Cassette met groter bereik.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je hebt je huidige Deore-crank gebruikt met die AB?
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Het is inderdaad de standaard crank, of dit een deore is durf ik eigenlijk niet te zeggen...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Denk het wel, toevallig heb ik nog dezelfde met 96bcd liggen. Ik heb laatst per ongeluk een Garbaruk 34T ovaal met verkeerde steek besteld, de steek zou moeten passen op dat Deore crankstel. Icm wat 11sp reserve delen (o.a. een nieuwe SLX11sp derrie en een licht gebruikte 11-42 cassette) van m`n eigen fiets hoef ik dan enkel een 11sp shifter aan te schaffen om de fiets van Mrs TenzNL om te bouwen naar 1x11.

Het plan was om die ovaal te retourneren maar als het past hou ik `m gewoon :)
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Bij mij zonder problemen. Enkel de busjes van de bevestigings boutjes waren iets te lang (1.5mm) heb dit voor nu met een m10 veerringetje opgelost. Wil hier nog iets beters/netters voor verzinnen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sanderc schreef: vr 31 mei 2019, 21:07 Bij mij zonder problemen. Enkel de busjes van de bevestigings boutjes waren iets te lang (1.5mm) heb dit voor nu met een m10 veerringetje opgelost. Wil hier nog iets beters/netters voor verzinnen.
Afvijlen?
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Ja dat heb ik ook overwogen. Ik ben alleen bang dat het schroefdraad dan wat beschadigd en ik heb helaas geen tapset.
Ik denk dat ik ze van de week even mee neem naar mn werk en vraag of onze machinist zijn technische blik er eens op wil werpen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Met vijlen is dat over het algemeen geen probleem. Maar als je een draaier kent, is dat natuurlijk wel beter :-q
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Als dat bladbouten zijn met een moer kan je eventueel de moer erop draaien en dan voorzichtig afvijlen. En als de lengte goed is de moer er weer afdraaien. Dan is je schroefdaad ook meteen weer gangbaar. Met fijn draad en vijlen zou ik dat wel aandurven. Met afzagen zou een ander verhaal worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het zijn de "moeren" die net te lang zijn.
Je kan ze ook tegen de slijpsteen houden, of tegen de slijptol.
Op tijd koelen, beter voor je vingers en voor de moeren.
Als je ze netjes vlak houdt, dan hoef je niets te doen aan het schroefdraad.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

De moeren/busjes zijn inmiddels op juiste lengte gebracht in de draaibank :-q
Vandaag ook de eerste ronde gereden, het is me super bevallen!! Een groot bereik wat ik in een mum van tijd voor handen heb voor mijn gevoel :)
Alsof ik een compleet nieuwe fiets heb, ik kan het dus een ieder aanraden die in een soortgelijke situatie fietst :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb die moertjes destijds voor mijn 1x9 setup gewoon afgezaagd met een ijzerzaag. Beetje recht zagen en niet teveel eraf, ging prima, maar voor de netheid later wel een ander setje bladboutjes gekocht. Afdraaien is ook een stuk netter inderdaad.
Plaats reactie