Remouchamps - Zaterdag 13-07-2019

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

floris500 schreef: di 28 mei 2019, 09:45 Haha ja dat is zo, en als er een stukje echt even niet te doen is is de benenwagen er nog :winkie:
Ik kon het afgelopen zondag in LHR redelijk bij houden met m’n 160mm LTHT dus komt allicht goed.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Prima te doen, LHR is voor mij net op de grens van wat ik aan kan, Remouchamps iets daar onder. Over het algemeen denk ik dat het net even iets makkelijker is.
Waar woke is, is vuur
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Jefro98 schreef: di 28 mei 2019, 10:03

Ik kon het afgelopen zondag in LHR redelijk bij houden met m’n 160mm LTHT dus komt allicht goed.
:D redelijk bijhouden noemt hij dat? 😂
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hmm, de laatste keer dat Ik er was, was het moeilijk zat daar (BEC)

Grote kans dat ik ook met de ltht kom.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

japie carbon schreef: di 28 mei 2019, 10:09
:D redelijk bijhouden noemt hij dat? 😂
Als die gozer met de Snowdown me niet constant in de weg zat op de off cambers had ik wel iets meer gas kunnen geven ja. :wink:
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Makkelijk schreef: di 28 mei 2019, 09:59 Opgelost :-q

1. Makkelijk
2. Jefro98
3. Graduzzi + 1
4. Joepie de
5. Rutger079
6.tiewrap (ovb)
7. Punk86
8. pieterw33
9. floris500
10. Kabookie (ovb)
11. Japie carbon
12. KevinBel

Reserve:
1.
2.
3.
4.
5.
Als het mag
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

:-q
Waar woke is, is vuur
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

1. Makkelijk
2. Jefro98
3. Graduzzi + 1
4. Joepie de
5. Rutger079
6.tiewrap (ovb)
7. Punk86
8. pieterw33
9. floris500
10. Kabookie (ovb)
11. Japie carbon
12. KevinBel

Reserve:
1. Joris (079)
2.
3.
4.
5.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Makkelijk schreef: ma 27 mei 2019, 22:37 Zaterdag 13 juli wil ik een ritje in Remouchamps gaan rijden. Ik zorg voor een mooie route en kan max 10 12 man/vrouw gidsen.
Reken op ca. 1500 hoogtemeters, redelijk stijle klimmen, zeer diverse stijle afdalingen met enkele switchbacks, flow, off-camber en stenen. Een trail of enduro bike is sterk aan te bevelen.

Populaire trails die er waarschijnlijk sowieso in komen zijn Canadien, La Chaudière en Petit Suisse.

.......
Even een topic-kick! :D Nog een dikke twee weken en het is zover.

@Makkelijk, 1500HM = 6x omhoog daar, dat is best heftig hoor :o :lol:

Afgelopen weekend samen met Royba gereden en het is toch wel een geweldig gebied. Mag ik, mits het niveau van de groep het toelaat, de Chefna afdaling opperen? Dat is toch wel mijn nieuwe favoriet; op veel plekken erg steil, offcamber en bochtig :-q :-q
Verder hebben we gereden: Fantome, Hugues, La Blareau en Vieux Chera.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kabookie schreef: do 27 juni 2019, 10:59Mag ik, mits het niveau van de groep het toelaat, de Chefna afdaling opperen? Dat is toch wel mijn nieuwe favoriet; op veel plekken erg steil, offcamber en bochtig :-q :-q
Als jij voorop gaat prima, de weg omhoog daar is ook wel prettig. Dan kunnen we zowel Chefna als Canadien rijden. Chaudière zal je ook wel waarderen als je van offcamber houdt. Dit vind ik de mooiste afdaling die ik aan die kant ken. Blareau ken ik dan weer niet, die is flink steil als ik de exits en entries zag. Wat vond je van Hugues?

Vieux Chera vind ik een hele vervelende klim om te starten. Wel een mooie flowy trail. Ergens voorbij de eerste kruising zit een bocht naar rechts. Daar heb ik de laatste keer heel veel takken in de bocht gelegd in een poging een kom-bocht te forceren :lol:. Goed slippen om wat zand in de rand te krijgen is verplicht nu.

Fantome ken ik ook niet, is die een beetje aan te rijden?
Laatst gewijzigd door Makkelijk op di 9 juli 2019, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Makkelijk schreef: do 27 juni 2019, 11:14
Kabookie schreef: do 27 juni 2019, 10:59Mag ik, mits het niveau van de groep het toelaat, de Chefna afdaling opperen? Dat is toch wel mijn nieuwe favoriet; op veel plekken erg steil, offcamber en bochtig :-q :-q
Als jij voorop gaat prima, de weg omhoog daar is ook wel prettig. Dan kunnen we zowel Chefna als Canadien rijden. Chaudière zal je ook wel waarderen als je van offcamber houdt. Dit vind ik de mooiste afdaling die ik aan die kant ken. Blareau ken ik dan weer niet, die is flink stijl als ik de exits en entries zag. Wat vond je van Hugues?

Vieux Chera vind ik een hele vervelende klim om te starten. Wel een mooie flowy trail. Ergens voorbij de eerste kruising zit een bocht naar rechts. Daar heb ik de laatste keer heel veel takken in de bocht gelegd in een poging een kom-bocht te forceren :lol:. Goed slippen om wat zand in de rand te krijgen is verplicht nu.

Fantome ken ik ook niet, is die een beetje aan te rijden?
De entree naar Chefna is dezelfde als naar Canadien; dus eerst de rotsplaat (die ik overigens (nog) niet rijd..).
Chaudière stond eigenlijk altijd op de planning bij een ritje daar bij ons, maar verandering van spijs doet eten.. :lol: Ik vind La Blaireau en Hugues eniszins vergelijkbaar, redelijk steil, technisch en uitgesleten. Dat vat eigenlijk wel 80% van het rijden daar samen vind ik. Chefna lag er afgelopen weekend nog redelijk vers bij, lijkt nog niet zoveel gereden te zijn.

Vieux Chera omhoog via Les Zeys is inderdaad vooral de eerste 500m afzien, daarna goed te doen toch? Je kan er ook langs de andere kant komen, maar dat vind ik niet zo'n succes, veel extra afstand over een hobbelpad.

Fantome is behoorlijk flowy met een aantal redelijk makkelijke drops en eindigend in een soort van half-pipe. Echt een leuke afdaling die ook nog eens redelijk lang is. Nadeel is wel de klim er naartoe, die is behoorlijk lang en op sommige stukken vervelend steil met losse stenen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kabookie schreef: do 27 juni 2019, 11:24 Fantome is behoorlijk flowy met een aantal redelijk makkelijke drops en eindigend in een soort van half-pipe. Echt een leuke afdaling die ook nog eens redelijk lang is. Nadeel is wel de klim er naartoe, die is behoorlijk lang en op sommige stukken vervelend steil met losse stenen.
Vanaf waar klim je dan naar Fantome?

Ik denk nu aan de volgende route:
- Hugues
- Chaudière
- Chefna
- Canadien
- Hé de Graviers (gedeeltelijk)
- Petit Suisse

Dat gaat qua hoogtemeters prima. Als het teveel is kunnen we Hé de Graviers afdalen tot de weg en dan zijn we er ook.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ambitieus, maar mooi rondje denk ik!

Je kan via Quarreux Access 2 naar Fantome fietsen, of via de klim die ten zuiden begint van waar de trail eindigt.

Oh, ik denk erover om weer op de hardtail te gaan.. dat beviel wel :-D
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Fantome heb ik nog niet gereden omdat die zowat alleen van de anderen verwijderd ligt. Precies toch eens de moeite doen om die te rijden volgende keer ik daar ben.

Persoonlijk vind ik hugues makkelijker en vooral leuker dan la Blaireau. Van die laatste is het eerste deel wel leuk, tot aan de brede weg, daarna het deel naar de voet tot aan de rivier is boven mijn niveau :) Steil en vervelende off camber stukken, het gaat nog even duren voor ik me nog een keertje waag aan dat deel :) :) Dat onderste deel zouden ze voor mij gerust mogen quoteren als zwart ipv rood.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kabookie schreef: do 27 juni 2019, 14:18 Oh, ik denk erover om weer op de hardtail te gaan.. dat beviel wel :-D
Die endurobak is ook veel te lomp voor buiten de Alpen en bikeparks :D
Je had de Five moeten houden! :lol:

Maar misschien kom ik ook wel op een nieuwe hardtail.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie