Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Bedankt. Maakt de stap weer wat kleiner.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 6 juni 2019, 12:31 Lekker bezig en leuk verslag :-q


Ik denk dat het voor vrijwel iedere Nederlander geldt dat een of twee dagen in een BIkepark een enorme boost is voor je rijden. Goed om te lezen dat jij ook sprongen vooruit maakt! Wordt tijd dat ik ook weer eens ga... .
Dan moet je dus niet alle uitnodigingen naast je neer leggen :bier: :kiss: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

Kapitein Iglo schreef: wo 5 juni 2019, 16:14
Lars TB schreef: wo 5 juni 2019, 11:44

Dit kun je op zijn Pagani's lezen... :roll:
Hè?! Oh oeps! Nee, Bernard was mee naar de Enduro One en ik refereer hier aan de training op de blackline waar men bij bosjes viel.

Je doelt op het overlijden afgelopen weekend. My bad, daar dacht ik dus niet aan en ook volstrekt niet mijn intentie om daar een flauwe grap over te maken.
Je bedoelt die file tijdens de trainings-dag? Het leek wel de A10-Zuid op een maandagochtend zo druk. Express even lang gewacht boven (de boel een beetje ophouden) om in ieder geval een zo normaal mogelijke 'ronde' te rijden.
MVMVML schreef: do 6 juni 2019, 15:57
KarinMTB schreef: do 6 juni 2019, 15:43 Ik las hier eerder dat er ook wel gezinnen met hardtails werden gesignaleerd. Is het serieus te doen met een hardtail of is dat gekkigheid (ik hoef niet te springen gewoon lekker flowen :P .
Absoluut. Je kan op mijn video's ook zien dat dat kan, 1 van ons heeft alles wat we hebben gereden met de hardtail gedaan. Alleen de echte zware niet.
Vriend uit onze groep reed de gehele Enduro One incl. Blackline gewoon op een 130mm LTHT. Het kan met gemak, je moet alleen wel even je koppie erbij houden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

De tracks op een HT kunnen rijden is één, of het ook leuk is is een tweede.
Afgelopen keer Winterberg een man op een 100mm hardtail de blackline zie rijden, constant vol op de rem en langs elk obstakel heen.
Dat lijkt mij dan niks aan. Je kan dan inderdaad zeggen dat je ze gereden hebt, maar of het leuk is?
Dan zou ik eerder daar een fully huren, dan weet je zeker dat je met meer vertrouwen kan rijden.
Als je een LTHT hebt (>130mm) wordt het al een ander verhaal, maar rijdt ze toch echt liever op een fully.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: vr 7 juni 2019, 15:47 De tracks op een HT kunnen rijden is één, of het ook leuk is is een tweede.
Afgelopen keer Winterberg een man op een 100mm hardtail de blackline zie rijden, constant vol op de rem en langs elk obstakel heen.
Dat lijkt mij dan niks aan. Je kan dan inderdaad zeggen dat je ze gereden hebt, maar of het leuk is?
Dan zou ik eerder daar een fully huren, dan weet je zeker dat je met meer vertrouwen kan rijden.
Als je een LTHT hebt (>130mm) wordt het al een ander verhaal, maar rijdt ze toch echt liever op een fully.
Maar dat gaat niet op voor de overige afdalingen. Die kun je prima op een xc-hardtail en ook nog lol hebben. Hooguit dat het nog wat lekkerder gaat op een dikkere fiets.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

:o

Gaat het wel goed met je Lars? :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nee.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar als je de stap niet neemt om te ontdekken dat een bikepark of downhill in het algemeen best toegankelijk is, dan ga je ook nooit 'dikker' materiaal kopen. En veel bikeparken zijn nu toegankelijker dan een paar jaar terug. En kunnen dus een stuk meer mensen de lol daarvan ontdekken. Op een hardtail als het moet!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef: vr 7 juni 2019, 15:47 De tracks op een HT kunnen rijden is één, of het ook leuk is is een tweede.
Afgelopen keer Winterberg een man op een 100mm hardtail de blackline zie rijden, constant vol op de rem en langs elk obstakel heen.
Dat lijkt mij dan niks aan. Je kan dan inderdaad zeggen dat je ze gereden hebt, maar of het leuk is?
Dan zou ik eerder daar een fully huren, dan weet je zeker dat je met meer vertrouwen kan rijden.
Als je een LTHT hebt (>130mm) wordt het al een ander verhaal, maar rijdt ze toch echt liever op een fully.
Ik was die vriend uit de groep. Ik reed ‘m dus op de HT, en ik was lang niet de langzaamste (ook zeker niet de snelste) en ik had dikke lol.

Het kan zeker, maar je moet het ook echt gewoon willen.

Als ik een fully had, zou ik lekker die meenemen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat zeg ik, op een LTHT gaat het prima, op een race XC met 100mm, 2.1 bandjes en 71 graden balhoek zou ik het geen pretje vinden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De flowtrails zijn echt niet spannender dan de leukere stukjes op de NL routes. Alleen dan wat langer. En die schijnt iedereen ook te kunnen op een xc-bike (hoewel ik daar natuurlijk geheel tegen ben!).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ga komend weekend voor het eerst hierheen! Zin in! Op zaterdag huur ik iig een fiets daar. Ik heb ook rode routes in Saalbach* gereden op mijn hardtail dus op mijn huidige 120/130 mm fiets kom ik ongetwijfeld wel beneden maar ik heb voor mezelf zoiets van: als je het doet, ga er dan helemaal voor.

Afhankelijk van waar we zin in hebben gaan we zondag weer het bikepark in, of op eigen fiets het trail park verkennen. Ik sprak net iemand die daar twee weken terug is geweest en die zei dat het heel leuk was, veel coole technische paadjes. Wegwijzers ontbreken een beetje maar als je kriskras naar beneden gaat over de paadjes kom je altijd weer bij de Landal uit.


*En een hoop dingen op wandelpaden die technisch een stuk lastiger waren, in zo'n bike park merk je wel dat het echt voor bikes is gemaakt, daar wordt het niet moeilijker van
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ak-77 schreef: di 11 juni 2019, 23:48 Ik ga komend weekend voor het eerst hierheen! Zin in! Op zaterdag huur ik iig een fiets daar. Ik heb ook rode routes in Saalbach* gereden op mijn hardtail dus op mijn huidige 120/130 mm fiets kom ik ongetwijfeld wel beneden maar ik heb voor mezelf zoiets van: als je het doet, ga er dan helemaal voor.

Afhankelijk van waar we zin in hebben gaan we zondag weer het bikepark in, of op eigen fiets het trail park verkennen. Ik sprak net iemand die daar twee weken terug is geweest en die zei dat het heel leuk was, veel coole technische paadjes. Wegwijzers ontbreken een beetje maar als je kriskras naar beneden gaat over de paadjes kom je altijd weer bij de Landal uit.


*En een hoop dingen op wandelpaden die technisch een stuk lastiger waren, in zo'n bike park merk je wel dat het echt voor bikes is gemaakt, daar wordt het niet moeilijker van
Als je op het parkeerterrein tegenover het bikepark naar links gaat als het ware zie je rode en blauwe tekens. Die moet je volgen en omhoog fietsen totdat je bij de (volgens mij heet die Sneeuwwitje) lift bent, dan kan je die blauwe en rode induiken. De zwarte Kul-trail kan je dan ook volgen en als je die uitrijd kom je inderdaad weer bij Landal terecht.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

KarinMTB schreef: do 6 juni 2019, 16:14 Bedankt. Maakt de stap weer wat kleiner.
Nou we zijn uiteindelijk toch in Willingen gebleven. Heb het dus voor het eerst redelijk serieus aangepakt.
Trek Top Fuel van de schoonfamilie. Verder volledig ingepakt en gaan.

Moest er echt even inkomen aangezien ik niet anders ken dan een HT. Maar kreeg er op een gegeven moment steeds meer lol in.
Durfde ook steeds meer te springen (helaas geen foto`s van, maar het zal vast hoger voelen dan het werkelijk is).

Willingen is nu echt leuk geworden met de verschillende trails. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de middelste (Flow Country).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

KarinMTB schreef: ma 17 juni 2019, 19:28
KarinMTB schreef: do 6 juni 2019, 16:14 Bedankt. Maakt de stap weer wat kleiner.
Nou we zijn uiteindelijk toch in Willingen gebleven. Heb het dus voor het eerst redelijk serieus aangepakt.
Trek Top Fuel van de schoonfamilie. Verder volledig ingepakt en gaan.

Moest er echt even inkomen aangezien ik niet anders ken dan een HT. Maar kreeg er op een gegeven moment steeds meer lol in.
Durfde ook steeds meer te springen (helaas geen foto`s van, maar het zal vast hoger voelen dan het werkelijk is).

Willingen is nu echt leuk geworden met de verschillende trails. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de middelste (Flow Country).
:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie