Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Holy moly, ik vroeg me al af waarom het zo lang moest duren zaterdagmiddag. Dacht eigenlijk dat het bij de wedstrijd was gebeurd, maar roadgap dus...

Heftig hoor.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Heftig dat t zo mis kan gaan bij de roadgap
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Op de roadgap :o
Nu durf ik die helemaal nooit te gaan doen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RWEEDA schreef: vr 31 mei 2019, 21:33
MVMVML schreef: vr 31 mei 2019, 12:23

:winkie: :-q

Wij gaan in principe 28/29 Juli weer die kant op. En eind augustus/begin September ook weer.

Deze keer BlackLine en Downhill pakken. Plus de sprongen/drops op Woodpecker en Northshore :winkie:
Ik sluit me ook graag aan bij jullie groepje, eind juli ben ik op vakantie maar augustus/september kan ik.
Ik ben er nu 3x geweest en de laatste 2x alleen dus vandaar, lijkt het me leuk om met meerdere daar te rijden.
Laatste keer ook de downhill gedaan, mijn volgende target is ook de blackline. Trouwens wat is het leeftijdsbereik van de mannen van middelbare leeftijd. Ik ben 51.
Trouwens op een doordeweeks dag is het veel rustiger en op een huurfiets van daar is het een stuk aangenamer rijden en geeft je vertrouwen.
Het valt mee, de oudste is 47 geloof ik :winkie:
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

Zo Winterberg lag er afgelopen weekend lekker bij. Na zaterdag en zondag is de Blackline weer ontdaan van losliggend spul, maar holy fuck - wat een brakebumps in het midden gedeelte tijdens de Enduro One. Het bovenste gedeelte lag er echt heerlijk bij, dankzij genoemde Enduro One nu ook eindelijk goed over de wortel kant van die bocht gereden (pak hem normaal rechts met de drop de weg op).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: ma 3 juni 2019, 08:45
Op de roadgap :o
Nu durf ik die helemaal nooit te gaan doen.
Op de Duitse versie van mtb forum stond ook het 2e artikel. Daarin werd uitgelegd dat betreffende biker de roadgap zelf niet heeft gesprongen maar net ervoor naar rechts heeft weggestuurd. Door zijn hoge snelheid is hij gevallen en heeft deze verwondingen opgelopen die hem helaas fataal zijn geworden.

Wat mij terugbrengt bij de gap zelf. Ik liet dit zien aan een collega (sportdocent) die zelf niet fietst. Maar toen hij die jumps zag dacht hij dat best te kunnen/willen doen.

Wat maar wil zeggen dat sommigen zich niet bewust zijn van de impact en techniek die zo’n sprong met zich meebrengt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Had nog een interviewke maandag met de WDR. Normaal kan ik wel prima Duits, maar als er ineens een camera op je toeter staat wordt het wel steinkaulenDoitshj.

https://www1.wdr.de/mediathek/video/sen ... --134.html

Vanaf 1:22. Strekking was meer: tragisch, maar je moet niet teveel over de risico’s nadenken anders kun je niks meer doen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bernadictus schreef: di 4 juni 2019, 21:28 Zo Winterberg lag er afgelopen weekend lekker bij. Na zaterdag en zondag is de Blackline weer ontdaan van losliggend spul, maar holy fuck - wat een brakebumps in het midden gedeelte tijdens de Enduro One. Het bovenste gedeelte lag er echt heerlijk bij, dankzij genoemde Enduro One nu ook eindelijk goed over de wortel kant van die bocht gereden (pak hem normaal rechts met de drop de weg op).
Inmiddels ook ontdaan van losliggende bikers vermoed ik ;) ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: wo 5 juni 2019, 10:33
Bernadictus schreef: di 4 juni 2019, 21:28 Zo Winterberg lag er afgelopen weekend lekker bij. Na zaterdag en zondag is de Blackline weer ontdaan van losliggend spul, maar holy fuck - wat een brakebumps in het midden gedeelte tijdens de Enduro One. Het bovenste gedeelte lag er echt heerlijk bij, dankzij genoemde Enduro One nu ook eindelijk goed over de wortel kant van die bocht gereden (pak hem normaal rechts met de drop de weg op).
Inmiddels ook ontdaan van losliggende bikers vermoed ik ;) ?
Dit kun je op zijn Pagani's lezen... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja je kunt alles verkeerd interpreteren als je dat wil.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: wo 5 juni 2019, 10:32 Had nog een interviewke maandag met de WDR. Normaal kan ik wel prima Duits, maar als er ineens een camera op je toeter staat wordt het wel steinkaulenDoitshj.

https://www1.wdr.de/mediathek/video/sen ... --134.html

Vanaf 1:22. Strekking was meer: tragisch, maar je moet niet teveel over de risico’s nadenken anders kun je niks meer doen.
Hij heeft de drop dus niet gedaan zeggen ze, hij is vlak voor de drop naar rechts afgeweken, van zijn fiets gevallen en omlaag door de bomen heen gevallen. Toch net op het laatste moment niet gedurfd?

Bij jou hapert de video trouwens precies... :-?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: wo 5 juni 2019, 11:44
Kapitein Iglo schreef: wo 5 juni 2019, 10:33

Inmiddels ook ontdaan van losliggende bikers vermoed ik ;) ?
Dit kun je op zijn Pagani's lezen... :roll:
Hè?! Oh oeps! Nee, Bernard was mee naar de Enduro One en ik refereer hier aan de training op de blackline waar men bij bosjes viel.

Je doelt op het overlijden afgelopen weekend. My bad, daar dacht ik dus niet aan en ook volstrekt niet mijn intentie om daar een flauwe grap over te maken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Ik zag mijn staan hier
Hebben zo ook xc achtige dingen in winterberg.
:-q :D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bestaande routes zijn saai en veel schrotter paden. Heb nog wel wat gps routes waarvan 1 richting Willingen en weer terug. Die is wel gaaf. Gaat ook deels over de freeride strecke in Willingen. Verder vond ik er niet veel aan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie