MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Is de route na de recente stormen en harde wind een beetje begaanbaar?
Wil deze route morgen fietsen. Samen met Oosterbeek misschien, volgens de gpx eerder in dit draadje.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ede ligt er prima bij. Er lag een boom over de route maar die is vandaag weggehaald. Verder alleen kleinere takken en bladeren. Oosterbeek weet ik niet.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Goed te doen. Oosterbeek op de route weet ik niet maar ernaast ging prima! Ede ligt er ook goed bij!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op de kidsroute kan je last hebben van processierupsen. Staan een paar eiken dichtbij de route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag genoten van Ede. Dat is een hele mooie route geworden. De afwisseling tussen mooie paden dit bos en open stukken en de (soms best technische) single tracks maakt het een echte mooie route.

Lag er verder erg goed bij en goed uitgepijld.

Hoe anders is Oosterbeek dan. Op een paar mooie tracks na best een tegenvallende route en zeer slecht aangegeven. Ik was blij met de gpx uit dit draadje.

Is de kids route aangegeven met paars?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb laatst ook de combinatie Ede & Oosterbeek gemaakt. De noordkant van Oosterbeek valt dan tegen inderdaad. Maar de zuidkant vind ik best oké. Stuk na het kasteel vind ik toch zeker de moeite. Dus ik ga de combi Ede & Oosterbeek zuid nog eens doen. Ik had 'm al gedeeld in het Oosterbeek draadje, maar dan ook alsnog ook even hier. https://connect.garmin.com/modern/course/25682729
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op wo 3 juli 2019, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die gpx heb ik ook gebruikt om vandaag Ede en Oosterbeek Zuid te fietsen. Ben gestart bij sportpark in Heelsum. En misschien daarom ook vergeten hoe het eerste deel van Oosterbeek Zuid was.

Misschien dat Oosterbeek Zuid mooier was dan ik nu omschrijf. Er zaten zeker mooie stukken in. Helaas het stukje om het kasteel gemist omdat daar net wel de bewegwijzering klopte 😕
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

deefdeef schreef: zo 9 juni 2019, 21:17

Is de kids route aangegeven met paars?
Paars is het begin van de in aanbouw zijnde route Lunteren.
Kids route is groen aangegeven maar is een groot gedeelte gedeeld met paars ja.
Als je vanaf rood de bordjes paars volgt kom je vanzelf de groene ook tegen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Paars is dus Lunteren, ik dacht idd ook dat dat de kidsroute was.

Vandaag Ede ook voor het eerst gereden. We waren bij de Fietser gestart dus begin en eind vond ik nogal vlak en saai (goh, wat klinkt dat verwend zeg...). Volgens mij is het beter om bij het pannenkoekenhuis te starten, scheelt een heel stuk asfalt?

Op het asfalt na vond ik het een leuke route, kon goed zien wat nieuw was en daar zaten heel leuke stukjes tussen. Veel bosgebruikers ook erg vriendelijk, dat zie je nog wel eens anders. Helaas was er nog wel een KOMjagert die het nodig vond om tussendoor te gassen terwijl er net een jochie onderuit was gegaan op het pad. Maar goed, dat soort eikels heb je helaas overal.

Ook nog een spontane ontmoeting met medeforumlid Bigdeef, leuk je weer ff gesproken te hebben :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: zo 9 juni 2019, 22:28 Paars is dus Lunteren, ik dacht idd ook dat dat de kidsroute was.

Vandaag Ede ook voor het eerst gereden. We waren bij de Fietser gestart dus begin en eind vond ik nogal vlak en saai (goh, wat klinkt dat verwend zeg...). Volgens mij is het beter om bij het pannenkoekenhuis te starten, scheelt een heel stuk asfalt?
Om sponsor redenen is de officiële start locatie bij de Fietser maar dat is idd niet de ideale locatie.
De aanrijd route is dan best lang.
Meeste mensen starten bij het pannenkoeken huis. Naast de tank is nog een parkeer plaats maar aan de ander kant van de rotonde bij de bos - heide rand is ook een parkeerplaats.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Verandering van spijs doet eten, herstel fietsen. Dus gisterenmorgen voor het eerst Ede gedaan. Had niet direct idee wat ik moest verwachten, ging een beetje van soort Apeldoorn uit met paar stukjes singletrack.
Was redelijk vroeg en als opstappunt het parkeerterrein naast de N224 (Drieberg?) gebruikt en bij de rotonde het eerste bordje en kan niet missen.
Eerste km's inderdaad wat ik verwachte en dacht toen bij me zelf: Mooi, dan ben ik in ieder geval met 4:30u wel klaar met de 100 km (3 rondjes). https://www.strava.com/activities/2438846852
Na paar km toch de bekende/herkenbare layout van de trails tegenwoordig en dacht even op HV/LV te rijden. Eea lijkt toch best op elkaar.
Daarna lekker afwisseling van stoempen en draaien/keren waarbij ik het gehalte singletracks fors heb onderschat.
Vooral de z.g. "Cees Willems piste" (https://www.strava.com/segments/19232237) langs de N224 leek geen einde aan te komen. Verder nog zo'n aardig stukje wat beetje op freeride piste leek (beetje fantasie gebruiken) ook leuk om te doen.

Afbeelding
Onderweg weinig tijd gemaakt voor foto's, maar bovenstaande foto dekt niet de lading van het rondje.

Door alle singletracks toch uurtje langer onderweg en na afloop aardig zat, maar ook goed gevoel en zeker geen spijt dat ik hier gereden heb.
Verder opvallend hoe rustig het hier over het algemeen was. Meeste drukte op de fietspaden, dus belletje was best handig.

Resumerend: Leuke aanvulling en afwisseling op de routes die ik normaal doe. Zal hier vast nog eens komen en compliment aan parcoursbouwers. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Kinderrondje niet even meegenomen Fred? Is ook voor ons oude mannen niet verboden en erg leuk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: di 11 juni 2019, 11:57 ... waarbij ik het gehalte singletracks fors heb onderschat.
.... leek geen einde aan te komen. ...

Door alle singletracks toch uurtje langer onderweg en na afloop aardig zat,
Wel grappig hoe de beleving compleet anders kan zijn.

Ik heb het aandeel rechte stukken volledig onderschat. Daar leek inderdaad geen einde aan te komen... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Haha ja verwachtingen he...
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Weet iemand wanneer de verbindingsroute vanaf de route van Lunteren naar die van Ede officieel open gaat? Die ziet er vrij heftig uit.
Plaats reactie