Garantiebepalingen? Deuk in carbonnen velg Deel 2: Scheur in achterbrug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Saltire
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 13:10

Glad to hear you are getting a replacement under warranty. The manufacturers should stand by their products:) even though I think it's a bad ( and very expensive ) material for mtb rims!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10364
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Saltire schreef: za 8 juni 2019, 07:07 ....
While the Netherlands doesn't have any trails that really challenge bikes and the materials they are made from, other places do!

This is my opinion. You may disagree, It may be total bull in Novaterra's opinion, but it comes from riding bikes for a very long time on various tracks, including double black, in Queenstown, fort William, la bresse, morzine, Perth, mammoth, Rotorua, to mention a few. So I think I'm entitled to my opinion on the matter..
Saltire, voor iemand die niet in de Hollandse bubbel zit, een frisse blik van buiten heeft... wat voor bike acht jij eigenlijk het meest geschikt voor onze (makkere) Nl’se rondjes? Wat rijd je zelf hier bij voorkeur? Misschien topicvervuiling, maar ben toch benieuwd...

Terug naar de velgen.
Carbon velgen op onze gesoigneerde bospaadjes ben ik niet zo bang voor... maar routes ‘in het wild’, met meer losse steen enzo... maar dan zit je al op de grens met Zuid Limburg en verder... Ik overweeg een insert om die reden voor de voorband. In ieder geval de druk ook weer niet te laag kiezen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Saltire
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 13:10

Saltire, for someone who is not in the Dutch bubble, has a fresh look from outside ... what kind of bike do you think is most suitable for our (easier) Dutch laps? What do you prefer to drive here? Maybe topic pollution, but I'm still curious ...


I'm riding my 29 hard tail Lynskey more here. I also have an evil following which is a fantastic bike but I tend to use it only in summer, less maintenance:)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Even een update, het nieuwe achterwiel heeft inmiddels ook kuren.
Er zit speling op de as, wardoor er ook speling op het wiel zit als deze in het frame zit.

Contact opgenomen met Reyynolds en vandaag het wiel teruggestuurd naar hun kantoor in München.
Ben benieuwd wat het euvel is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4653
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niet zoveel geluk dus met deze ‘dure’ wielset :-{

Maar is het niet gewoon een gevalletje even iets aandraaien? Kan zomaar zo zijn wanneer je dat doet de speling verholpen is?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16045
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

worstkaas schreef: di 15 oktober 2019, 16:59 Er zit speling op de as, wardoor er ook speling op het wiel zit als deze in het frame zit.
Tja, een worst case scenario...


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

hanjovdberg schreef: di 15 oktober 2019, 21:40 Niet zoveel geluk dus met deze ‘dure’ wielset :-{

Maar is het niet gewoon een gevalletje even iets aandraaien? Kan zomaar zo zijn wanneer je dat doet de speling verholpen is?
Er valt niets te stellen aan deze naaf. Het is een industry nine I9 torch naaf.
Ik heb het lager nog een paar tikken gegeven met de gedachte dat het lager er niet ver genoeg erin geperst was. Dit heeft niet geholpen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4653
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

hanjovdberg schreef: di 15 oktober 2019, 22:20 Deze dus?

https://youtu.be/m0o2KsUbfoU
Yep
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: di 15 oktober 2019, 21:45
worstkaas schreef: di 15 oktober 2019, 16:59 Er zit speling op de as, wardoor er ook speling op het wiel zit als deze in het frame zit.
Tja, een worst case scenario...


:bier:
Pfff... :tong Had van jou wel een iets diepgaandere reactie verwacht. ;)


Los van bovenstaande reactie was ik dit topic ff aan het doorlezen en dacht tot de 7e pagina, nou dat is toch nog goed afgelopen....tot ik bij dit laatste hoofdstuk over die nieuwe wielen aanbeland was. :-{

Dat is wel sneu zeg, hopelijk wordt ook dit nog goed opgelost!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Reynolds heeft een hele grote diversiteit aan naven gebruik in de loop der jaren. Welke hier in zitten weet ik niet.
Maar een I9 ziet eruit als een vrij standaard naaf ala hope etc. shell, asje lagers en opsluiten met twee dopjes.
Hoeveel speling is er. Er mag best een beetje speling opzitten. liever ietsje speling dan helemaal niet met het risico te strak.

Tune shimt zijn naven standaard uit om dit te voorkomen. Ik heb van elk merk al wel een naaf gevoeld met ietsje speling. Hope, DT, reynolds etc.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik lach als een boer met kiespijn.....

Net mijn wiel teruggekregen van Reynolds met een nieuwe naaf erop. Ze hebben het wiel dus omgespaakt.
Zit er geen xd body op.......past mijn cassette dus niet. Ik weet niet welk type body er wel opzit.

Wie vertelt me dat het alleen body omwisselen is, of moet het wiel weer opnieuw omgespaakt worden?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29824
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Morgen(straks) ff contact met Reynolds opnemen...
Vraag meteen een reserve fiets bij deze wielen :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16045
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In principe is een body vrijwel altijd uitwisselbaar (maar ik weet het niet van Reynolds), dus waarschijnlijk een kwestie van een andere body toegestuurd krijgen. Hopelijk doen ze dat een beetje snel...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Eindelijk een xd body terug van Reynolds.
Het is alleen een body met 3 palletjes IPV met 6 palletjes. De body past wel op de cassette uiteraard. Dus ik kan weer rijden.

Ik heb nu een Shimano body met 6 palletjes waar ik niets aan heb en een xd body met 3 palletjes, die eigenlijk 6 palletjes moet zijn.

Ga maar weer een de mail hangen bij Reynolds......wil mijn 6 palletjes xd body terug.

Misschien als mijn cassette versleten is koop ik een Shimano 11 speed cassette IPV die dure eagle 12 speed . 50 tands is toch overkill voor mij
Plaats reactie