Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Is dat alles? Natuurlijk niets vergeleken met “De Drop van Dorst”.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou, we hebben onze angst overwonnen op de "Drop van Dorst" hoor! :winkie:

Afbeelding

Videobewijs: https://youtu.be/pC9_wSc4OzU
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel leuk filmpje :-q
Die bomenkap, wat een kaalslag :o :((
Laatst gewijzigd door Jan Willem op vr 14 juni 2019, 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jan Willem schreef: vr 14 juni 2019, 08:35 Heel leuk filmpje :-q
En wat een brute drop he! :winkie:
Die bomenkap, wat een kaalslag :o :((
Ja dat zie je op zoveel plekken tegenwoordig. Snap er echt niets van waarom ze dat doen... :-{
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Die drop lijkt van de meest spannende elementen te zijn ontdaan, ziet er op jouw filmpje best uitgevlakt uit.

Bomenkap? Dit:
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

haha, nice :)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Haha, dat is dé drop van Dorst? Donders!

Het is een kakeind rijden voor 90% van NL, maar de route in Sleen is heel gaaf, en heeft echte mooie drops om je angst te overwinnen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jan Willem schreef: vr 14 juni 2019, 08:38 Die drop lijkt van de meest spannende elementen te zijn ontdaan, ziet er op jouw filmpje best uitgevlakt uit.
Het mag de naam Drop dan ook niet dragen vind ik. Was hij ooit groter dan?
Bomenkap? Dit:
Afbeelding
Ik weet niet, het schijnt ook te maken te hebben met opgelegde regels vanuit de EU dat NL meer aan bio-diversiviteit moet doen. Dat resulteert dan oa in bomenkap zodat verstuivings- en weidegronden ontstaan, maar hou me ten goede.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 08:47 Haha, dat is dé drop van Dorst? Donders!
Er staat zelfs een waarschuwingsbordje voor + aangegeven 'omrijroute' :lol: :lol:
Het is een kakeind rijden voor 90% van NL, maar de route in Sleen is heel gaaf, en heeft echte mooie drops om je angst te overwinnen:

Afbeelding
Dat ziet er al beter uit ja. Ik zie dat het bij Emmen ligt, das best een stukje karren voor ons ja...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 08:47 Haha, dat is dé drop van Dorst? Donders!

Het is een kakeind rijden voor 90% van NL, maar de route in Sleen is heel gaaf, en heeft echte mooie drops om je angst te overwinnen:

Afbeelding
Weer in ere hersteld? Ik herinner mij een filmpje van iemand die door de hoogste heen zakt :roll:

aan de andere kant van die bult lag ook nog een drop richting nergens toch?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

yo-eddy schreef: vr 14 juni 2019, 08:55
Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 08:47 Haha, dat is dé drop van Dorst? Donders!

Het is een kakeind rijden voor 90% van NL, maar de route in Sleen is heel gaaf, en heeft echte mooie drops om je angst te overwinnen:

Afbeelding
Weer in ere hersteld? Ik herinner mij een filmpje van iemand die door de hoogste heen zakt :roll:

aan de andere kant van die bult lag ook nog een drop richting nergens toch?
Ja hij is keurig hersteld, zowel drop als landing hebben een opknapbeurt gehad. Er is verderop (verdrop?) nog 1 inderdaad:

Afbeelding

Behoorlijk steile landing, die je pas laat kan inschatten. Vlak daarvoor een leuk rockgarden-achtig pad trouwens.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: vr 14 juni 2019, 08:52 Het mag de naam Drop dan ook niet dragen vind ik. Was hij ooit groter dan?

Volgens mij niet. Maar in Brabant (veel toerclubs, boswielrenners) is deze stoeprand al een hele uitdaging hoor. Daarom ook die chickenrun.

En ja, ik weet waarover ik praat want tijdens een toertocht in Brabant (gelijk de laatste) kneep iedereen massaal in de remmen voor elk miniscuul klimmetje, afdaling of snelle bochtensectie.
Na afloop ook mopperen dat dit soort segmenten in de route zaten. Stoempen is wat ze willen, liefst lange karresporen en weilandstroken. Voor die gasten is "De Drop Van Dorst" een hele uitdaging.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 14 juni 2019, 09:20
MVMVML schreef: vr 14 juni 2019, 08:52 Het mag de naam Drop dan ook niet dragen vind ik. Was hij ooit groter dan?

Volgens mij niet. Maar in Brabant (veel toerclubs, boswielrenners) is deze stoeprand al een hele uitdaging hoor. Daarom ook die chickenrun.

En ja, ik weet waarover ik praat want tijdens een toertocht in Brabant (gelijk de laatste) kneep iedereen massaal in de remmen voor elk miniscuul klimmetje, afdaling of snelle bochtensectie.
Na afloop ook mopperen dat dit soort segmenten in de route zaten. Stoempen is wat ze willen, liefst lange karresporen en weilandstroken. Voor die gasten is "De Drop Van Dorst" een hele uitdaging.
:lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

1- Op filmpjes en foto's ziet alles er altijd makkelijker uit dan in het echie. Zo vlak als-ie hier lijkt is-ie nou ook weer niet.
2- Voor beginners is zo'n dropje nog best intimiderend, en ja, daar kun je lacherig over doen. Waarschijnlijk doet een pro-downhiller dat ook over onze "skills"... :wink:
3- "De drop van Dorst" heeft hier alleen maar zijn onterecht mythische proporties gekregen door het oeverloze gezwam erover op het forum. Er is voorzover ik weet niemand die dit obstakeltje ooit als zodanig in de markt heeft gezet :D

Kort samengevat blazen we dus eerst iets onbeduidends op om er vervolgens lacherig over te kunnen doen omdat we met onze skills achteloos in staat zijn om dit obstakel te clearen.

Als ik daar wat psychologie van de koude grond op los laat zou ik denken dat we het nodig hebben om ons ego wat op te blazen... :-q :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 09:00 Ja hij is keurig hersteld, zowel drop als landing hebben een opknapbeurt gehad.
Die NS is inderdaad hersteld, maar de landing van de lage is nog wat tricky, landing loopt niet mooi mee, je landt min of meer vlak... . De hoge is in dat opzicht gewoon makkelijker en lekkerder.
Bokmaaa schreef: vr 14 juni 2019, 09:00 Afbeelding

Behoorlijk steile landing, die je pas laat kan inschatten. Vlak daarvoor een leuk rockgarden-achtig pad trouwens.
Die is leuk inderdaad. Kan niet echt fout gaan, je kunt er (met kunde) nog steeds vanaf rijden en ook op snelheid land je bijna altijd mooi. Leuke features daar op die route :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie