Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: vr 14 juni 2019, 09:44 1- Op filmpjes en foto's ziet alles er altijd makkelijker uit dan in het echie. Zo vlak als-ie hier lijkt is-ie nou ook weer niet.
Hij is echt vlak hoor. Op den Go Pro first person beeld lijkt alles vlakker inderdaad, maar dat zwart wit beeld is van opzij gefilmd met een telefoon en die laat echt exact zien hoe het is :D

Dat hij hier tot mythische proporties is opgeblazen is waar, maar dat was juist de grap :winkie:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb em ook een tijdje overgeslagen.. :-{ achteraf gezien heel suf, maar je kan beter je skills voorzichtig inschatten dan overmoedig overal vanaf (tenminste dat is mijn mening, als 40 jarige met een baan en gezin..)

Als je aan komt rijden zie je niet dat je em kan rollen en dat het eigenlijk geen drop is... pas als je de tijd neemt om de situatie goed te bekijken zie je dat het niet veel voorstelt. Als je dat niet doet, dan lijkt het best een gat.

Ik denk overigens wel dat de rond wat ronder is geworden over tijd.. er zal ooit een wat scherpere/hogere kant aan hebben gezeten.

en als je wat meer snelheid hebt, dan heb je ook wel wat meer airtime dan in dit filmpje ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Prulleman schreef: vr 14 juni 2019, 09:54 Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb em ook een tijdje overgeslagen.. :-{ achteraf gezien heel suf, maar je kan beter je skills voorzichtig inschatten dan overmoedig overal vanaf (tenminste dat is mijn mening, als 40 jarige met een baan en gezin..)

Als je aan komt rijden zie je niet dat je em kan rollen en dat het eigenlijk geen drop is... pas als je de tijd neemt om de situatie goed te bekijken zie je dat het niet veel voorstelt. Als je dat niet doet, dan lijkt het best een gat.

Ik denk overigens wel dat de rond wat ronder is geworden over tijd.. er zal ooit een wat scherpere/hogere kant aan hebben gezeten.

en als je wat meer snelheid hebt, dan heb je ook wel wat meer airtime dan in dit filmpje ;)
Je kan hem gewoon rollen inderdaad, als je niets doet gaat het ook goed :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik blijf erbij dat hij op het filmpje minder intimiderend lijkt dan in werkelijkheid. Natuurlijk stelt het voor een beetje ervaren rijder niet veel voor, maar een beginner ervaart dat heel anders.
@Prulleman, top dat je gewoon eerlijk beschrijft dat je hem in het begin niet deed. Geeft precies aan wat ik bedoel, als het echt helemaal niets voorstelde zou ook een beginner er zo vanaf rollen.

Ik zou zeggen doe hem eens zo, dan wordt het ineens een grotere afstand tot de grond ;-)
Afbeelding

Afbeelding

En je ziet inderdaad niet meteen bij het aanrijden wat je kunt verwachten:
Afbeelding

Afbeelding
(met dank aan Herman de Biker, dit was tijdens een van de eerste ritten op zijn eerste zelfgebouwde frame)

Kwam trouwens nog een foto uit de oude doos tegen, dit was een dropje op Bergschenhoek. Daar hikte ik in eerste instantie ook een beetje tegenaan, maar zoals vaker blijkt het wel mee te vallen als je het eenmaal een keer gedaan hebt:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: vr 14 juni 2019, 10:28 Kwam trouwens nog een foto uit de oude doos tegen, dit was een dropje op Bergschenhoek. Daar hikte ik in eerste instantie ook een beetje tegenaan, maar zoals vaker blijkt het wel mee te vallen als je het eenmaal een keer gedaan hebt:
Afbeelding
Een kikker maakt rare sprongen! :-q :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: vr 14 juni 2019, 10:28 Ik blijf erbij dat hij op het filmpje minder intimiderend lijkt dan in werkelijkheid. Natuurlijk stelt het voor een beetje ervaren rijder niet veel voor, maar een beginner ervaart dat heel anders.


Kwam trouwens nog een foto uit de oude doos tegen, dit was een dropje op Bergschenhoek. Daar hikte ik in eerste instantie ook een beetje tegenaan, maar zoals vaker blijkt het wel mee te vallen als je het eenmaal een keer gedaan hebt:
Afbeelding
Ah, die is er niet meer op Bergschenhoek toch? Of is die ergens verstopt?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kermit schreef: vr 14 juni 2019, 10:28 Ik blijf erbij dat hij op het filmpje minder intimiderend lijkt dan in werkelijkheid. Natuurlijk stelt het voor een beetje ervaren rijder niet veel voor, maar een beginner ervaart dat heel anders.
@Prulleman, top dat je gewoon eerlijk beschrijft dat je hem in het begin niet deed. Geeft precies aan wat ik bedoel, als het echt helemaal niets voorstelde zou ook een beginner er zo vanaf rollen.



En je ziet inderdaad niet meteen bij het aanrijden wat je kunt verwachten:
Afbeelding
precies deze foto is wat je tegen kan houden, als je op snelheid aan komt rijden.. en als je dan zonder rustig te kijjken de rechterkant pakt, dan heb je nog steeds niet gezien hoe flauw ie is.. en is het de volgende keer net zo intimiderend. Tot je wel een keer stopt om te kijken. (wat iedereen inc ik zelf veel te weinig doet om maar PR's te rijden :D)

Ben overigens geen beginner hoor, 25 jaar geleden deed ik dit soort dingen + veel erger zonder na te denken, maar als "her-opstapper" was het in het begin toch even anders :). Het is/was bij mij ook geen gebrek aan skills, maar het vertrouwen was er toen ff niet.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Prulleman schreef: vr 14 juni 2019, 11:09 precies deze foto is wat je tegen kan houden, als je op snelheid aan komt rijden.. en als je dan zonder rustig te kijjken de rechterkant pakt, dan heb je nog steeds niet gezien hoe flauw ie is.. en is het de volgende keer net zo intimiderend. Tot je wel een keer stopt om te kijken. (wat iedereen inc ik zelf veel te weinig doet om maar PR's te rijden :D)

Ben overigens geen beginner hoor, 25 jaar geleden deed ik dit soort dingen + veel erger zonder na te denken, maar als "her-opstapper" was het in het begin toch even anders :). Het is/was bij mij ook geen gebrek aan skills, maar het vertrouwen was er toen ff niet.
+1 hier. Het gaat er om dat je niet ziet waar je heen gaat. Ook ik heb deze een tijdje overgeslagen nadat ik val had gemaakt die me een tijdje aan de kant heeft gehouden (niet hier overigens). Wat dat betreft lijkt mij die drop van Sleen dan beter te doen omdat het daar vlak is?

Wel complimenten voor het filmpje :-q Leuk gemaakt en goed gemonteerd. Even af moeten stappen bij de zandklim op cadettenkamp? En waarom Vrachelen er niet gelijk bij gedaan? Was je zeker op 8/10 uitgekomen :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Agamer schreef: vr 14 juni 2019, 15:14
Prulleman schreef: vr 14 juni 2019, 11:09 precies deze foto is wat je tegen kan houden, als je op snelheid aan komt rijden.. en als je dan zonder rustig te kijjken de rechterkant pakt, dan heb je nog steeds niet gezien hoe flauw ie is.. en is het de volgende keer net zo intimiderend. Tot je wel een keer stopt om te kijken. (wat iedereen inc ik zelf veel te weinig doet om maar PR's te rijden :D)

Ben overigens geen beginner hoor, 25 jaar geleden deed ik dit soort dingen + veel erger zonder na te denken, maar als "her-opstapper" was het in het begin toch even anders :). Het is/was bij mij ook geen gebrek aan skills, maar het vertrouwen was er toen ff niet.
+1 hier. Het gaat er om dat je niet ziet waar je heen gaat. Ook ik heb deze een tijdje overgeslagen nadat ik val had gemaakt die me een tijdje aan de kant heeft gehouden (niet hier overigens). Wat dat betreft lijkt mij die drop van Sleen dan beter te doen omdat het daar vlak is?

Wel complimenten voor het filmpje :-q Leuk gemaakt en goed gemonteerd. Even af moeten stappen bij de zandklim op cadettenkamp? En waarom Vrachelen er niet gelijk bij gedaan? Was je zeker op 8/10 uitgekomen :-D
Ja daar in het zand ging niet helemaal jofel :winkie:

Ik ken Vrachelen niet eens, we gingen daarheen en 1 van ons kende de combi Teteringen-Dorst dus dat werd het. Vrachelen ligt er ook nog aan vast?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Agamer schreef: vr 14 juni 2019, 15:14 Het gaat er om dat je niet ziet waar je heen gaat. Ook ik heb deze een tijdje overgeslagen nadat ik val had gemaakt die me een tijdje aan de kant heeft gehouden (niet hier overigens). Wat dat betreft lijkt mij die drop van Sleen dan beter te doen omdat het daar vlak is?
Bij die houten drops klopt dat, je spot je landing heel goed. Vlak er voor heb je wel een een paar hele krappe bochten, waardoor je een tikje awkward aan komt rijden. Die 2e drop, waar mijn fiets bevallig tegenaan ligt, is zo blind als het maar kan. Een vrij steile landing waarvan de onderkant een meter of 3 (Toch? Mede ervaringsdeskundigen?) lager ligt dan de drop. Die zie je dus pas als je voorwiel bij de rand is.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

MVMVML schreef: vr 14 juni 2019, 15:55 Ik ken Vrachelen niet eens, we gingen daarheen en 1 van ons kende de combi Teteringen-Dorst dus dat werd het. Vrachelen ligt er ook nog aan vast?
Zonde! Zie ook het draadje dat hier op het forum over het drieluik loopt; MTB tracks Oosterhout. De volgende keer dat je deze kant op komt eventjes laten weten, ik weet zeker dat er een aantal forumleden hier daar met regelmaat komen en graag meerijden. En ben zelf ook MVML :D
Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 15:59 Bij die houten drops klopt dat, je spot je landing heel goed. Vlak er voor heb je wel een een paar hele krappe bochten, waardoor je een tikje awkward aan komt rijden. Die 2e drop, waar mijn fiets bevallig tegenaan ligt, is zo blind als het maar kan. Een vrij steile landing waarvan de onderkant een meter of 3 (Toch? Mede ervaringsdeskundigen?) lager ligt dan de drop. Die zie je dus pas als je voorwiel bij de rand is.
Dat maakt dus een groot verschil in beleving. Bij Sleen is de drop daadwerkelijk hoger maar lijkt dus makkelijker te doen dan Dorst. Voor mij dan...
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Waar ik ook een paar keer geweigerd heb alvorens er vanaf te gaan.... In landgraaf op de Wilhelmina steenberg.
Daar zit een drop op een single trail met wat switchbacks. De drop nemen en gelijk rechtsaf moeten.
Dat ding ziet er ook wel imposant uit.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: vr 14 juni 2019, 10:42
kermit schreef: vr 14 juni 2019, 10:28 Ik blijf erbij dat hij op het filmpje minder intimiderend lijkt dan in werkelijkheid. Natuurlijk stelt het voor een beetje ervaren rijder niet veel voor, maar een beginner ervaart dat heel anders.


Kwam trouwens nog een foto uit de oude doos tegen, dit was een dropje op Bergschenhoek. Daar hikte ik in eerste instantie ook een beetje tegenaan, maar zoals vaker blijkt het wel mee te vallen als je het eenmaal een keer gedaan hebt:
Afbeelding
Ah, die is er niet meer op Bergschenhoek toch? Of is die ergens verstopt?
Die zat op de heuvel naast outdoor valley en is indd niet meer.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Vertel me mar wat ik hier allemaal verkeerd doe: https://youtu.be/olomEgJ-204
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: vr 14 juni 2019, 19:38 Vertel me mar wat ik hier allemaal verkeerd doe: https://youtu.be/olomEgJ-204
De hoge drop ligt links achter je (voor de kijker)... .


Verder gaat 'ie toch lekker?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie