NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ik mag het artikel blijkbaar niet zien? Ik zie op de site wel een kleine foto maar kan het artikel niet zien, sta ik daar een boom om te zagen die het niet eens verdient had om om te gaan :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik heb idd nog nooit een paard met (schijf)rem gezien. :winkie:
Actie van afgelopen zaterdag is top :-q en vooral stukje begrip voor elkaar hebben en hou je het het langste vol met elkaar.
Niet gelijk wijzen naar de ander
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vibemaker schreef: di 18 juni 2019, 20:04 Net met Mrs. Vibe een heerlijk rondje HV gedaan :-q

Ergens halverwege werden we nog ingehaald door een gast...
op teenslippers...
zonder helm...
vol gas op een e-bike
Afbeelding
:-q Fotoke van de Gopro dumpen? :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

slapbandje schreef: wo 19 juni 2019, 14:09 Paarden hebben geen rem?

Waar zijn die teugels dan voor?
niet om aan trekken, geen rem
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Vanochtend heerlijk HV en LV gereden. parcours was kneiterhard zelf het bekende mulle stuk van LV kon ik doorkomen. De varens waren indd goed aanwezig maar wat ik "gevaarlijker" vond.. Na de wortelklim ga je na een stukje linksaf de route vervolgen(volgens mij kan je dan ook rechtdoor door het bos richting soest of zo??). Daar stonden behoorlijk wat bereklauwen die akelig dicht bij de route komen.. Is dit bekend bij de onderhoudsploeg? Vind die dingen best wel creepy om eerlijk te zijn. Verder was het nog wel nat en ben goed vies geworden maar man wat was t weer lekker zeg!!!
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

slapbandje schreef: wo 19 juni 2019, 14:09 Paarden hebben geen rem?

Waar zijn die teugels dan voor?
Als ruiter en MTB-er kan ik je garanderen dat remmen met een fiets iets anders is dan remmen op een paard... mijn MTB weegt geen 600kg, schrikt nergens van en heeft geen eigen wil... scheelt enorm.. :bier:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

RoySmit schreef: do 20 juni 2019, 14:42 Vanochtend heerlijk HV en LV gereden. parcours was kneiterhard zelf het bekende mulle stuk van LV kon ik doorkomen. De varens waren indd goed aanwezig maar wat ik "gevaarlijker" vond.. Na de wortelklim ga je na een stukje linksaf de route vervolgen(volgens mij kan je dan ook rechtdoor door het bos richting soest of zo??). Daar stonden behoorlijk wat bereklauwen die akelig dicht bij de route komen.. Is dit bekend bij de onderhoudsploeg? Vind die dingen best wel creepy om eerlijk te zijn. Verder was het nog wel nat en ben goed vies geworden maar man wat was t weer lekker zeg!!!
Ik was er gisterenavond ook nog, tijdens de stortbui....zeiknat geworden.
Bereklauw moet je je niet veel van aan trekken. Volgens Strava heb ik al 178x Lage Vuursche gereden, maar nog nooit last gehad van de bereklauw.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

worstkaas schreef: do 20 juni 2019, 15:19 Bereklauw moet je je niet veel van aan trekken. Volgens Strava heb ik al 178x Lage Vuursche gereden, maar nog nooit last gehad van de bereklauw.
Wat Strava al niet registreert :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mach0 schreef: do 20 juni 2019, 15:04 Als ruiter en MTB-er kan ik je garanderen dat remmen met een fiets iets anders is dan remmen op een paard... mijn MTB weegt geen 600kg, schrikt nergens van en heeft geen eigen wil... scheelt enorm.. :bier:
Paarden zijn dus net vrouwen... :-D
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

awinkel schreef: do 20 juni 2019, 15:29
Mach0 schreef: do 20 juni 2019, 15:04 Als ruiter en MTB-er kan ik je garanderen dat remmen met een fiets iets anders is dan remmen op een paard... mijn MTB weegt geen 600kg, schrikt nergens van en heeft geen eigen wil... scheelt enorm.. :bier:
Paarden zijn dus net vrouwen... :-D
Als je vrouw 600kg weegt.. ja.. :D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat gelukkig niet. :winkie:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

RoySmit schreef: do 20 juni 2019, 14:42 Vanochtend heerlijk HV en LV gereden. parcours was kneiterhard zelf het bekende mulle stuk van LV kon ik doorkomen. De varens waren indd goed aanwezig maar wat ik "gevaarlijker" vond.. Na de wortelklim ga je na een stukje linksaf de route vervolgen(volgens mij kan je dan ook rechtdoor door het bos richting soest of zo??). Daar stonden behoorlijk wat bereklauwen die akelig dicht bij de route komen.. Is dit bekend bij de onderhoudsploeg? Vind die dingen best wel creepy om eerlijk te zijn. Verder was het nog wel nat en ben goed vies geworden maar man wat was t weer lekker zeg!!!
Zaterdag over een week wordt er gesnoeid op de route, we kunnen dit dan wel mee pakken. Er zijn ook meer mensen uit de trailcrew die hier mee lezen, dus het is nu i.i.g. wel bekend ;)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Voordat er overbodig werk wordt gedaan: Niet alle berenklauw is schadelijk voor de mens. De Reuzenberenklauw is bijvoorbeeld wel schadelijk; sinds 2 augustus 2017 is in alle landen van de Europese Unie bestrijding van deze plant verplicht. Maar de Gewone berenklauw heeft niemand last van.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Bahco schreef: do 20 juni 2019, 17:21 Voordat er overbodig werk wordt gedaan: Niet alle berenklauw is schadelijk voor de mens. De Reuzenberenklauw is bijvoorbeeld wel schadelijk; sinds 2 augustus 2017 is in alle landen van de Europese Unie bestrijding van deze plant verplicht. Maar de Gewone berenklauw heeft niemand last van.
De gewone berenklauw staat hier al jaren in de tuin. Ik kan je verzekeren dat je er dezelfde brandblaren van krijgt ..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Plan was om gezond te eten vanavond maar ik heb nu ineens een enorme trek in een berenklauw pinda. :-{
Plaats reactie