Sarcasme tag vergeten....was uiteraard OOK niet serieus bedoeldawinkel schreef: ↑di 18 juni 2019, 13:40En dat vind jij gek?
Bij de splitsing staan 2 routebordjes die afwijken, waarbij onder 1 bordje staat dat het de afkorting betreft.
Als mensen dan nog verkeerd rijden lijkt het mij niet dat de routebouwers daar iets aan kunnen veranderen.
Wellicht dat een opticien er brood in ziet om een verkooppunt te starten op de route...
NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 190
- Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
- Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
een dag niet geademd is een dag niet geleefd...
Vanavond ff zo'n fijn rondje HV doen
Vanavond ff zo'n fijn rondje HV doen
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
Net met Mrs. Vibe een heerlijk rondje HV gedaan
Ergens halverwege werden we nog ingehaald door een gast...
op teenslippers...
zonder helm...
vol gas op een e-bike
Ergens halverwege werden we nog ingehaald door een gast...
op teenslippers...
zonder helm...
vol gas op een e-bike
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
- Mijn mountainbike: Bulls wild edge
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik misschien iets harder langs de paaltjes fiets dan de mensen (die hierboven afgeven op mijn visuele beperkingen) die de kleine lettertjes onder het MTB logo klaarblijkelijk kunnen lezen in het voorbijgaan
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Niet druk maken over die praatjesmakers. Je bent niet de eerste die het overkomen is en zeker niet de laatstegertjanzelf schreef: ↑di 18 juni 2019, 22:48 Het kan natuurlijk ook zijn dat ik misschien iets harder langs de paaltjes fiets dan de mensen (die hierboven afgeven op mijn visuele beperkingen) die de kleine lettertjes onder het MTB logo klaarblijkelijk kunnen lezen in het voorbijgaan
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- All rounder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
- Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020
Vanmiddag voor het eerst Hoge Vuursche gereden. Ondanks de warmte ging het best aardig. De route is goed te volgen maar toch ben ik na de oversteek met stoplichten heel even verkeerd gefietst. Ik ging naar rechts terwijl naar links de bedoeling was. Heb ik daar een bordje gemist of staan er daar geen?
Ik had op mtbroutes.nl een gpx bestand gedownload maar deze bleek niet meer accuraat te zijn. Mijn Polar was redelijk vaak in de war op de route.
Als het wat minder warm is kom ik zeker terug.
Ik had op mtbroutes.nl een gpx bestand gedownload maar deze bleek niet meer accuraat te zijn. Mijn Polar was redelijk vaak in de war op de route.
Als het wat minder warm is kom ik zeker terug.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 190
- Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
- Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500
https://www.google.nl/maps/@52.2036157, ... authuser=1Robin-S schreef: ↑wo 19 juni 2019, 00:36 Vanmiddag voor het eerst Hoge Vuursche gereden. Ondanks de warmte ging het best aardig. De route is goed te volgen maar toch ben ik na de oversteek met stoplichten heel even verkeerd gefietst. Ik ging naar rechts terwijl naar links de bedoeling was. Heb ik daar een bordje gemist of staan er daar geen?
Ik had op mtbroutes.nl een gpx bestand gedownload maar deze bleek niet meer accuraat te zijn. Mijn Polar was redelijk vaak in de war op de route.
Als het wat minder warm is kom ik zeker terug.
Links naast de ANWB paal staat er 1 als het goed is, tenzij deze eruit getrokken is natuurlijk.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Gisterenavond nog rondje LV/HV gedaan en geen bordje gemist, dus voor donker terug.
Opvallend paar stukjes waar het alweer mul begon te worden of nog steeds was. Andere stukken knetterharde ondergrond.
Hoe dan ook, toch lekke zo'n 33 km route bijna om de hoek ondanks het ietsjes omrijden vanwege de inmiddels "wereldberoemde" versperring.
Nog wat opvallends: Wat groeien die varens toch enorm hard, moest verboden worden................
Opvallend paar stukjes waar het alweer mul begon te worden of nog steeds was. Andere stukken knetterharde ondergrond.
Hoe dan ook, toch lekke zo'n 33 km route bijna om de hoek ondanks het ietsjes omrijden vanwege de inmiddels "wereldberoemde" versperring.
Nog wat opvallends: Wat groeien die varens toch enorm hard, moest verboden worden................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 799
- Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
- Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash
No worries, her en der zijn de snoeiwerkzaamheden al begonnen. Varens groeien idd als kool en vervelende bijkomstigheid is ook dat hier vaak veel teken vanaf komen blijkt veelal als mijn witte hond bij varens is geweest. Onlangs met snoeien ook 2 van die minimotherf@#ckers moeten verwijderen van mijn lijf, tekentijd is weer begonnen.Fred (mtb-sport) schreef: ↑wo 19 juni 2019, 10:40 Gisterenavond nog rondje LV/HV gedaan en geen bordje gemist, dus voor donker terug.
Opvallend paar stukjes waar het alweer mul begon te worden of nog steeds was. Andere stukken knetterharde ondergrond.
Hoe dan ook, toch lekke zo'n 33 km route bijna om de hoek ondanks het ietsjes omrijden vanwege de inmiddels "wereldberoemde" versperring.
Nog wat opvallends: Wat groeien die varens toch enorm hard, moest verboden worden................
- Bottecchia
- Extreme Biker
- Berichten: 825
- Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00
Die varens gaan inderdaad altijd ineens bijzonder hard.
Zaterdag 29 juni staat er weer een klusdag op de agenda waarbij we vooral snoei werkzaamheden zullen verrichten. Op sommige stukken om de kruisingen overzichtelijk te houden. Op andere plekken om de trail vrij te houden. Aanmelden kan via de actieve vrijwilligers FB pagina van MTB Utrechtse heuvelrug. Als je geen gebruik van Facebook wil maken mag je jezelf ook hier aanmelden. Dan zorg ik dat je de benodigde informatie krijgt.
Zaterdag 29 juni staat er weer een klusdag op de agenda waarbij we vooral snoei werkzaamheden zullen verrichten. Op sommige stukken om de kruisingen overzichtelijk te houden. Op andere plekken om de trail vrij te houden. Aanmelden kan via de actieve vrijwilligers FB pagina van MTB Utrechtse heuvelrug. Als je geen gebruik van Facebook wil maken mag je jezelf ook hier aanmelden. Dan zorg ik dat je de benodigde informatie krijgt.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10860
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
https://baarnschecourant.nl/lokaal/bosg ... bby-607980
Onze dank vliegt uit naar Ingmar Bottechia, Pieter en Cornelis. En naar alle 35 mountainbikers en ruiters die samen gewerkt hebben aan het begaanbaar houden van de ruiter- en de mtb-routes rond Vuursche.
Bosgebruikers werken samen om begrip te kweken voor elkaars hobby
19-06-2019, 07:33
LAGE VUURSCHE ,,Er zijn nu zoveel verschillende recreanten op de Vuursche, die zitten elkaar weleens in de weg. Om meer begrip voor elkaar te kweken, gaan we gezamenlijk werkzaamheden verrichten op de terreinen van Staatsbosbeheer." Boswachter publiek Paul Suurmond is blij met de ongeveer 35 vrijwilligers die zaterdag snoeiwerkzaamheden hebben verricht bij camping De Zeven Linden en Bosbad De Vuursche. Onder de vrijwilligers vooral ruiters en mountainbikers.
Christine Schut
In de bossen van Lage Vuursche recreëren wandelaars, fietsers, ruiters en mountainbikers naast en door elkaar. Dat leidt soms tot conflicten, vooral op kruisingen en dan met name tussen ruiters en mountainbikers. ,,Mountainbikers hebben geen idee hoe het is op de rug van een paard te zitten en ruiters weten niet goed wat mountainbiken inhoudt. Daarom leek het ons leuk en goed om met de verschillende recreantengroepen klussen te gaan doen", legt Suurmond uit. Zaterdag was de eerste keer dat zoveel vrijwilligers aan de slag gingen.
Bijkomend voordeel is, dat werkzaamheden nu door vrijwilligers worden gedaan. ,,Staatsbosbeheer valt niet meer onder de rijksoverheid, maar onder de twaalf provincies. Die geven 33 euro per jaar per hectare grond voor onderhoud en dergelijke. Dan weet je al dat dat niet veel geld is. Ergens een paaltje plaatsen kost al meer. Daarom vragen we tegenwoordig maneges en dergelijke om een steentje bij te dragen. Als er bijvoorbeeld een boom over een ruiterpad is gevallen, werd Staatsbosbeheer gebeld. Wij ruimden die boom dan op. Nu vragen we de maneges dat te doen. Ze mogen de ruiterpaden een beetje zien als hun eigendom. Ze krijgen van ons bijvoorbeeld ook toestemming met voertuigen het bos te betreden om de paden te onderhouden."
Overigens is met de mountainbikers ook gekeken naar gevaarlijke kruisingen in de bossen.
Marjolein van Unen is regioconsulent bij hippische sportbond KNHS. ,,Wij organiseren in de regio vaker werkdagen om de paden vrij te houden. We helpen de terreineigenaren met het onderhoud omdat we het leuk vinden om te doen en wij als ruiters weten welke eisen we aan de paden stellen. Hoe breed ze moeten zijn bijvoorbeeld. Het is een win-win situatie." Volgens Van Unen geeft de boswachter wel spelregels met wat wel en niet mag. ,,Het is ook goed dit onderhoud samen te doen met de mountainbikers. De recreatiedruk in de bossen in Baarn is vrij hoog. Er zijn ruim veertig kruisingen van ruiter- en mountainbikepaden. Door samen te werken, kweken we meer begrip voor elkaar."
Cornelis Vriend is van de Stichting MTB Utrechtse Heuvelrug. ,,Vorig jaar hebben we voor het eerst samengewerkt met ruiters. Dat is goed bevallen. Wij realiseren ons als mountainbikers bijvoorbeeld niet dat paarden geen rem hebben. Daarom moeten we ze voor laten gaan. We zien paarden vaak laat. Als wij hard komen aanrijden, schrikken de dieren daar van en kunnen ze op hol slaan. Op plekken waar paarden en mtb's elkaar kruisen, plaatsen we borden om gebruikers te wijzen op elkaars aanwezigheid."
Onze dank vliegt uit naar Ingmar Bottechia, Pieter en Cornelis. En naar alle 35 mountainbikers en ruiters die samen gewerkt hebben aan het begaanbaar houden van de ruiter- en de mtb-routes rond Vuursche.
Bosgebruikers werken samen om begrip te kweken voor elkaars hobby
19-06-2019, 07:33
LAGE VUURSCHE ,,Er zijn nu zoveel verschillende recreanten op de Vuursche, die zitten elkaar weleens in de weg. Om meer begrip voor elkaar te kweken, gaan we gezamenlijk werkzaamheden verrichten op de terreinen van Staatsbosbeheer." Boswachter publiek Paul Suurmond is blij met de ongeveer 35 vrijwilligers die zaterdag snoeiwerkzaamheden hebben verricht bij camping De Zeven Linden en Bosbad De Vuursche. Onder de vrijwilligers vooral ruiters en mountainbikers.
Christine Schut
In de bossen van Lage Vuursche recreëren wandelaars, fietsers, ruiters en mountainbikers naast en door elkaar. Dat leidt soms tot conflicten, vooral op kruisingen en dan met name tussen ruiters en mountainbikers. ,,Mountainbikers hebben geen idee hoe het is op de rug van een paard te zitten en ruiters weten niet goed wat mountainbiken inhoudt. Daarom leek het ons leuk en goed om met de verschillende recreantengroepen klussen te gaan doen", legt Suurmond uit. Zaterdag was de eerste keer dat zoveel vrijwilligers aan de slag gingen.
Bijkomend voordeel is, dat werkzaamheden nu door vrijwilligers worden gedaan. ,,Staatsbosbeheer valt niet meer onder de rijksoverheid, maar onder de twaalf provincies. Die geven 33 euro per jaar per hectare grond voor onderhoud en dergelijke. Dan weet je al dat dat niet veel geld is. Ergens een paaltje plaatsen kost al meer. Daarom vragen we tegenwoordig maneges en dergelijke om een steentje bij te dragen. Als er bijvoorbeeld een boom over een ruiterpad is gevallen, werd Staatsbosbeheer gebeld. Wij ruimden die boom dan op. Nu vragen we de maneges dat te doen. Ze mogen de ruiterpaden een beetje zien als hun eigendom. Ze krijgen van ons bijvoorbeeld ook toestemming met voertuigen het bos te betreden om de paden te onderhouden."
Overigens is met de mountainbikers ook gekeken naar gevaarlijke kruisingen in de bossen.
Marjolein van Unen is regioconsulent bij hippische sportbond KNHS. ,,Wij organiseren in de regio vaker werkdagen om de paden vrij te houden. We helpen de terreineigenaren met het onderhoud omdat we het leuk vinden om te doen en wij als ruiters weten welke eisen we aan de paden stellen. Hoe breed ze moeten zijn bijvoorbeeld. Het is een win-win situatie." Volgens Van Unen geeft de boswachter wel spelregels met wat wel en niet mag. ,,Het is ook goed dit onderhoud samen te doen met de mountainbikers. De recreatiedruk in de bossen in Baarn is vrij hoog. Er zijn ruim veertig kruisingen van ruiter- en mountainbikepaden. Door samen te werken, kweken we meer begrip voor elkaar."
Cornelis Vriend is van de Stichting MTB Utrechtse Heuvelrug. ,,Vorig jaar hebben we voor het eerst samengewerkt met ruiters. Dat is goed bevallen. Wij realiseren ons als mountainbikers bijvoorbeeld niet dat paarden geen rem hebben. Daarom moeten we ze voor laten gaan. We zien paarden vaak laat. Als wij hard komen aanrijden, schrikken de dieren daar van en kunnen ze op hol slaan. Op plekken waar paarden en mtb's elkaar kruisen, plaatsen we borden om gebruikers te wijzen op elkaars aanwezigheid."
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Paarden hebben geen rem?
Waar zijn die teugels dan voor?
Waar zijn die teugels dan voor?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.