Transition Patrol - ''The Hulk'' #Tekoop

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Haha het is inderdaad geen grijze mus qua kleuren. Kan me goed voorstellen dat het niet ieders smaak is.

Ainsa is echt een heel goede fietsomgeving. De trails die we hebben gereden hadden ruim voldoende uitdaging, maar zelden tot nooit echt gevaarlijke/moeilijke passages. Je hebt natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid skills nodig, maar als je enduro-ritjes in de Ardennen (Enduro d'Ambleve, Les Hautes Rivieres, etc) goed kunt rijden, dan kom je daar ook zonder problemen naar beneden.
kermit schreef: vr 5 april 2019, 08:18 Mooie foto's, kan me voorstellen dat deze fiets daar super tot z'n recht komt! :-q

Hoe bevallen die Hayes remmen, je hebt ze nu goed kunnen testen ;-)
(Kun je een vergelijking met Hope en Shimano maken?)
Remmen heb ik tot nu toe een beetje mixed feelings over. Ik ben een pietlut wat remmen betreft denk ik en ze moeten gewoon perfect hetzelfde blijvend aanvoelen, zowel aan de start van een afdaling als halverwege. De achterrem lekte langzaam remvloeistof door een van de pistons, waardoor het bitepoint niet de hele dag hetzelfde bleef. Ik denk dat het lekken m'n eigen schuld is (lees even terug)
De voorrem was heel de week perfect. Gereden met de metallic blokken (zowel organic als metallic wordt meegeleverd als je ze koopt) hadden ze ruim voldoende power, een duidelijk bitepoint en fijne modulatie. Erg fijn, want hard knijpen in je remmen zorgt sneller voor armpump en hoewel je daar in NL/Ardennen niet snel last van hebt, is dat daar wel een probleem.

Vergelijk met andere remmen vind ik lastig, heb ook geen Shimano 4-piston remmen gereden en vergelijken met 2-piston remmen lijkt me niet echt zinvol, dat is toch wel een andere categorie.

Vergelijk met Hope Tech 3 E4/V4 combo (203/183 Hope rotor)
* Hayes leveren meer remkracht bij minder vinger input
* Hayes heeft een veel lichtere leverblade beweging dan de Hope Tech 3 hendel.
* Freestroke naar het bitepoint vind ik vergelijkbaar, mits je bij Hope de BPC ver/helemaal indraait (Hayes doet dit af-fabriek al)
* Hope voelt iets ''vleziger'' rondom het bitepoint, Hayes heeft een duidelijker bitepoint.

Qua modulatie vind ik ze fijn. Wat het wel is met remmen is dat je volgens mij vrij snel went aan hetgeen je op dat moment gebruikt. Pas als je switcht merk je de verschillen die er zijn tussen de remmen. Je past je snel aan aan de hoeveelheid kracht die je kan/moet leveren voor een bepaalde hoeveelheid remkracht.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie ervaring als ik die foto,s zo zie. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Weer wat kilometers verder op de Patrol. Samen met 9 andere bikers een huisje gehuurd in La Bresse afgelopen Hemelvaartweekend en daar hebben we ons uitstekend vermaakt. We kwamen donderdag begin van de middag aan en vertrokken maandag begin van de middag weer richting Nederland, net voordat het er flink ging regenen.
Kort overzichtje van de dagen en verrichte inspanning :lol:

Donderdag: 27km / 1080HM
We kwamen na een rit van zo'n 6 uur om omstreeks 12:30 aan in La Bresse. Na wat uitpakken zaten we een kleine twee uur later op de fiets voor een ''klein'' startrondje. We begonnen met de Col du Brabant omhoog en reden enkele endurolijnen naar beneden. Er waren al veel lijnen afgezet met linten voor de Enduro Hautes Vosges die in het weekend verreden zou worden.

Vrijdag 39km / 3200HM
Ok, dit is valsspelen.. Die 3200HM zijn namelijk geklommen door de lift :lol:
Deze dag stond in het teken van Bikepark Lac Blanc. Samen met twee anderen van onze groep afgesproken met nog vier forumleden om een dag te knallen in het bikepark. Wat een ervaring! Dit was voor mij de eerste keer in een bikepark en ik vond het erg gaaf. Dankzij Cheeta bijna alle lijnen gereden en ook echt de grenzen verlegd op het gebied van jumps. We hebben gedaan: La Cool, La Flow, La Roots, La Fat en La Nuts. De laatste is de zwarte afdaling en heeft wel enkele features die we niet gedaan hebben (roadgap bijvoorbeeld).

Zaterdag 37,5km / 1450HM
Oke dat viel even tegen, zelf klimmen in plaats van met de lift. Veel natuurlijke en technische trails gereden met de hele groep + twee extra. Dit was wel een zware dag, met wat valpartijen. Gelukkig zonder al te grote gevolgen en iedereen kon de weg vervolgen. Ik reed de eerste lekke band in m'n MTB-carrière, maar dat was redelijk snel gefixt met een plug.
We sloten af met de afdaling Collet Etang, een vrij lange snelle afdaling met redelijk wat switchbacks. Op tempo gereden en dat was echt heel gaaf.

Zondag 35km / 1325HM
Wederom een prachtige dag met veel erg goede afdalingen en een behoorlijk taaie klim. Lekker gereden zonder valpartijen of pech. De Endurowedstrijd was ook gaande, dus daar moesten we wat omheen manoeuvreren voor wat betreft trailkeuze.

Maandag 13km / 600HM
De laatste dag alweer. Vroeg op pad om nog twee klimmen en afdalingen te kunnen pakken voordat we weer in de auto terug naar NL stapten. Eerst weer de Col du Brabant op, want stage 7 van de Enduro Hautes Vosges staat op de planning. Deze was nog volledig rijdbaar en de linten hingen nog van de dag ervoor. De wedstrijdorganisatie beoordeelde deze trail met 5/5 sterren technical score. Het werd al snel duidelijk waarom dat was toen we eenmaal begonnen... STEIL!! Wauw wat een gave trail, deels speciaal gemaakt voor de wedstrijd denk ik. Veel steile off-camber bochten met redelijk losse grond. Afdaling twee was ook erg gaaf, wederom de Col du Brabant omhoog. Lekkere natuurlijke afdaling met redelijk moeilijke switchbacks, veel wortels en stenen, gaaf!

Al bij al een topweekend met geweldige trails, ervaringen en super weer. De dag in Lac Blanc smaakt ook zeker naar meer! De Patrol deed het ook weer uitstekend, dit is toch wel het terrein waar de fiets voor gemaakt is!

Door de stoke niet zoveel foto's gemaakt, maar toch een aantal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie trip, goed vermaakt zo te lezen :-q
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Was een top weekend! :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jaja, mooi hoor :-q
Zag al wat foto`s op Strava voorbij komen, jullie hebben je goed vermaakt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gaaf tripje en mooi dat er weer grenzen verlegd zijn :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Spijt dat ik niet ben meegegaan :-{
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) In het echt nog mooier,
2) Terrein waar een Transition een beetje tot z'n recht begint te komen,
3) Dat het de eerste keer was, was er niet aan af te zien.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Leuk speelgoed!
Mocht je hem een keer een jaartje uit willen lenen, dan laat maar weten :D
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ik had alleen vanuit betrouwbare bron vernomen over de aanschaf van de Transition.
Lange tijd niet op het forum actief geweest, maar nu 'The Hulk' toch mogen aanschouwen.

Wat n apparaat!

Ook al n aantal mooie trips gemaakt; precies de speeltuin waarvoor hij gemaakt is.
Njoy the ride(s).
:-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

We hebben sinds kort een familievakantiewoning in de Vogezen. Toch maar eens zorgen da tik mijn mtb kan meenemen de volgende keer. Leuk verslag!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

hitchhikerzguide schreef: do 13 juni 2019, 13:32 We hebben sinds kort een familievakantiewoning in de Vogezen. Toch maar eens zorgen da tik mijn mtb kan meenemen de volgende keer. Leuk verslag!
Zijn wij hier niet één grote familie...?

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Kapitein Iglo schreef: do 13 juni 2019, 13:40
hitchhikerzguide schreef: do 13 juni 2019, 13:32 We hebben sinds kort een familievakantiewoning in de Vogezen. Toch maar eens zorgen da tik mijn mtb kan meenemen de volgende keer. Leuk verslag!
Zijn wij hier niet één grote familie...?

:bier:
De sleutel ligt vast onder de bloempot bij de voordeur 8)
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Weer terug van een weekje knallen op de Patrol, dit keer in de buurt van Nauders.
Super week gehad met goed weer, goede trails, goed gezelschap en lekker eten, wat wil een mens nog meer :lol:

Nauders / Reschenpass is een aanrader voor lift accessed ''natuurlijke'' trails. De trails worden er wel onderhouden, maar zijn niet zo gevormd als in de meeste bikeparks. Dus houd je van jumps en berms, dan kun je beter ergens anders naartoe gaan. Voor stenen en wortels zit je er goed.

De eerste 5 dagen alles in de Reschenpass gereden. Mijn favoriet was de Oberer + Unterer Schöneben trail, met stip gevolgd door de Bunker trail. De laatste dag een tripje gemaakt met de auto richting Livigno (IT). Heel andere wereld omdat je vooral boven de boomgrens rijdt en doordat de trails veel meer gevormd zijn.

De Patrol heeft zich weer bewezen deze week. Geen mankementen gehad, alles werkte zoals het moest. We gaan nu richting een jaar samen en dan begint het toch alweer te kriebelen om te kijken naar een opvolger. Voor weken als deze is de Patrol geweldig, voor ritten in de Ardennen, waarbij zelf geklommen moet worden, vind ik hem eigenlijk te zwaar (16kg rijklaar) en slack (64gr HTA).

Uitzichtpunt begin Bunkertrail, Reschensee
Afbeelding

Reschensee
Afbeelding

Uitzicht vanaf de Dreiländer trail
Afbeelding

Onderaan de Zirmbahn
Afbeelding

Op de Bunkertrail
Afbeelding

Wandelpad vanaf de top van de Zirmbahn
Afbeelding

Uitzicht op stuwmeer Livigno, start van de Enduro trail
Afbeelding
Plaats reactie