Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 5 juni 2019, 18:48 Bestaande routes zijn saai en veel schrotter paden. Heb nog wel wat gps routes waarvan 1 richting Willingen en weer terug. Die is wel gaaf. Gaat ook deels over de freeride strecke in Willingen. Verder vond ik er niet veel aan.
Ik vond de routes daar best leuk. Misschien zijn ze aangepast de laatste tijd?

Ik heb er nog een hoop video-materiaal van en veel kan ik er niet van vinden op YouTube. Misschien zal ik eens een video in elkaar schroeven van de parcours buiten het bikepark zelf, dan kunnen mensen zelf zien of ze het wat vinden. :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ze zijn druk bezig met het aanleggen van een trails netwerk bij Winterberg, ik heb er vorig jaar wat van gereden (voornamelijk schotter omhoog en nieuw aangelegde singletracks naar beneden). Het heeft zeker potentie en ik hoop (en verwacht) dat dit nog verder uitgebreid gaat worden in de toekomst. Deze trails kun je vinden vanaf de parking aan de overkant van de weg van het bikepark. Ik vind het best lekker om na een dagje bikepark de beschemering in de auto te dumpen en nog even de trails op te rollen.

Meer info oa. hier: http://www.trailpark-winterberg.de/
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

MVMVML schreef: do 6 juni 2019, 09:11 Ik heb er nog een hoop video-materiaal van en veel kan ik er niet van vinden op YouTube. Misschien zal ik eens een video in elkaar schroeven van de parcours buiten het bikepark zelf, dan kunnen mensen zelf zien of ze het wat vinden. :-q
daar ben ik zeker benieuwd naar !! :-q

heb nooit de gok genomen om buiten het park te gaan rijden (op klein stukje trailpark na). ik was vooral bang dat ik me helemaal kapot fiets op wagen brede paden en dan minder energie zou hebben voor het bikepark zelf... is not-done natuurlijk :winkie: :lol:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

George schreef: do 6 juni 2019, 09:18 Ze zijn druk bezig met het aanleggen van een trails netwerk bij Winterberg, ik heb er vorig jaar wat van gereden (voornamelijk schotter omhoog en nieuw aangelegde singletracks naar beneden). Het heeft zeker potentie en ik hoop (en verwacht) dat dit nog verder uitgebreid gaat worden in de toekomst. Deze trails kun je vinden vanaf de parking aan de overkant van de weg van het bikepark. Ik vind het best lekker om na een dagje bikepark de beschemering in de auto te dumpen en nog even de trails op te rollen.

Meer info oa. hier: http://www.trailpark-winterberg.de/
Ja er waren sowieso een rode en blauwe route aanwezig en de zwarte heette de Kul
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Was 3 jaar geleden. Heb wel gelezen dat ze idd de routes aan het vernieuwen zijn. Dat is wel goed nieuwe natuurlijk. Zelfs mijn vrouw herinnerde zich nog hoe ontevreden ik was :lol: :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben dinsdag en woensdag geweest. Heerlijk weer, super rustig in het bikepark. Heel af en toe stond er 1 iemand voor je bij de lift, maar meestal kon je gewoon in een keer door. Was echt heel tof, ook omdat het twee jaar geleden echt baggerweer was, en het toch echt leuker is als het droog is.
Ik heb de eerste dag 100.000 keer de flow country gereden, (blijft leuk, hoe vaak je 'm ook rijdt) en een paar keer Pinball en North Shore (echt niet mijn ding, met die hoge bocht-bruggetjes, ben ik veel te chicken voor) en na heel lang twijfelen toch laatste stukje Black Line gepakt en door dommigheid keihard otb gegaan.
Tweede dag meer Pinball en Freeride (was op dag 1 dicht) en dat laatste stukje (ja, wel het makkelijkste stukje) Black Line gecleared. plan was wel om nog meer Black Line te doen, maar ik was echt gaar dus ik dacht 'ik stop nu ik nog leef' en ik was al uit/over de bocht gevlogen in Flow Country en een paar andere sketchy momenten gehad.
Freeride is voor mijn niveau echt de leukste track. Precies de juiste combi van uitdaging en flow en die hoge kombochten combinatie tegen het einde is zo episch.
Best wel wat dingen gedaan die ik twee jaar geleden niet durfde.
-De hoogste van de drie oefendrops bij de road gap.
-De drop bij het begin van North Shore, die rechte, naast die hogere. Het stijle deel van de wallride erna durfde ik niet aan.
-Stukje Black Line, vond ik echt eng, toch gedaan
-De drie laatste tables van Flow Country netjes gecleared, zelfs met bescheiden tweakjes.
-Uberhaupt jumps gecleared.
-Een gap gesprongen (wel echt een mini-gap, maar ik tel hem gewoon mee).

Helaas heeft m'n Suntour xc vorkje het niet overleefd. Dag 1 ging prima eigenlijk, best wel lekker over de remkuilen, maar dag 2 met iets zwaardere tracks werd 'm te veel. Ging ff koffie drinken tegen lunchtijd aan, liep terug naar m'n fiets en ineen 'PFIEUWPTSSSS', dag vork. Gelukkig was er reservevork mee, dus uiteindelijk maar uurtje downtime gehad, meteen gecombineerd met lunch. M'n marktplaats el cheapo X-fusion shock deed 't daarentegen echt mega goed twee dagen lang, terwijl ik dacht dat die eigenlijk meteen zou ontploffen, want ik ben groot en case echt alles als een malle. Lekker plush en toch progressief. Aan 't einde van dag 2 waren m'n remmen ook echt helemaal gaar. Ze gingen steeds slechter werken, waardoor ik eigenlijk steeds harder ging rijden, dus was eigenlijk wel prima :-)

Al met al echt een super tijd gehad. Zo fijn om twee dagen te gaan, 1 dag relaxt en de tweede dag dingetjes die je wil doen afvinken. Meer tijd voor koffiepauze en dergelijke. Ben nu wel echt helemaal gesloopt. Ik vond 't toch best pittig op m'n veredelde xc fiets uit de vorige eeuw...misschien eens ergens een cursusje 'smooth rijden' volgen :-D

Kan nu al niet wachten tot de volgende keer. Vrouw en kids even lief aankijken zodat er niet weer twee jaar tussen zit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lekker bezig en leuk verslag :-q


Ik denk dat het voor vrijwel iedere Nederlander geldt dat een of twee dagen in een BIkepark een enorme boost is voor je rijden. Goed om te lezen dat jij ook sprongen vooruit maakt! Wordt tijd dat ik ook weer eens ga... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: do 6 juni 2019, 12:31 Lekker bezig en leuk verslag :-q


Ik denk dat het voor vrijwel iedere Nederlander geldt dat een of twee dagen in een BIkepark een enorme boost is voor je rijden. Goed om te lezen dat jij ook sprongen vooruit maakt! Wordt tijd dat ik ook weer eens ga... .
viewtopic.php?f=18&t=142228 8)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat ik me nou afvraag he als eckte eckte Hollander. Wij hadden laatst een 20-rittenkaart gekocht en die gedeeld. Dus eerst ik erdoorheen en daarna m'n maatje. Maar als je nu een dagpas koopt, mag je die dan ook met elkaar delen? Of met z'n 7-enen? :bier:
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Nee dat kan niet. Je kan een dagpas niet vlak na elkaar scannen. Pas na een x aantal minuten kan je hem weer gebruiken.
Gewoon het bikepark supporten en meerdere dagkaarten kopen :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cannibal schreef: do 6 juni 2019, 14:14 Nee dat kan niet. Je kan een dagpas niet vlak na elkaar scannen. Pas na een x aantal minuten kan je hem weer gebruiken.
Gewoon het bikepark supporten en meerdere dagkaarten kopen :-q
Ja dacht al zo iets :lol:


Inderdaad, gewoon iedereen een kaart kopen.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik las hier eerder dat er ook wel gezinnen met hardtails werden gesignaleerd. Is het serieus te doen met een hardtail of is dat gekkigheid (ik hoef niet te springen gewoon lekker flowen :P .
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ben er met een hardtail geweest en heb verrekte veel lol gehad. Wel 140 mm en slacker (63) dan de meeste fietsen
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zelfs met een xc-hardtail kom je de meeste parcoursen prima naar beneden en heb je ook nog veel lol.


Zadel flink omlaag en protectie is wel aan te raden.


Maar dan merk je ook dat je op een echt geschikte fiets meer controle hebt en makkelijker harder gaat en misschien meer durft!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KarinMTB schreef: do 6 juni 2019, 15:43 Ik las hier eerder dat er ook wel gezinnen met hardtails werden gesignaleerd. Is het serieus te doen met een hardtail of is dat gekkigheid (ik hoef niet te springen gewoon lekker flowen :P .
Absoluut. Je kan op mijn video's ook zien dat dat kan, 1 van ons heeft alles wat we hebben gereden met de hardtail gedaan. Alleen de echte zware niet.
Plaats reactie