Remouchamps vraagje

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik ben van plan om eerdaags een dagje naar Remouchamps te gaan. Zijn die trails een beetje te vinden zonder gps of zoek je je dan echt een ongeluk?
Heb wel de Trailforks app maar was wel van plan mijn telefoon veilig in mijn rugzak te stoppen :-D
Af en toe een keertje kijken is geen probleem natuurlijk.
Ik hoor het graag !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

viewtopic.php?f=18&t=142139

Trailforks trails bestaan allemaal. Er ligt nog een stuk meer, vooral bij Nonceveux. Gewoon rustig het pad omhoog nemen en als je denkt dat je boven bent eens rustig je telefoon uit je zak pakken en trailforks bekijken. De trails bij Ninglinspo kunnen het in het weekend erg druk zijn met wandelaars. Geef ze de ruimte, want je wilt niet dat ze ons daar gaan verbannen :bier:
Waar woke is, is vuur
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Makkelijk schreef: wo 12 juni 2019, 17:30 viewtopic.php?f=18&t=142139

Trailforks trails bestaan allemaal. Er ligt nog een stuk meer, vooral bij Nonceveux. Gewoon rustig het pad omhoog nemen en als je denkt dat je boven bent eens rustig je telefoon uit je zak pakken en trailforks bekijken. De trails bij Ninglinspo kunnen het in het weekend erg druk zijn met wandelaars. Geef ze de ruimte, want je wilt niet dat ze ons daar gaan verbannen :bier:

Het topic had ik al gezien. Kan alleen niet die dag ( helaas ! Was graag mee gegaan). En mijn nieuwe fiets word op die dag geleverd :D
Daarom nu zelf op onderzoek uit. Wil het graag eens zien daar :-q

Ik ben nu van plan om op een dinsdag die kant op te gaan in de hoop dat het lekker rustig is en dat ik op mijn gemak het ervaren en bekijken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Begin kan af en toe lastig zijn en een enkele waar je breed pad op moet en weer af, maar als je eenmaal op de trail zit maakt is het makkelijk te volgen.

Wat drukte wat makkelijk zegt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Mag je er eigenlijk gewoon fietsen op die trails?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zolang de veldwachter het niet ziet...
Als ik het me goed herinner gaat 1 trail over een hoekje prive grond, waar een hek omheen staat.
Voor de wedstrijden gaat dat hek opzij. Als je zelf gaat moet je links om het hek, langs de oever van een beekje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Makkelijk schreef: wo 12 juni 2019, 17:30 viewtopic.php?f=18&t=142139

Trailforks trails bestaan allemaal. Er ligt nog een stuk meer, vooral bij Nonceveux. Gewoon rustig het pad omhoog nemen en als je denkt dat je boven bent eens rustig je telefoon uit je zak pakken en trailforks bekijken. De trails bij Ninglinspo kunnen het in het weekend erg druk zijn met wandelaars. Geef ze de ruimte, want je wilt niet dat ze ons daar gaan verbannen :bier:
Klopt, gelukkig blijven de meeste wanderlaars vlak bij de rivier. De andere trails zijn een pak kalmer. En op de hoofdmoot die op trailforks al aangeven staat heb ik nog nooit een wandelaar tegen gekomen. Enkel onderaan Sedoz/Vieux Chera even opletten. Daar starten wat wandelingen, daar best even gas terug.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik doe sowieso mak aan. Ik ga in mijn eentje een rondje doen. Dus overal op mijn gemakkie naar beneden.
Van mij zullen de wandelaars weinig last hebben :D
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

hurck schreef: do 13 juni 2019, 14:36
Makkelijk schreef: wo 12 juni 2019, 17:30 viewtopic.php?f=18&t=142139

Trailforks trails bestaan allemaal. Er ligt nog een stuk meer, vooral bij Nonceveux. Gewoon rustig het pad omhoog nemen en als je denkt dat je boven bent eens rustig je telefoon uit je zak pakken en trailforks bekijken. De trails bij Ninglinspo kunnen het in het weekend erg druk zijn met wandelaars. Geef ze de ruimte, want je wilt niet dat ze ons daar gaan verbannen :bier:
Klopt, gelukkig blijven de meeste wanderlaars vlak bij de rivier. De andere trails zijn een pak kalmer. En op de hoofdmoot die op trailforks al aangeven staat heb ik nog nooit een wandelaar tegen gekomen. Enkel onderaan Sedoz/Vieux Chera even opletten. Daar starten wat wandelingen, daar best even gas terug.
Bij Sedoz beneden wou ik gaan starten als er plek is om te parkeren....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Da's de parking onderaan Ninglinspoo? Die staat bij goed weer snel vol.
In Nonceveux, over de brug, kan je parkeren bij de kerk.
Je kan ook langs de provinciale weg N666 parkeren onder het viaduct vd snelweg. Daar is een frietkot, handig voor de vette hap naderhand. Je kan binnendoor naar de trails fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Die zal ik ff onthouden. Een vette hap is dan wel lekker :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nou ja, onderaan Niglinspoo is ook een "restaurant".
Met aparte bediening en aparte openingstijden,dus een beetje een gok.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 16 juni 2019, 21:02 Nou ja, onderaan Niglinspoo is ook een "restaurant".
Met aparte bediening en aparte openingstijden,dus een beetje een gok.
De recensies zij ook niet al te best zag ik net. :D Een drankje pakken kan altijd.
Ik probeer daar wel te parkeren daar. Is wel een makkelijke plek volgens mij.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Op een dinsdag komt dat wel goed hoor :-q
Waar woke is, is vuur
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Makkelijk schreef: di 18 juni 2019, 08:32 Op een dinsdag komt dat wel goed hoor :-q
Mooi zo ! Heb er zin in :D
Plaats reactie