NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oudere mannen met honden en witte busjes?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

It wasn’t me. Ik heb geen hond. :wink:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bahco schreef: ma 10 juni 2019, 17:49 Volgens rtvutrecht.nl escaleert de situatie: Vandalen slopen omstreden fietshekken rond landgoed Pijnenburg
Vinden ze dat? Ze schrijven het niet namelijk, ze doen alleen verslag van een nogal bizarre actie. Dit gaat niet helpen vrees ik.
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

George schreef: ma 10 juni 2019, 19:40
Bahco schreef: ma 10 juni 2019, 17:49 Volgens rtvutrecht.nl escaleert de situatie: Vandalen slopen omstreden fietshekken rond landgoed Pijnenburg
Vinden ze dat? Ze schrijven het niet namelijk, ze doen alleen verslag van een nogal bizarre actie. Dit gaat niet helpen vrees ik.
Escalatie is mijn woord voor het vervangen van fietshekken door bouwhekken, waardoor recreanten Pijnenburg helemaal niet meer op kunnen, ook niet als ze te voet zijn..
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ah ok, dat kon ik niet uit je post opmaken. Ik kan het me van de landeigenaar wel voorstellen eigenlijk, het is zijn eigendom dat gevandaliseerd wordt, dan ben je er wel even klaar mee lijkt me. Ik vind het ook jammer dat je daar niet meer mag fietsen maar om dan de boel maar te gaan slopen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dit loopt dus echt fout, zeker als er bouwhekken geplaatst worden. Maar het is wel eigendom van een ander en moet je met je poten (sorry) van af blijven. Ben er ook niet blij mee, maar hiermee bereik je nog minder lijkt me.
Ik zag zondagmorgen nog diverse MTB'ers fietsend het "beruchte" stuk af komen rijden om de provinciale weg over te steken. En Fredje braaf over de weg........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Laatst gewijzigd door bert l. op di 11 juni 2019, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens mij gaat dit over een belastingvrijstelling, waarbij je bij verlies van de landgoedstatus alsnog moet betalen over eerdere jaren...
Kan aardig in de papieren lopen.
Laatst gewijzigd door Willem Altes op di 11 juni 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Vanochtend is de omleiding /afsluiting rond de kuil weer opengesteld.
Wel viel me op dat er toch een paar het nodig gevonden hebben om afgelopen weekend er alsnog te rijden en delen van de afsluiting kapot te maken en zelfs een bordje een slinger de bosjes in te geven. Enfin je zal ze er altijd wel tussen hebben zitten.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
JayKay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 10:21

Jammer van de misgunnende vandaaltjes, ik zag je net wegrijden met de tijdelijk afgesloten bordjes. De route was echt heerlijk vandaag, de zon kwam door net na een flinke bui, zowel HV als LV lagen er goed bij. Heel blij met de UHR crew dat deze route zo goed onderhouden wordt :-q
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

:-q
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bulltat schreef: di 11 juni 2019, 12:02 Vanochtend is de omleiding /afsluiting rond de kuil weer opengesteld.
Wel viel me op dat er toch een paar het nodig gevonden hebben om afgelopen weekend er alsnog te rijden en delen van de afsluiting kapot te maken en zelfs een bordje een slinger de bosjes in te geven. Enfin je zal ze er altijd wel tussen hebben zitten.
Ja een hoop aso's in Nederland, en die zitten dus ook op een mountainbike.
Vervolgens worden de mountainbikers weer scheef aangekeken.
Net zoals een kleine groep mensen op een racefiets het voor de wielrenners verpest.
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Gisteren beide routes gereden, althans dit geprobeerd. Eerst hoge vuursche vervolgens overgegaan naar lage vuursche. Ik heb dit eerder gedaan en dan komen de routes weer bij elkaar. Alleen nu bleek ik een afslag gemist te hebben en bleef ik een klein deel van lage vuursche herhalen. Heb de rode bordjes niet meer gevonden en ben maar over een ander pad naar mijn beginpunt gefietst. Er zijn meerdere afsplitsingen, die komen dan weer bij elkaar. Het ene deel is dan wat uitdagender dan het andere. Alleen is er ook een afkorting (de bordjes zijn dan groen/wit en zien er hetzelfde uit) die echt een afkorting is.
Overigens niet erg om lage vuursche een paar keer te fietsen. Het is wat technischer (boomwortels, dropjes) dan de rest van de utrechtse heuvelrug.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Dan zat je op de rotonde. In de buurt van de kuil is er een afslag naar rechts naar de kuil toe om hoge vuursche verder te rijden
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Er staat zelfs een bord voor die splitsing. Niet gezien?
Plaats reactie