bye bye, te koop --> Cannondale F-SI Alloy 1 2017 --> Carbon 3 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Stuur de mannen van sportvoedingswebshop eens een mail, ze kunnen je erg goed adviseren bij het doel wat je gaat doen, voor-, tijdens en na je RHDF
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

In mijn beleving zijn 2 aspecten voornamelijk van belang bij marathons, mentaal en voeding. Als je nu in staat bent om 2 uur op racepace te rijden, dan kun je dat ook 4.5 uur. Als je blijft eten tenminste. Kijk ook goed naar de mineralen en zouten die in je sportdrank zitten, veel sportdranken bevatten vooral maltodextrine, fructose etc. Zeker op langere tochten kan dat een probleem worden. Ik vul daarom vaak aan met zo'n bruistablet met mineralen, beetje afhankelijk van de temperatuur zelfs 2.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij gewoon op reserve vertrekken en blijven rijden. Het is je eerste keer, je weet nog niet hoe je lichaam daarop reageert... Niks mis met een beetje rustig aan doen en kijken hoe het gaat. Heb je op driekwart nog over kun je altijd nog een tandje bijschakelen, zit je op driekwart steenkapot worden het een stel hele zware laatste km's... :wink:

Ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een lange tocht op de racefiets deed (1987). Ik was gewend aan een uurtje volle bak knallen, een of twee keer per week een km of 30. Heel soms een "lange rit" van wel 50km, waarop ik voor het eerst ontdekte wat een hongerklop was :D
En toen -samen met een vriend- ingeschreven voor Diekirch-Valkenswaard, een rit van 260km vanuit Luxemburg over de Ardennen met iets van 2.400hm... Ik had ook gehoord over goed eten onderweg, dus de nodige krentenbollen en bananen mee (mueslirepen lagen toen nog niet schappen vol in de supermarkten, laat staan gelletjes). Van die 260km heb ik er minstens 160 met buikpijn gereden :-{ Veel te veel gegeten en het onderweg niet kwijt kunnen, haha.

Het jaar erop toch maar iets gedoseerder voeding tot mij genomen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Komend weekend naar de Ardennen en de week erna de RDHF :)

Toch maar een dropper besteld, o.a. voor de Ardennen en de Limburg bike boutique tour.
Afbeelding

Vandaag even gekeken hoe de conditie ervoor staat voor de rdhf, 2 x stadsbos 013 + breda-tilburg heen en weer --> 80 km (36 bos) en het laatste stuk naar huis ging nog met een prima tempo!

https://strava.app.link/SvFViaLInX
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik was altijd wat sceptisch over een dropper op een XC fiets, heb er nu 1. Had ik veel eerder moeten doen, ga je veel plezier en profijt aan hebben!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het is overigens deze:
https://www.ridewill.it/p/en/tranzx-421 ... ck/555672/

Volgens mij dezelfde als een brand x van wiggle/crc

In 27.2 externe kabel is niet veel keus, dus deze was betaalbaar en 105 mm drop. Bij de vlakke routes hier niet echt nodig, maar zit ook niet echt in de weg
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vandaag de dropper goed gebruikt bij de Malmedy rood route (iets teveel asfalt, maar ook wel leuke technische stukken). Bevalt prima! Voelt een stuk meer vertrouwd. Ook bij asfalt afdalingen kan je een veel betere speed tuck doen :)

De zelfbouw wielen hebben het ook goed volgehouden in de 1e Ardennen rit. Ook de carbon nextie velgen hebben het overleeft.

Dit was ook een mooie test of de Ray/Ralph het in deze omgeving goed doen. De ondergrond was wisselend droog/nat, en dat ging ook best goed, ik zie geen reden om zwaarder profiel te monteren. Rdhf volgende week ook met deze banden.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

zo, de RdHF zit er op :oops:
ik had ergens het idee dat ik ruim fit genoeg zou zijn voor de 65/62 km, aangezien ik hier in NL best aardig rondkom op de lokale rondjes, en ook als ik met vrienden in de Ardennen fiets ik overal boven en onder moet wachten op de rest en laatst 36 km rond malmedy ook echt nog niet moe was.

Maar dit was toch andere koek. na ~3 uur /~45 KM werd het toch wel een flink stuk zwaarder. Klimmen ging steeds moeizamer en de stukken waar je moest afstappen waren helemaal hel. Uiteindelijk toch in een respectabele tijd van 4:31 uitgereden: 205e/628 (bij de mannen 40-50jr 46e/195). Gisteren wel een paar x zitten vloeken op de fiets, maar ik kijk nu al weer uit naar volgend jaar :D (hoewel ik nog niet weet of dat de 65 of 90 gaat worden.. zonder extra duurtraining ga ik de 90 niet redden namelijk..)..

https://strava.app.link/oLSuh2RaLX

Afbeelding


- De dropper was fijn! er zaten best wat steile stukken bij waar deze goed van pas kwam.
- De wielen hebben het zonder problemen doorstaan
- De ray/ralph was ook prima voor de omstandigheden, voornamelijk droog met af en toe een oversteekje of een paadje waar wat water overheen stroomde. Overal genoeg tractie aan de achterkant en qua grip in bochten e.d. ben ik de grens niet tegengekomen (maar ik fiets zo'n tocht ook op een ander tempo en met andere risico's dan hier thuis). Grip over wortels en stenen was ook prima, waar je andere (waarschijnlijk met hogere druk en smallere velgen) toch af en toe wel van een wortel af zag glijden of stuiteren, rolde ik er met de juiste druk lekker overheen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Goed te horen dat het parcours van Lowie moeilijker was dan de standaard rondjes :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Haha, ik had het ook wel zwaar verwacht (stuk zwaarder dan hier in NL en wat ik in de Ardennen heb gereden)... Maar zo zwaar... :roll:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Moet je voor de gein eens met Lowie mee fietsen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Die pijlt de 115 waarschijnlijk is 5 uur uit :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Wow! Super nice

Dasr ga ik eens goed voor zitten
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mooier dan hun gps ritten wordt het niet.
Helaas niet meer actief voor zover ik weet ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie