Recentelijk een compacter lensje (35mm/1.8 ) voor mijn camera gekocht dus dat moest een keer mee om uitgeprobeerd te worden
Gisteren daarom de grote rugzak om en op naar de LDD. Daar was ik begin maart voor het laatst geweest zag ik...
De Crankbrothers Iodine wieltjes geven tot nu toe geen krimp:
Deze RF Evolve crank kocht ik in 2007 toen ik mijn Morewood opbouwde...
In een ander topic had ik wat vragen gesteld over de naar mijn idee niet optimale werking van de Fox Performance op snelle remknippen. Nu mijn Banshee verkocht is lag deze Factory uitvoering los op zolder dus dan is de drempel om even vorken te wisselen wel erg laag
Dus vanochtend deze erin geschroefd. Verschillen met de zwarte Performance buiten de kleur: geen Boost, FIT4 demper ipv FIT-GRIP en 44mm offset ipv 51mm. Omdat het geen Boost vork is moest er ook een ander wiel in, een Syntace W35 uit de Banshee met een Fat Albert rubbertje erom. Inwendige breedte is nagenoeg gelijk aan de CB met 28mm.
Het zal wellicht even duren voordat ik tot goed testen kom (daarvoor moet ik naar Amerongen en dan neem ik doorgaans de Merida mee...) maar het grijs & kashima misstaat eigenlijk niet in de Snowdon vind ik. Stel dat ik nog eens donkerrode stickers zou laten maken ipv deze blauwe...
Maar dat gaat niet gebeuren, want dan zit ik nog met het verschil Boost - niet Boost.
Als deze vork nu echter duidelijk beter presteert is het misschien wel mogelijk het binnenwerk te wisselen... de Factory is een 2016 model, de Performance een 2017. Aan de andere kant, buiten wat remknippen op de UHR ben ik eigenlijk ook prima tevreden met de zwarte Fox en om nu voor die enkele keer dat deze fiets daar komt al die moeite te doen is wellicht wat overdreven.
Maar we zullen zien, hij zit er nu in en ik ga wel merken of het echt een wezenlijk verschil oplevert.
Zo ziet het er in elk geval uit:
Handbuilt steel: Snowdon MK4
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Vind de andere vork mooier staan, maar het gaat om de test hè!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 16838
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Yep, is tijdelijk om uit te proberen.
Maar tijdelijk kan ook best lang duren...
Ik heb trouwens nog een upgrade uitgevoerd... zij het een hele kleine
De BikeYoke is nu voorzien van een kort heveltje om te "reviven" zodat er geen inbussleutel meer nodig is.
Zo'n dingetje dus, zit vastgeklemd en kan dus blijven zitten waardoor het resetten nu letterlijk nog maar drie tellen werk is. De nieuwe BikeYokes hebben het volgens mij standaard, bij de oude moest je een inbus 4 gebruiken.
Maar tijdelijk kan ook best lang duren...
Ik heb trouwens nog een upgrade uitgevoerd... zij het een hele kleine
De BikeYoke is nu voorzien van een kort heveltje om te "reviven" zodat er geen inbussleutel meer nodig is.
Zo'n dingetje dus, zit vastgeklemd en kan dus blijven zitten waardoor het resetten nu letterlijk nog maar drie tellen werk is. De nieuwe BikeYokes hebben het volgens mij standaard, bij de oude moest je een inbus 4 gebruiken.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Wel handig voor een bredere, of plusband
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
On a contrary, voor heb je met boost juist meer zijdelingse stijfheid door verder uit elkaar staande flensen op de naaf en bijbehorende veranderde hoek vd spaken.
@TS snel naar Amerongen. Ik word nu wel erg nieuwsgierig.
Naar dat heveltje op zijn Revive?
Zijn voorwiel misschien?!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Precies. Niet iedereen zal rouwig zijn als de non-boost vork er in blijft zitten
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Het zal vast stijver zijn, maar of je dit merkt is een andere vraag. De volgende vraag is of je wel een stijver wiel wil: het kan ook te stijf zijn.
Anyways, fiets is er zowel voor- als achteruit op gegaan. Voor: mooier wiel. Achter: lelijkere kleur vork Eensch met @streetracer.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
In hoeverre merk je dat op een voorwiel?
Zelf rij ik met een boost vork met een setje boost spacers (velg is a-symmetrisch, waardoor de spaakspanning al bijna gelijk is).
“Old, not obsolete”
Bij 29" zijn de verschillen voelbaar.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"