Ja, was ook niet helemaal duidelijk, ik stelde die vraag vooral omdat ik juist alleen het stuur wilde. En guess what: die is nu naar me onderweg. Dank aan Maurice
En hier dan ook alvast een (slechte telefoon kwaliteit) foto: het is een Kona Rove Al, die al wat geupgrade is: voor 2 blaadjes, shimano 105 shifters en derailleurs, hydraulische schijven, DT Swiss assen, ander stuur...
Het wordt mijn do-it-all bike: de vakantiefiets die ik nog wilde kopen, de vervanger voor mijn racefiets en stadsfiets en ook de MTB. Eerlijk is eerlijk: mijn racefiets rondjes zijn vnml woon-werk, de tourtochten een sporadische amstel gold of zo, en eens per jaar een 1/4 e triathlon mijn mtb avonturen redelijk beperkt en vnml in NL. Oftewel: ik denk dat ik met wat aanpassingen alles kan doen met deze.
Dat stuur wordt dus weer een stuur met lichte flare, de remleiding naar achter wordt weer netjes weggewerkt (is te kort nu) en er komen andere banden op. Voor de looks wordt nog meer klassiek: bruin stuurlint en bruine wangen op de banden het liefst, wellicht nog een cambium zadel.
Voor die banden wil ik advies vragen hier: Voor mijn do-it all doel dacht ik aan Schwalbe G-ones of een Challenge dune pro. Van die laatste lees ik dat ze er moelijk om gaan. Hebben jullier ervaringen hiermee of een ander voorstel? (en ja: ik wil voor de looks echt een bruine wang)