Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Hahaha, ga jij maar de Black Line naar beneden raggen, hoop voor je dat het droog is. Vorige week maandag was het droog, maar toch veel modder en diepe sporen op het off-camber middenstuk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 23 mei 2019, 19:41 Ik zie in het filmpje van MMXVL een bord staan met een gast in full body armour.
Neem aan dat dat niet verplicht is op die zwarten lijn?
Rij zelf met full face en normale elleboog bescherming en wat stevigere knie bescherming, lijkt mij voldoende voor wat ik op dat filmpje zie.
Er staat 'Wearing a full face helmet and full body body armour is obligitary on this track' maar een full face, elleboog en knie is prima.

En zoals hier ook al gezegd, er staat niemand te controleren hoor. Zal wel zichzelf indekken zijn qua verzekering en zo.

Die verplichting is op de borden alleen aangegeven op de blackline, downhill en slopestyle voor zover ik gezien heb.

Oh en alleen bij Downhill stond een groot extra bord met 'protectoren pflicht'.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dennisvdb schreef: do 23 mei 2019, 23:55 Hahaha, ga jij maar de Black Line naar beneden raggen, hoop voor je dat het droog is. Vorige week maandag was het droog, maar toch veel modder en diepe sporen op het off-camber middenstuk.
Hehe, die rijd ik dus niet, zou de oplettende lezer zijn opgevallen ;-) De andere tracks gingen vorige keer best lekker, daar kon ik redelijk doorrijden en dat is voor mij al genoeg kick. Misschien als het echt mega lekker gaat voorzichtig black proberen, maar ik moet wel normaal doen, anders ben ik straks Zelfstandige Zonder Poen :-)
Het ging mij er meer om of mijn Suntour vorkje het overleeft. Vorige keer had ik een Pike met coil en steekas, dat geeft toch iets meer vertrouwen. Maar goed, we zien wel. Rekt 't niet dan scheurt het wel.

Die borden over bescherming is volgens mij meer om zichzelf in te dekken (edit: oh, hierboven ook al gezegd...). Je ziet iedereen met van alles rijden. Ik pak mezelf wel redelijk in, rug, nek, elleboog, knie en full face. Zit te kijken voor zo'n vest ook, maar dat is toch wel pittig voor die ene keer per jaar downhillen.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Gister voor het eerst in Winterberg geweest. Was erg leuk!
Fietsen gehuurd bij het bikestation. Vroeg in de rij dus.
Was behoorlijk druk met lange rijen voor de lift, maar een echt probleem vond ik dat niet. Heb alle rode en blauwe afdalingen gedaan. Was top. Hier ga ik vaker heen!
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Was er afgelopen maandag... Eerst regen.. daarna zon.. Was heerlijk.. Denk dat er max 30 man waren.. Altijd doorlopen bij de lift en nooit te hoeven wachten bovenaan aan het begin van de runs..Was daar al om half 9 haha.. tot 4 uur 's middags lopen knallen.. Wat een heerlijk park is het toch.. Freeride tig keer gereden! Voor degene die twijffelen om daar eens heen te gaan.. Gewoon doen! Ga snel weer! Betaalde ook maar iets van € 24,- voor een dagpas!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi om te hoten hoe rustig het is op maandag, ga er 3 juni heen.
Zondag eerst een freeride clinic om er weer in te komen en dan knallen op maandag :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jamis Diablo schreef: wo 29 mei 2019, 23:52 Mooi om te hoten hoe rustig het is op maandag, ga er 3 juni heen.
Zondag eerst een freeride clinic om er weer in te komen en dan knallen op maandag :-q
Tot maandag
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ook mooi om te horen dat de dagkaarten goedkoper zijn :-)

Mijn maatje gaat uiteindelijk toch mee, maar toch wel geinig om lui van 't forum te ontmoeten. Wij zijn er di en wo, te herkennen aan Intense fietsen van voor de eeuwwisseling.
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Na het zien van o.a. de filmpjes van de MvMvML lijkt me winterberg echt geweldig.
Helaas fiets ik voornamelijk in mijn eentje en ken ik niet echt mensen die dat met mij willen gaan ondernemen :D
Worden er ook wel eens meetings georganiseerd o.i.d. die die kant op gaan?
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

MetaMan schreef: vr 31 mei 2019, 00:16 Na het zien van o.a. de filmpjes van de MvMvML lijkt me winterberg echt geweldig.
Helaas fiets ik voornamelijk in mijn eentje en ken ik niet echt mensen die dat met mij willen gaan ondernemen :D
Worden er ook wel eens meetings georganiseerd o.i.d. die die kant op gaan?
Hou het Lets ride forum gedeelte in de gaten, of organiseer zelf wat:).
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MetaMan schreef: vr 31 mei 2019, 00:16 Na het zien van o.a. de filmpjes van de MvMvML lijkt me winterberg echt geweldig.
Helaas fiets ik voornamelijk in mijn eentje en ken ik niet echt mensen die dat met mij willen gaan ondernemen :D
Worden er ook wel eens meetings georganiseerd o.i.d. die die kant op gaan?
:winkie: :-q

Wij gaan in principe 28/29 Juli weer die kant op. En eind augustus/begin September ook weer.

Deze keer BlackLine en Downhill pakken. Plus de sprongen/drops op Woodpecker en Northshore :winkie:
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Maak er dan meteen een groepsgebeuren van dan ben ik van de partij. :-q

De leeftijdsvoorwaarde voldoe ik alvast aan :bier:
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

MVMVML schreef: vr 31 mei 2019, 12:23
MetaMan schreef: vr 31 mei 2019, 00:16 Na het zien van o.a. de filmpjes van de MvMvML lijkt me winterberg echt geweldig.
Helaas fiets ik voornamelijk in mijn eentje en ken ik niet echt mensen die dat met mij willen gaan ondernemen :D
Worden er ook wel eens meetings georganiseerd o.i.d. die die kant op gaan?
:winkie: :-q

Wij gaan in principe 28/29 Juli weer die kant op. En eind augustus/begin September ook weer.

Deze keer BlackLine en Downhill pakken. Plus de sprongen/drops op Woodpecker en Northshore :winkie:
Ik sluit me ook graag aan bij jullie groepje, eind juli ben ik op vakantie maar augustus/september kan ik.
Ik ben er nu 3x geweest en de laatste 2x alleen dus vandaar, lijkt het me leuk om met meerdere daar te rijden.
Laatste keer ook de downhill gedaan, mijn volgende target is ook de blackline. Trouwens wat is het leeftijdsbereik van de mannen van middelbare leeftijd. Ik ben 51.
Trouwens op een doordeweeks dag is het veel rustiger en op een huurfiets van daar is het een stuk aangenamer rijden en geeft je vertrouwen.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

wow heftig :((
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Plaats reactie