Devinci Atlas Carbon 2014 (garantieframe), toe werken naar een afscheid

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Zo, het heeft even geduurd (vanaf begin december 2018), maar mijn nieuwe Devinci Atlas Carbon 2014 frame is dan uiteindelijk helemaal klaar.

Het begon dus begin december vorig jaar. Een scheur in de zitbuis van mijn aluminium Devinci Atlas RC.
Via Bikeshop Reefo's het e.e.a. laten regelen bij Devinci. Al snel werd een carbonnen versie van het frame verstuurd. Weliswaar niet de achterbrug, maar de originele achterbrug paste erop. Alles laten overzetten en weer de fiets op...... Na de eerste rit alles nog even grondig schoon gemaakt en toen viel ineens een scheurtje in de achterbrug op. Weer terug naar Reefo's en toen begon de bijna 3 maanden lange ellende van de goeie spullen opvragen (door Reefo's) en de verkeerde spullen toegestuurd krijgen. Voordeel daarvan was wel dat ook een seatstay per ongeluk werd opgestuurd, terwijl die niet stuk was. Een carbonnen nog wel, in de juiste kleur.....

Uiteindelijk is vorige week het montage setje voor de achterbrug geleverd en kon alles in elkaar gezet worden, met onderstaande 'plaatje' als resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk hulde voor Devinci (het duurde even, maar het was het wachten waard) en voor Reefo's Bikeshop (Brian heeft heel wat geduld moeten opbrengen, de nodige mails moeten sturen en telefoontjes moeten plegen)....

De specs zijn natuurlijk zo goed als die op mijn oude fiets.
In grote stappen dus een XT aandrijflijn 2x10, XT remmen, SLX shifters, DT Swiss X1800 wielen met 350 naven, Nobby Nic vóór en Specialized Ground Control achter, Rockshox Sektor 130 mm voorvork, Rockshox Monarch RL demper, Thomson elite zadelpen en zadelpenklem, Prologo zadel, Xtreme stuurpen en Easton Heaven stuur.

Afgelopen weekend in Zuid Limburg doorgebracht en met mijn zoon samen 2 routes gefietst (Valkenburg en Epen/Vijlen). Natuurlijk fietst het allemaal niet heel anders dan de alu versie. Wel heb ik de zadelpen vervangen (door de Thomson) en de stuurpen (door de Xtreme). De zadelpen nu zonder setback en de stuurpen 30 mm langer. Hierdoor zit ik iets verder naar voren. Tijdens de steile klimmetjes in Limburg een heel verschil in positieve zin. Afdalen ging altijd al goed en nu dus ook nog.....

Eind april eens kijken hoe het gaat bij de MMT in Luxemburg. Deze keer voor de 100 km ingeschreven. Eens zien of dat gaat lukken!
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op do 18 juni 2020, 13:24, 7 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooie fiets en tof dat de Shop en Devinci het allemaal zo netjes geregeld heeft!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

zo wel lang moeten wachten, was hem al bijna vergeten haha. Maar je hebt wel een nieuwe fiets, zo goed als.. :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zie ik nou een scheur???









In je bidonhouder? :wink:

Mooi dat het zo opgelost is, denk ook dat Reefo's ook goed bezig is met hun service. Dat is niet altijd normaal en je onderscheidt je zo wel in positieve zin van sommige concurrenten.

Veel plezier met de carbonnen reïncarnatie en hopelijk voor lange tijd probleemloos! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik ben alweer heel wat km's verder. De 100 km MillManTrail gedaan en verder vaak op LVHV rond geknald.... want knallen lukt goed met deze fiets.
In geo bijna exact hetzelfde als de alu versie die ik had (nu een 10 mm langere toptube), maar om de één of andere reden lijkt het allemaal net wat makkelijker te gaan. Misschien zit de snelheid tussen de oren vanwege het nieuwe, schelen die paar gram toch genoeg voor wat snelheidsvoordeel of is de conditie momenteel gewoon beter dan ervoor, maar lekker gaat het in ieder geval wel!

Omdat het zo lekker hard gaat ook maar even een upgrade gedaan in 'stopping power'. Mede met het oog op de aanstaande Nauders trip en de eerdere ervaringen in de bergen rondom Riva, waar ik toch regelmatig last van fading had tijdens de afdalingen, 2 stuks 180 mm Shimano XT IceTech schijven aangeschaft. dus voor én achter 180 mm. Ik ben benieuwd.

Een andere upgrade zit eraan te komen (letterlijk onderweg tussen Duitsland en mijn huis), namelijk een dropper.
Gekozen voor een eenvoudige (lees goekope) dropper, maar met goede reviews, de Brand-X Ascend II Extreme met 125 mm drop en externe kabelrouting.
Verder is ook nog een nieuwe steekas onderweg, want teveel problemen met mijn huidige RockShox Maxle (los komen tijdens rijden) en een nieuwe achterband (want na MMT een scheur in de zijwang van de Specialized Ground Control).
Dit keer eens gekozen voor een Maxxis, de Forekaster TR 29x2.2.

Foto's volgen zodra alles gemonteerd is.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Dropper zit erop, Maxxis Forekaster is gemonteerd en ook de nieuwe steekas (wat een heerlijk eenvoudig systeem t.o.v. de Maxle) zit erin.....
Helemaal klaar voor 5 dagen Nauders over 2 weken....
Plaatje:
Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

erwin.burgers schreef: ma 27 mei 2019, 19:37 Helemaal klaar ....
Dat dacht je :roll:

Nieuwe vering voor en achter.
1x12 groepje
strak crankstelletje...


begint pas :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ja die crankstel ziet er niet meer uit :D
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 27 mei 2019, 21:15
erwin.burgers schreef: ma 27 mei 2019, 19:37 Helemaal klaar ....
Dat dacht je :roll:

Nieuwe vering voor en achter.
1x12 groepje
strak crankstelletje...


begint pas :winkie:
Haha.... voorlopig egwel klaar.... voor Nauders, staat er.... :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Ik lees dat Reefos vannacht leeggeroofd is en dat er fietsen van klanten zijn meegenomen.
Wat een drama!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Meteen ff FB gecheckt..... woww ze hebben ook echt geen één fiets laten staan.
Hufters!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

erwin.burgers schreef: wo 29 mei 2019, 10:32 Meteen ff FB gecheckt..... woww ze hebben ook echt geen één fiets laten staan.
Hufters!
Wees maar blij dat die van jou er niet meer stond....

Merk je nu een verschil in stijfheid tussen de carbon en Alu versie van het frame?
Of is dat te subtiel?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ben ik zeker blij om.... alhoewel, zou dat niet een gevalletje 'in de brand-uit de brand' zijn in zo'n geval?

Of het dd stijfheid is, of het gewicht, maar lekker gaat het wel op deze fiets.
Over een week eens in Nauders kijken hoe het gaat.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Zo.... vakanties zitten er weer op.
Half juni met 2 fietsmaatjes naar Nauders geweest. Erg goed vermaakt op de geweldige trails. Een weekpas voor de lift, dus weinig geklommen, maar heel veel afgedaald. Maar door het ontbreken van de klimmen toch een wat minder voldaan gevoel. Voor mij geld uiteindelijk toch dat de afdaling de beloning is voor de beklimming..... (pics volgen nog).

Vlak daarop met vrouw en kinders naar de Spaanse Pyreneeën vertrokken. Iets ten noorden van Berga.
Schitterend gebied om mooie tochten te maken, vroeg in de ochtend. wekker zetten, 7 uur op de fiets en als iedereen zo'n beetje wakker is, terug en aanschuiven bij het ontbijt.
Nu wel veel geklommen. Zelfs een keer 2600 hm gemaakt over een afstand van 62 km. Rondje Pedraforca (foto 2, ergens de konijnen oren in de achtergrond), maar afslag gemist, verkeerde kant van de berg en dus 16 km en 600 hm meer dan vooraf gepland. De enige dag dat ik ruim ná het ontbijt kwam aankakken :D

De Devinci is heel goed bevallen. Genoeg veerweg voor de heftige stukken en veel vertrouwen op de stukken op hogere snelheid. De dropper heeft ook perfect zijn werk gedaan. Wat een verademing en wat irritant als je steeds weer op je maten moet wachten die steeds handmatig hun zadel omhoog of omlaag moeten zetten :D
Heb het gevoel op de technische stukken mijn eigen grens weer wat verlegd te hebben. Hoe vaker ik de drops of extreme rockgardens deed, hoe meer vertrouwen, hoe meer snelheid, hoe simpeler het werd...… Wel wat valpartijtjes, maar met name tijdens een regenbui in Nauders. Dan zijn de boomwortels heel glad :lol:

Helaas zit het er weer op. Wat rest zijn de foto's :-?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
M!chel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 10 april 2016, 10:16
Mijn mountainbike: Devinci Troy 27.5

Mooie fiets.
Wat me opvalt, ik heb een Devinci Troy carbon uit 2014, is dat de kabels buiten het frame lopen.
Bij mijn fiets lopen de kabels door het frame.
Is dat gewoon standaard het verschil tussen Atlas en Troy frames? Of is mijn frame net ff iets nieuwer?
Plaats reactie