plaats.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

vibemaker schreef: vr 5 juli 2019, 17:07 Stel dat ik als 'first timer' route oosterbeek (zoals op mtb routes staat) van het weekend ga rijden; Is het dan met combi gpx en paaltjes goed te volgen?
Ja, maar bij Heveadorp de bordjes volgen tot aan de oversteek bij de Utrechtseweg (stoplichten). Net daarvoor zal je navigatie het weer oppikken.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: vr 5 juli 2019, 17:13
vibemaker schreef: vr 5 juli 2019, 17:07 Stel dat ik als 'first timer' route oosterbeek (zoals op mtb routes staat) van het weekend ga rijden; Is het dan met combi gpx en paaltjes goed te volgen?
Ja, maar bij Heveadorp de bordjes volgen tot aan de oversteek bij de Utrechtseweg (stoplichten). Net daarvoor zal je navigatie het weer oppikken.
:-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: vr 5 juli 2019, 17:08
Tijgerhaai schreef: vr 5 juli 2019, 16:37 Dat is de noordlus? Anders moet ik even mijn combi met Ede aanpassen.
GPX al beschikbaar?
Dit is een verandering aan de zuidlus. De noordlus gaat straks helemaal vervallen en komt een nieuwe route Schaarsbergen voor in de plaats.
Loerend naar het kaartje op fb. Is dat het pad langs de manege? Dat er uit is?

Stuk voor en na het kasteel blijft er wel in? Want dat vind ik dan weer een gaaf stukje. Hoe dan ook tof dat jullie het mooier maken.

Ik verwijder even mijn combi met Ede tot ik Julie klaar zijn met de aanpassingen.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie