Bikepark / BIKEworld Nassfeld, Karinthie, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Iemand ervaring met dit bikepark? > https://www.bikepark-info.com/bikeparks/at/nassfeld/

Ben in juli 2 weekjes op een camping in de buurt daar. Kranjska Gora in Slovenie wil ik sowieso een dagje doen, maar Nassfeld is aanzienlijk dichterbij. Het lijkt nieuw te zijn (2017).
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Deze kende ik nog niet. Er vallen mij twee dingen op: weinig hoogteverschil (is vaak korte tracks) en nogal stevige liftprijzen (gezien het hoogteverschil).

Desalniettemin misschien wel leuk. Ik ben over twee weken in Oostenrijk en als het regent tussen de Alpenkammen dan zoek ik misschien mijn heil wel in het zuiden. Dus deze ga ik wel even onthouden! Stel dat ik er heen ga dan zal ik dat zeker hier melden.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Die 34 euro is een dagkaart incl bike op alle liften daar. Die 400hm is volgens mij alleen het bovenste stuk. Klinkt weinig maar bijvoorbeeld Saalbach is ook niet heel veel hoogteverschil, 600 meter ofzo?
Hier wat info over de trails: https://www.nassfeld.at/nassfeld/downlo ... s_So17.pdf

Ik vond ook dit topic met wat info en foto's: viewtopic.php?f=12&t=80859&start=15
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Inclusief fiets is dat reuze goedkoop.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

yep. Hoewel de BIG5 in Saalbach 't zelfde kost, maar dat is elke lift maar 1x. Dagkaart onbeperkt incl fiets in Saalbach is 44 euro. Kransjka Gora 27 euro. Ach ja het is vakantie
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Tis wel een geinig bikeparkje, heb daar nog een kommetje op de rode trail😎
Er zijn daar wel een aantal enduro trails ( ALS je ze weet te vinden)
Bikepark is wel in wording, er komen trails bij. Zo moet er een lange flowafdaling komen (zag de bouw ervan) die helemaal tot onder de Millenium express uitkomt.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Bram87 schreef: wo 29 mei 2019, 13:19 Iemand ervaring met dit bikepark? > https://www.bikepark-info.com/bikeparks/at/nassfeld/

Ben in juli 2 weekjes op een camping in de buurt daar. Kranjska Gora in Slovenie wil ik sowieso een dagje doen, maar Nassfeld is aanzienlijk dichterbij. Het lijkt nieuw te zijn (2017).
Schlugga toevallig?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Flowtrail " mex 1" heet dat ding.
Start op Gmanberg 1044 meter of zo ( tis direct naast lift)
En eindigt zoals ik al eerder vermelde bij de Millenium express bij Tröpolach op 614 meter.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bram87 schreef: di 4 juni 2019, 11:20 Die 400hm is volgens mij alleen het bovenste stuk. Klinkt weinig maar bijvoorbeeld Saalbach is ook niet heel veel hoogteverschil, 600 meter ofzo?
Ik schat Saalbach iets meer in (vanaf de Schattberg X-press - Hackelbergtrail). De voormalige Milkatrail zal inderdaad ook iets van 400hm zijn? In bijvoorbeeld Schladming pak je vanaf boven zo'n 1000hm in 1 rit. Dan ben je tenminste lekker onderweg en heb je niet het gevoel dat je continue in de lift zit. Maar dat is natuurlijk maar geneuzel in de marge. Ook in een klein park (zoals Wagrain ook is) kom ik graag. En daar kost een kaart vergelijkbaar als bij dit park. Dus misschien heb ik dat wat gechargeerd ingezet. :oops:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Saalbach:
Schatberg = 2096m.
Top Kohlmais = 1700m.
Saalbach dorp = 840m.
Reken maar uit. Wel iets meer dan 400m.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Nassfeld staat op mijn lijstje om binnenkort te rijden. Over een week of 2 -3 of iets later....weet het nog niet precies.
Park is in ontwikkeling, maar heeft zeker potentie.

Kranjska Gora bikepark vind ik niet echt leuk. Trails zijn niet overal goed onderhouden, soms een beetje teveel van het goede (ook voor ervaren rijders). De trails rondom Kranjska Gora zijn wel weer vet!!! Robe Twist, Tromelje, Kinder Surpise etc....zelf meegebouwd aan aantal delen en om te rijden echt super tof.

Bikepark Kravec, Cerkno of Peca / Petzen heeft wel gave trails.
En overal in Slovenie liggen veel....heel veel natural trails (als je ze weet te vinden). Houdt in het Triglav National Park er rekening mee dat alles verboden is en als je een ranger tegenkomt wordt de vakantie een heel stuk duurder...
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Ik ben daar afgelopen jaar geweest en ben er in juli weer. Erg leuk park maar inderdaad nog in opbouw.
Vorig jaar zou de flow track van halverwege de berg naar beneden klaar zijn maar hadden veel vertraging. We hebben vorig jaar een stuk gereden wat erg tof was. Die kant van de berg is niet zo heel spannend
Aan de italiaanse kant liggen wat meer tracks met ook enkele zwarte tracks.

Je kan je er prima een dag vermaken maar verwacht er niet al te veel van, het is vooral gezellig boven op de berg.
Met een lift pas voor de hele dag is het gewoon een leuk uitje....
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

ik ben in de laatste week van juni in karinthie en de eerste week van juli in Saalbach .. onder villach bij faakersee zijn ze ook druk bezig geweest en is daar een setje trails gemaakt. ook is de langste van europa af , in Bad klein kirchheim kun je van 2000 naar 900 dalen over 16 km . naast d mooie T8 en T1 afdaling natuurlijk. en je kunt ook prima van de WollanderNock dalen .

Iemand ook daar toevallig ?
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Ik ben begin juli in Bad Kleinkirchheim en half augustus in Hinterglemm.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

graduzzi schreef: di 4 juni 2019, 19:13 Flowtrail " mex 1" heet dat ding.
Start op Gmanberg 1044 meter of zo ( tis direct naast lift)
En eindigt zoals ik al eerder vermelde bij de Millenium express bij Tröpolach op 614 meter.
haal je die namen en locaties van trailforks?

edit ik heb het gevonden op de bikemap van nassfeld. Ziet er wel heel simpel uit maar we gaan het zien!
Plaats reactie