Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vorige week heb ik mijn hartslagzones ingesteld via de app, een trainingsrondje gereden wat goed ging (de zones werden mooi aangegeven met de ledjes).

Afgelopen zondag stapte ik weer op de fiets voor een tourtocht (dus de zones in principe niet nodig), maar ik kreeg alleen maar rode ledjes, en achteraf in de app zag ik dat ik alleen maar in zone 5 had gereden....

Meer mensen met dit probleem op de Elemnt Bolt??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Geen problemen mee gehad ,tot nu toe werkt alles goed , misschien even via de app een keer alles opnieuw instellen ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Heb ik gedaan, alleen gisteren vergeten de hartslagband om te doen :oops:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Inmiddels de boel weer ingesteld en hij doet het (alweer een tijdje). Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan. :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vandaag maar eens de Wahoo RPM sensor mezelf kado gegeven , wilde niet meer op de gps fietsen qua snelheid .
Plug en Play , nee geen pray , aanzetten en de wahoo koppelen , monteren en klaar , sensor kalibreert zich zelf in de eerste 10 meter .

Blijft toch een mooie fiets computer , en de roam zal er bij mij niet inkomen(voorlopig) , navigeren in zwart/wit en de accu levensduur zijn toch wel subliem .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Sinds ongeveer een jaar heb ik de wahoo speed sensor en met de bolt deed die het altijd prima. Nu, sinds een dag of twee, gaat de snelheid 'alle kanten op', van 26 naar 16 km, dan weer 23, dan weer 19 en dat soort grote sprongen, op momenten dat mijn snelheid redelijk constant is. Het kan zijn dat de sensor stuk is, maar het kan ook dat de bolt hem niet (meer) oppikt. Zowel in de bolt als op de app staat de sensor nog gewoon in de sensorlijst. Na de laatste upgrade moest ik even de bolt 'vergeten' in de app om alles weer goed te laten werken, dus misschien heeft het daarmee te maken, maar de hartslagsensor en de cadans sensor doen het nog steeds prima. Heeft iemand anders deze ervaring ook (weleens gehad) met de bolt en misschien een mogelijke oplossing?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

janvangastel schreef: di 28 mei 2019, 19:57 Sinds ongeveer een jaar heb ik de wahoo speed sensor en met de bolt deed die het altijd prima. Nu, sinds een dag of twee, gaat de snelheid 'alle kanten op', van 26 naar 16 km, dan weer 23, dan weer 19 en dat soort grote sprongen, op momenten dat mijn snelheid redelijk constant is. Het kan zijn dat de sensor stuk is, maar het kan ook dat de bolt hem niet (meer) oppikt. Zowel in de bolt als op de app staat de sensor nog gewoon in de sensorlijst. Na de laatste upgrade moest ik even de bolt 'vergeten' in de app om alles weer goed te laten werken, dus misschien heeft het daarmee te maken, maar de hartslagsensor en de cadans sensor doen het nog steeds prima. Heeft iemand anders deze ervaring ook (weleens gehad) met de bolt en misschien een mogelijke oplossing?
Bij dit soort sprongen is vaak de oorzaak , ook bij gewone kilometrieken , dat er niet iedere omwenteling wordt meegepikt door de sensor.
M.a.w. af en toe wordt er een magneetpuls niet meegenomen. Misschien andere sensor erop en zien of het dan is opgelost.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zit er een batterijtje in je sensor? Zou die leeg zijn?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef: di 28 mei 2019, 22:35 Zit er een batterijtje in je sensor? Zou die leeg zijn?
Dan zou ik eerder verwachten dat hij het helemaal niet meer doet.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Er zit inderdaad een batterij in. Net even gezocht en gelezen dat die ongeveer een jaar meegaat. Ik heb de sensor in november 2017 aangeschaft, dus ongeveer anderhalf jaar geleden. Het zou dus heel goed kunnen dat die leeg aan het geraken is. Misschien werkt het zoals lampje op batterijen. Dat gaat ook eerst minder goed branden als de batterij leeg raakt alvorens het totaal op te geven. Ik zal eens proberen of een nieuwe batterij het probleem oplost. Zo niet: dan een nieuwe sensor.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit lijkt me de voor de hand liggende aanpak. Hopelijk lukt het je.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Nieuw batterijtje erin gedaan en hij werkt weer als vanouds. Bedankt voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Probleem met afstand meting Element bolt.
Met mijn Elemnt bolt gebruik ik een Wahoo speed sensor. Op zich werkt die prima voor de snelheid (ik heb de wielomtrek heel nauwkeurig gemeten). Echter: voor de afstand en dus ook voor de gemiddelde snelheid werkt die sensor niet goed. Ik rijd gewoonlijk in Het Gooi en weet dan niet van tevoren welke afstand een route is, dus merk ik niet dat er iets fout gaat. Echter, op MTB-routes zie ik dat wel. Toen ik voor het eerst de LV route reed met de bolt, kwam die uit op ruim 11 km. Ik dacht toen dat ik wel ergens fout zou zijn gereden. De tweede keer, zeker wetend dat ik niet fout was gereden, weer ruim 11 km en laatst in Zeist kwam ik tot 18.6 kilometer, ook zeker wetend dat ik niet zoveel fout was gereden (slechts ongeveer 100 meter). Ik heb eens gechecked met Racerender, waarmee ik video's maak. Als ik daar het .fit file van de bolt in laadt. krijg ik wel de juiste afstand. Als ik op Strava klik op de knop om de afstand te corrigeren, krijg ik ook de juiste afstand die in het .fit file staat. De bolt blijkt dus voor het berekenen van de afstand geen gebruik te maken van gegevens van de sensor in het .fit file. Daardoor is niet alleen de afstand te groot, maar is ook de gemiddelde snelheid te hoog. Heeft iemand dezelfde ervaring, of zou dit alleen mijn bolt zijn die hier de fout in gaat?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Als je denkt dat de teller teweinig of teveel kilometers geregistreerd moet je gewoon de wielomtrek aanpassen tot je op de juiste totaalafstand komt.
Je moet natuurlijk wel weten wat de juiste totaalafstand is.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie