Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

suravida schreef: ma 10 juni 2019, 13:09 Ik snap ook nooit zo waarom je als hardloper elk pad in het bos mag gebruiken en je dan persé moet lopen op dat ene paadje waar MTBers wel mogen rijden....
Ik ben helaas toch ook al teveel van die pannenkoeken tegen gekomen die je dan maar nét mist. Laatst op Rhenen eentje met koptelefoon met de richting mee. Na een paar minuten oeverloos roepen maar met moeite ingehaald en getracht uit te leggen waarom hij niet zo handig bezig was. Werd niet gewaardeerd...
Ik begrijp dat ook niet nee. Perse op de mtb trails rijden... waarom?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mooi aangeharkt?
Weinig wandelaars?
Praktisch rondje met bordjes die je makkelijk kunt volgen?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

[/quote]
Thanks voor de update van het kaartje.
Wat ik al eerder aangaf dat er wat mij betreft er nog wat leuke jumps mogen komen en eventueel ook uitbreiding van de route.
Net zoals bij route Dorst werden er steeds weer kleine stukjes toegevoegd. Lijkt mij in hier ook best mogelijk.
[/quote]

Naar aanleiding van mijn berichtje hierboven vandaag maar even wat ttf's en jumps gefilmd. Telefoon staat in een klein driepootje met houder.

link naar filmpje
https://youtu.be/nm-qYBg2Vs0
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Filmpje is alweer een paar jaar oud, binnenkort maar eens updaten. U ook beter materiaal (fiets en cameras)
https://youtu.be/zUG9qA8PuFA
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23


Naar aanleiding van mijn berichtje hierboven vandaag maar even wat ttf's en jumps gefilmd. Telefoon staat in een klein driepootje met houder.

link naar filmpje
https://youtu.be/nm-qYBg2Vs0
Leuk! Hoop werk om steeds die camera neer te moeten zetten enzo. Van mij mogen er ook ttf's bij hoor, altijd leuk. Zeker als ze ook altijd te vermijden zijn voor beginners. Al moet ik zeggen dat ik hier een paar keer met mijn zoontje ben geweest, die verder vrijwel nooit mtb't, en hij vindt de 'hobbels' zoals hij ze noemt, het leukste van alles.
Give me little bits of / more than I can take
Everglide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 3 augustus 2014, 21:44

[/quote]
Ik persoonlijk ben er nooit zo blij mee. Tis best link:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5140001149
[/quote]

Met all respect, maar de hardlopers uit dit filmpje gedragen zich als pannenkoeken. Ze gaan niet eens aan de kant.

Ik heb de trail 1 x gelopen (met het verkeer mee) en dat ging prima. Ik moest twee keer aan de kant en de MTBers bedankten mij daarvoor.

Als ik het nog een x wil lopen dan hou ik de volgende regels aan:

niet in het weekend / niet in de avond / the roller coaster overslaan
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Maandagavond met wat vrijwilligers de laatste overhangende bramen gesnoeid. Hele parcours is gemaaid en ligt er weer prima bij
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed bezig mannen, bedankt. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bluebiker schreef: di 2 juli 2019, 07:31 Maandagavond met wat vrijwilligers de laatste overhangende bramen gesnoeid. Hele parcours is gemaaid en ligt er weer prima bij
Het lag er idd prima bij vanmiddag :-q
Heel wat beter dan Bergschen hoek, daar stond het onkruid zo hoog en breed dat je de afdalingen geeneens meer kon zien*. Ik ben na 2km maar gestopt, was geen lol aan en naar Broekpolder gereden om toch ff te kunnen knallen :bier:

*Bovenop de berg was iemand bezig met een kantenmaaier maar het zag eruit als een gevecht tegen de bierkaai
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

[quote=bluebiker post_id=2405559 time=1562045467 user_id=40155]
Maandagavond met wat vrijwilligers de laatste overhangende bramen gesnoeid. Hele parcours is gemaaid en ligt er weer prima bij
[/quote]
:-q
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

bluebiker schreef: di 2 juli 2019, 07:31 Maandagavond met wat vrijwilligers de laatste overhangende bramen gesnoeid. Hele parcours is gemaaid en ligt er weer prima bij
Bedankt mannen :-q altijd fijn dit soort berichten, vanmiddag heerlijk wat rondjes gereden. Geen onkruid gezien, Helaas wel andere obstakels thv. broeksebergen een spookrijdende vader op een moederfiets met z’n dochter in een achterzitje. Volgende ronde 2 loslopende witte keffertjes bijna tussen m’n spaken na een blinde bocht, eentje gaf m’n vorkpoot een kopstoot, rem meestal voor honden maar niet in de bocht op los grind, ze waren niet zo groot dus rijd je er makkelijker overheen :winkie:
Denk je alles te hebben gehad ram je bijna een heel gezin wat werkelijk zit te picknicken op de baan, uiteraard weer na een blinde bocht.

Het lijkt wel steeds drukker te worden op rustige tijden/dagen, ben inmiddels wel wat gewend (rij hier alleen op rustige tijdstippen) maar dit waren 3 close calls op 1 middag. Verder prima vermaakt.
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Heb hier afgelopen zaterdag voor het eerst gefietst samen met een maatje. Leuke route! Alles is prima aangegeven en er zijn veel leuke features. Stukje North Shore was ook leuk en slim gepland in de route - handig dat je 'm gewoon in rondjes kan blijven rijden als je wilt. Ook nog een paar aardige local riders ontmoet en leuk om te zien dat er veel ouders met hun kids de route rijden.

Route was trouwens in topstaat! Hier kom ik nog wel vaker :)
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Er is weer gemaaid en de bramen zijn ook goed gesnoeid. Top.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Sinds hele lange tijd, twee jaar, hier weer eens gereden. Blijft toch wel een erg leuke track! Uiteindelijk ruim 80 kilometer in de benen.

Erg fijn dat er gemaaid was, lag er sowieso prima bij :-q
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Ondanks de regen van de afgelopen weken lag de baan er prima bij gisteren.

Mocht er binnenkort iemand met een flinke hamer of schop in de buurt zijn, in deel 3, de bocht voor het bergje begint een tegel wel heel erg uit te steken. Best link voor beginnende bestuurders danwel als je vlak achter elkaar fietst.
Plaats reactie