Montage steun

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

Iemand ervaring met zo'n inklapbare montage steun? Ik zie ze wel eens staan en denk erover zoiets aan te schaffen omdat t met schoonmaken ook makkelijker is.
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Aldi verkoopt ze ook voor een leuk bedrag, 30e?. De mijne zit nog wel in de doos. Dus mijn ervaring kan ik niet delen.
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Ik heb er een van de Lidl.

zie link: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fiets-m ... p100251461

Bevalt prima, en voor die prijs.

Het enige nadeel die ik kan bedenken is de lange uitstekende poten, maar met de juiste positie geen last meer van.

Het grote voordeel: je fiets hangt statisch op de juiste hoogte.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Deze heeft al jaren goed recensies.
Ik gebruik hem ook, erg stevig en veel waar voor het geld.
https://www.rosebikes.nl/xtreme-s-1300- ... ler--22586
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

houthakkertje schreef: za 8 juni 2019, 22:14 Iemand ervaring met zo'n inklapbare montage steun? Ik zie ze wel eens staan en denk erover zoiets aan te schaffen omdat t met schoonmaken ook makkelijker is.
Ik gebruik al jaren deze:Tacx Montagestandaard Cycle Spider Professional, ideaal, stevig en inklapbaar , tis een investering maar nooit in de steek gelaten en stabiel ook als je de hoogte ingaat , gebruik hem voor de MTB, Racefiets,Gravelracer, stadsfiets ....

Met een beetje zoekwerk had je dit draadje : viewtopic.php?f=9&t=136871&hilit=montagestandaard ook kunnen vinden daar hebben andere je vraag al beantwoord. :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik heb er een van de Decathlon. Geloof iets van 6 tientjes. Werkt ook prima.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik gebruik die van de Lidl van 30,-. Doet zijn werk prima met mtb’s en stadsfietsen. Enig minpuntje is de hendel bovenop (die waarmee je je fiets kan kantelen) erg zwak is. Deze vervangen voor een eigen fabrikaat en nu ik hen strakker aan kan draaien geen problemen meer.

Heb hem al een maandje of 6 in gebruik (behoorlijk intensief met 6 fietsen in onderhoud😅) en gebruik mijn ‘plafond-haken’ eigenlijk nooit meer.
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Ik heb ook die van de Lidl, voldoet (voor mij) prima :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik kocht er een in een vlaag van verstandsverbijstering omdat ik een aanbieding online zag en die bleek niet eenvoudig opvouwbaar. Dat is iets minder praktisch maar zo'n ding op zich is echt fijn om te hebben als je zelf onderhoud doet. Met je fiets op de standaard werkt gewoon veel makkelijker. Waar je wel op wil letten is dat de klem makkelijk met één hand te openen en sluiten is, evenals het verstellen van de hoek. Dat doe je meestal terwijl je de fiets vasthoudt.
Plaats reactie