NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Het heeft hier goed geregend vannacht, dus ik hoop dat de routes er ook wat van meegekregen hebben.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gisteren weer even de combinatie gereden. Waren de remkuilen in de aanbieding van de week? Beging deze maand met mijn neefje gereden toen was er niks noemenswaardig aan het handje. Nu voor/in elke lekker lopende bocht een wasbord. De cracks hier hoef je natuurlijk niks uit te leggen maar ik ruik een markt voor een clinic remmodulatie. :D
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dit weekend ook mogen genieten van de heerlijke UHR routes, verdeeld over 2 dagen.
Zelfs de remkuilen hebben er flow :winkie: !!
Met een fully (met goed afgestelde vork en demper) geen issue lijkt me, op de hardtail zal het oncomfortabel zijn en de snelheid wat meer temperen. Niet alles hoeft zo glad gestreken te zijn, wat mij betreft. Een beetje uitdaging...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

aurelius schreef: ma 27 mei 2019, 12:01 Dit weekend ook mogen genieten van de heerlijke UHR routes, verdeeld over 2 dagen.
Zelfs de remkuilen hebben er flow :winkie: !!
Met een fully (met goed afgestelde vork en demper) geen issue lijkt me, op de hardtail zal het oncomfortabel zijn en de snelheid wat meer temperen. Niet alles hoeft zo glad gestreken te zijn, wat mij betreft. Een beetje uitdaging...
Dus jullie hebben ook de lokale horeca nog gesponsord :bier: ? Maar, op een HT is wel wat werken, zeker met jullie snelheden, merkte ik op dat feestje voor "nog één keer onder de 50"... :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Oh, mijn Spark is is wel wat gewend. De vering heb ik getuned voor de gein die je in Schotland vind. Mount Keen af aan de west kant, dus die paar remkuiltjes kan 'm de broek niet bollen. Het viel mij alleen op dat het in zo'n korte tijd zo erg geworden was. Ik heb mij wel vermaakt hoor. Daarna nog even gegeten op Ginkelduin, prima dagje in het bos. :-q
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: ma 27 mei 2019, 12:07
aurelius schreef: ma 27 mei 2019, 12:01 Dit weekend ook mogen genieten van de heerlijke UHR routes, verdeeld over 2 dagen.
Zelfs de remkuilen hebben er flow :winkie: !!
Met een fully (met goed afgestelde vork en demper) geen issue lijkt me, op de hardtail zal het oncomfortabel zijn en de snelheid wat meer temperen. Niet alles hoeft zo glad gestreken te zijn, wat mij betreft. Een beetje uitdaging...
Dus jullie hebben ook de lokale horeca nog gesponsord :bier: ? Maar, op een HT is wel wat werken, zeker met jullie snelheden, merkte ik op dat feestje voor "nog één keer onder de 50"... :-q
Ik zag Frank langs stuiven, met vlak daarachter een hele groep boswielrenners. Was dat het feestje?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Onder het motto "dan heb je nog wat aan de rest van je dag" was ik gisteren al vroeg op het parkoers. Dankzij een kort nachtje had ik zeldzaam slechte benen, heb me desondanks toch prima vermaakt. Remkuilen boeien me niet zo veel meer sinds ik de overstap naar fullsus heb gemaakt. Wel 1 keer alle zeilen bij moeten zetten om niet onderuit te gaan (schuivertje met beide wielen) op Amerongen (die leuke snelle afdaling met 3-4 sprongetjes erin, geen idee hoe die heet*). Maar over het algemeen viel de staat me reuze mee. Alleen op de oude crossbaan (Leersum) 1x van de fiets gemoeten omdat ik een klimmetje niet haalde.

*edit: als ik goed kijk op strava: "crazy singletrack"
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik zie in mijn strava nooit het hele rondje amerongen, misschien omdat ik hem combineer.
Waar begint dat segment, bij de parkeerplaats bij de amerongse berg?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bij mij zijn ze allemaal (stuk of vijf varianten) verstopt onder de verborgen segmenten. Bij jou ook wellicht?
(mijn rondetijden zijn niet echt spectaculair, dus ik vind het wel prima zo :-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tipje, geef je favoriete segment een ster. Dan staat deze er bij. Onzin segmenten kan je verbergen zetten.

Voor de mensen die segmenten hebben aangemaakt. Kijk er nog eens goed naar, en ruim overbodige onzin op. (wissen dus) Drie keer het zelfde segment, of korte stukjes op Strava slaat nergens op. Geef het segment bij voorkeur ook de naam die het in de volksmond heeft zoals Snakerun, Marmottenbak, Harry Slinger. Of wees zelf creatief en bedenk een naam die de lading dekt. "sprint tot het bordje" zegt niemand iets.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tijgerhaai schreef: ma 27 mei 2019, 16:27 Tipje, geef je favoriete segment een ster. Dan staat deze er bij. Onzin segmenten kan je verbergen zetten.
Daar gaat alleen de Garmin zo irritant van piepen...(nog niet gevonden hoe uit te zetten)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: ma 27 mei 2019, 14:01
Kapitein Iglo schreef: ma 27 mei 2019, 12:07

Dus jullie hebben ook de lokale horeca nog gesponsord :bier: ? Maar, op een HT is wel wat werken, zeker met jullie snelheden, merkte ik op dat feestje voor "nog één keer onder de 50"... :-q
Ik zag Frank langs stuiven, met vlak daarachter een hele groep boswielrenners. Was dat het feestje?
'Boswielrenners' :winkie: ...? Ik denk het wel, want wij zaten in het wiel van Frank inderdaad. Gemeleerd gezelschap. Een groep uit het Noorden, zelfde teamoutfit. En een samengeraapt zootje uit Zuid Limburg. Wie in jouw ogen de boswielrenners waren, dat weet ik niet :tong .
Zaterdag met hem op en neer geweest naar Kwintelooijen, zondag met hem en Marc op en neer geweest naar het Noorden. Zaterdag stoven we wat harder dan op zondag, zondag ging het wat rustiger. Gelukkig maar, want het was een pittige rit zaterdag!
Op de Heuvelrug konden we eindelijk eens lekker 'boswielrennen', want dat zijn we helemaal niet gewend, lekker zo doorrijden. Dat gaat in Zuid Limburg namelijk niet @Lars... daar hebben we wel bokkige trails, maar niet zulke lekkere flow :wink: ! Zonder gekkigheid: top weekend, genieten. Mijn nieuwe Lux deed het er ook perfect, inclusief alle dropjes en schansjes die ik onderweg tegenkwam. Prima gebied om je rebound te fijntunen. Jammer dat ik je niet gezien heb... heb wel 'een plaatje van een been' langs zien komen, volgens mij behoorde dat jou toe? ... Beterschap :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: ma 27 mei 2019, 17:29
Lars TB schreef: ma 27 mei 2019, 14:01 Ik zag Frank langs stuiven, met vlak daarachter een hele groep boswielrenners. Was dat het feestje?
'Boswielrenners' :winkie: ...? Ik denk het wel, want wij zaten in het wiel van Frank inderdaad. Gemeleerd gezelschap. Een groep uit het Noorden, zelfde teamoutfit. En een samengeraapt zootje uit Zuid Limburg. Wie in jouw ogen de boswielrenners waren, dat weet ik niet :tong .
Die lui in hetzelfde teamoutfit zagen er wat fanatiek uit!

En dat voldoet meteen aan de beschrijving boswielrenner: allemaal hetzelfde outfit en fanatiek doen :bier:
(kom je goed weg :wink: :winkie: :kiss: )(of ik :roll: )

Kan me voorstellen dat het zaterdag wat hard ging, zo zag het er zeker uit :-q



Dat been (en de rest)...
38x10 schreef: ma 27 mei 2019, 14:31 Wel 1 keer alle zeilen bij moeten zetten om niet onderuit te gaan (schuivertje met beide wielen) op Amerongen (die leuke snelle afdaling met 3-4 sprongetjes erin, geen idee hoe die heet*). Maar over het algemeen viel de staat me reuze mee. Alleen op de oude crossbaan (Leersum) 1x van de fiets gemoeten omdat ik een klimmetje niet haalde.

*edit: als ik goed kijk op strava: "crazy singletrack"
(Velozine afdaling denk ik?)(zoals dat ding officieel heet!)


Ik lag een paar bochten eerder.... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

TenZNL schreef: ma 27 mei 2019, 17:09
Tijgerhaai schreef: ma 27 mei 2019, 16:27 Tipje, geef je favoriete segment een ster. Dan staat deze er bij. Onzin segmenten kan je verbergen zetten.
Daar gaat alleen de Garmin zo irritant van piepen...(nog niet gevonden hoe uit te zetten)
Dan moet je live segmenten uitzetten op je Garmin. Die heb ik ook vaak uit staan, zelden aan eigenlijk.......

Bij mijn garmin 1000 staat er een icoon op de homepagina
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Cube-Elite schreef: wo 29 mei 2019, 09:52 Dan moet je live segmenten uitzetten op je Garmin. Die heb ik ook vaak uit staan, zelden aan eigenlijk.......

Bij mijn garmin 1000 staat er een icoon op de homepagina
Ah, thanks :)
Soms kan het zo simpel zijn. Gaan we gelijk doen!
Plaats reactie