Artikel over aanslagen op mtb- ers

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat men alleen niet bedenkt met dit soort acties en zaken als route paaltjes uit de grond trekken dat men dan ergens anders in het bos gaat rijden waardoor je dus juist “meer” last krijgt van mountainbikers in het bos. Erg kortzichtig dus. Eigenlijk zouden deze “natuurliefhebbers” het idee van een route moeten omarmen, immers als de route interessant genoeg is is er geen rede om elders in het bos te rijden en heb je geen last meer van bikers op je loopje. Aan de andere kant kunnen wij hier in Nederland in sommige regio’s lekker zuur doen.
◼︎ Go round the outside.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik denk dat veel natuurliefhebbers dat ook doen en dan anderen (die het er niet mee eens zijn) andere manieren zoeken om hun mening te uiten. Dit soort acties zijn van individuen die om wat voor reden dan ook irrationeel gedrag vertonen en het zou niet eerlijk om deze op een hoop te vegen met natuurliefhebbers in het algemeen. Ongeacht of die voor of tegen mtbers in het bos zijn.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

“Natuurliefhebbers” tussen haakjes. Dus inderdaad het volk wat je beschrijft. De mensen die echt wat met de natuur hebben kan je het over het algemeen prima mee vinden. Die zien gewoon in dat ieder zijn eigen manier van natuurbeleving heeft wandelend, met hond, op een paard, of op een fietsje al dan niet geschikt voor onverhard. Zij houden soms zelfs een hekje voor je open en zeggen vriendelijk gedag. Zo kan het ook, en zo hoort het ook wat mij betreft. Daarnaast zijn wij met zijn allen wandelaar, ruiter, of biker te gast in iemand anders zijn tuintje. Dus gedraag je gewoon. Men kan er ook een hek om zetten...
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou dacht ik ook iets relevants te hebben geschreven over dat deze "natuurliefhebbers" in mijn ervaring vooral NIMBY's lijken te zijn die "hun" bos niet willen delen. (Zie Tineke Kraal en Natuurbelang oa) maar die lijkt te zijn verdwenen....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Het kunnen ook gewoon generieke dwazen zijn.

https://www.nu.nl/algemeen/5929758/puna ... erdam.html
Ja, doei !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Joepie de schreef: ma 10 juni 2019, 13:03Het kunnen ook gewoon generieke dwazen zijn.
https://www.nu.nl/algemeen/5929758/puna ... erdam.html
In Vlaanderen hebben ze daar een andere naam voor: Franstaligen... :winkie:

(waarbij ik graag refereer naar de historie van "de Gordel", een politiek beladen 100km fietstocht - waarbij de Vlaamse leeuw vaker te zien was dan bij een cyclocross - door de Vlaamse rand van Brussel)


Tja...
1) ik vind natuurlijk ook dat iedereen van de natuur moet genieten zoals ik dat doe; gelukkig voor jullie is dat per mountainbike.
2) als de rechter je geen gelijk geeft dan ga je natuurlijk gewoon door met acties omdat je vanuit een hogere moraliteit handelt (of dat nu in een sociale of milieu context is).
3) het mag schering en inslag lijken maar er staan 9 feiten in een lijstje in 5 jaar tijd; wanneer je niet een zooi resources eraan kunt (en mag) opofferen om na te gaan wie in de desbetreffende periodes iedere keer weer in de desbetreffende sector waren, etc... dan zullen we een beetje geluk moeten hebben dat ooit iemand iets toevallig ziet (gerichte observatie met 9 feiten in 5 jaar en het gebied: tuurlijk!).
4) Frappant: diegene die voor de eerste feiten in Ommen in beeld was woonde destijds in Drente temidden van de plaatsen waar het zich recentelijker heeft voorgedaan (als ik veldwachter zou zijn, zou ik tijdens m'n donut en koffie toch eens in de kaartenbak kijken of die daar nog altijd woonachtig is).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Vandaag ook een rondje gedaan en in het bos was het behoorlijk druk met wandelaars natuurlijk. Op de "mtb" stukken geen wandelaars maar op de gezamenlijke paden liepen er genoeg. Gewoon wat snelheid terug nemen, even bellen als ze je niet in de gaten hebben en een vriendelijke "goedemiddag". Geen kwade gezichten en lekker gefietst.
Op sommige delen van de route lopen hier af en toe ook reeën en daar fietst je dan soms op een meter of 50 langs en die staan je gewoon na te staren. Maar als je als stopt of als wandelaar in de buurt komt nemen ze wel de benen. Die beesten zijn echt niet gek.
Hier in de buurt heeft ook de bijzonder vogel , dacht de dwergui of sperweruill, gezeten. Tientallen fotografen om het beestje op de foto te zetten. Met of zonder mtb'ers, het beestje bleef gewoon zitten.
Als iedereen zich een beetje gedraagt in het bos kan het op bijna alle locaties prima samengaan. Denk ik.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er is nog nooit een mountainbiker geweest die op reeën gejaagd heeft of ze iets anders heeft aangedaan. Daarnaast zijn wij lekker voorspelbaar, wij komen daar vandaan en gaan daar naartoe. Geen enkele rede voor paniek. Een wandelaar en een jager zien er voor een ree (en andere dieren in het bos) het zelfde uit en heeft een onvoorspelbaar gedrag en dan denken ze dus nah, ik ga even verderop kijken.
◼︎ Go round the outside.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Mee eens /\

Het enge is dat je het totaal niet aan mensen kunt zien, die vrouw op de foto ziet er toch echt gewoon uit..

Je herkent de mensen pas aan hun daden niet aan hoe ze er uit zien.

Ben hier nu op vakantie in de buurt van Hellendoorn Lemele..

Mocht ik iemand tegenkomen die zo'n boobytrap aan het zetten is (want dat is het) dan zal ik dat (prikkel)draad van hem/haar eens om z'n nek wikkelen.
En na een paar ##trappen in z'n kl#ten te laten kreperen in "zijn" of "haar" bos.

Oh nee, dan wordt de dader ineens slachtoffer..

Ahum..

ik bedoel.. dan vraag ik hem vriendelijk om samen even op de politie te wachten zodat hij opgepakt kan worden en uiteraard na een verhaal van slechte jeugd en een traantje weer naar huis kan.

Uiteraard gekscherend bedoeld dit maar het speelt wel door je hoofd..
Ik kan mij wel voorstellen dat je kompleet door het lint kan gaan als je zo iemand betrapt.

Hopelijk pakken ze hem/haar en volgt er een gepaste straf voor deze boobytrap maker (lees moordenaar wannabe)..

Het bovenstaande is geheel mijn eigen mening hierover.. en natuurlijk niet geheel serieus bedoeld he ;-)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2916
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Veel van die natuur freaks weten zelf al niet waar ze wel of niet mogen komen. Ik bezit in twente een aantal hectare bos, en er is mij al eens door zo’n mafklapper die in mijn bos liep, verzocht hier weg te gaan omdat ik er niet op een mtb mocht komen. Heb hem toen maar duidelijk gemaakt dat er hier maar 1 iemand in overtreding was, en vriendelijk verzocht heeeeeeel snel mijn perceel te verlaten(hij was ook nog eens door een poortje gelopen met een bordje verboden toegang)
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:D dat zijn de mooie acties. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Moraal van het verhaal: koop je eigen bos!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: wo 12 juni 2019, 18:44 Moraal van het verhaal: koop je eigen bos!
....of claim je eigen bos :winkie:

edit* ..... best interessant eigenlijk ..... http://bosverkoop.nl/bosperceel-kopen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

yo-eddy schreef: wo 12 juni 2019, 19:22
bert l. schreef: wo 12 juni 2019, 18:44 Moraal van het verhaal: koop je eigen bos!
....of claim je eigen bos :winkie:

edit* ..... best interessant eigenlijk ..... http://bosverkoop.nl/bosperceel-kopen
Fund raise?
Ja, doei !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met al de forumleden moet het toch te realiseren zijn!


Moeten we alleen uitvechten welke fietsen er wel en niet in mogen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie