Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@brianw: dat had ik gisteren ook. Op "Het dak van Brabant", na de zoveelste keer omhoog en met mijn laatste adem naar boven puffend, komt er doodleuk zo'n e-mtb voorbij gezoemd... :x Toen wou ik ook ff dat ik zo'n e-ding had :winkie:

Verder geen problemen met e-mtb's zolang ze maar niet asociaal of ongeduldig achter mij gaan fietsen of inhalen omdat ze mij te langzaam vinden gaan :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik wou zaterdag toen ik voor de eerste keer dit seizoen terug in de Ardennen ging biken dat ik er een had... Dan had ik zeker nog een paar lusjes extra gemaakt, nu was het vat na 2,5u af.
emtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 april 2019, 20:17

Afgelopen zondag met groep EMTB'ers en MTB'ers zitten praten en vooral gelachen. Ik zit op een bankje even te praten met een mountainbiker, zeg ik net dat ik zo wat de enige in Montferland ben met een EMTB. Komen er vervolgens een paar gasten langs rijden met een EMTB. Ook even zitten te praten. Alle gasten vinden het eigenlijk wel best die elektrische MTB.

Er was ook weer controle van Natuurmonumenten, tweede keer dit jaar. :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

prima toch :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ja top.

Als er maar geen e-gravelbikes komen dat kan eg nie :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

janvangastel schreef: wo 22 mei 2019, 16:40 Ik snap dat het leuk kan zijn op een e-MTB te rijden. Je gaat wat gemakkelijker bergop en je gaat bij eenzelfde inspanning (en conditie) harder dan op een gewone MTB. Soort doping voor de fiets zeg maar. Op zich uiteraard geen probleem: je moet doe wat je leuk vindt. Wat ik me wel afvraag is hoe het in de (al redelijk nabije) toekomst zal gaan op MTB-routes. De ontwikkelingen gaan namelijk heel snel. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat er hier in Nederland ook net zoveel of zelfs meer e-MTB's rondrijden dan gewone, net als in de Ardennen en Vogezen, zoals eerder door iemand anders genoemd. De kans is groot, dat het dan vooral op de routes op drukke tijden veel minder aantrekkelijk wordt voor gewone MTB-ers, omdat je veel vaker opzij zult moeten voor inhalende bikers dan nu het geval is. Net zoiets als nu op fietspaden voor gewone fietsers aan de hand is door de komst van e-bikes, speed pedelecs, e.d.
Ik denk dat het wel meevalt. Als ik kijk hoe vaak ik op zondagochtend op een toch vrij drukke route ingehaald wordt dan is dat bijna op 1 hand te tellen.. en hard ga ik nog niet echt.. de gemiddelde MTB-er die op een gewone MTB flink harder rijd dan ik zal van die E-MTB even weinig last hebben verwacht ik.. misschien op bepaalde stukken waar iedereen ineens dezelfde heuvel 3 keer wil doen of zoiets.. maar verder..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

corex schreef: ma 27 mei 2019, 21:33 Ja top.

Als er maar geen e-gravelbikes komen dat kan eg nie :bier:
Elektrisch ondersteunde grindfietsen zijn er al , ik heb er een paar maanden terug een aangeschaft. Rijd er nu mee op de weg en straks in het seizoen wat veldtoertochten en andere onverharde trajecten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Tsjibiti schreef: di 28 mei 2019, 15:10
corex schreef: ma 27 mei 2019, 21:33 Ja top.

Als er maar geen e-gravelbikes komen dat kan eg nie :bier:
Elektrisch ondersteunde grindfietsen zijn er al , ik heb er een paar maanden terug een aangeschaft. Rijd er nu mee op de weg en straks in het seizoen wat veldtoertochten en andere onverharde trajecten.
Welke heb je?
feel the fear,do it anyway!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

gekkokees schreef: di 28 mei 2019, 15:36
Tsjibiti schreef: di 28 mei 2019, 15:10
Elektrisch ondersteunde grindfietsen zijn er al , ik heb er een paar maanden terug een aangeschaft. Rijd er nu mee op de weg en straks in het seizoen wat veldtoertochten en andere onverharde trajecten.
Welke heb je?
Deze: https://www.giant-bicycles.com/nl/bikes ... us-gx-2019
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

https://www.mbr.co.uk/news/e-bike-motor ... ned-387821

Vergelijk van verschillende motorsystemen. Interessant leesvoer.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Van de week ook ingehaald door een e-mtb.
Het lijk me toch erg tof om op te rijden.

In de zomermaanden heb ik altijd last van bronchitis en is een lange mtb tocht nu voor mij niet weggelegd.
Misschien toch is wat meer gaan verdiepen erin.
Je heb ze voor €1000 tot pakweg €6000 euro.
Zeker als ik weer keer naar Italië ga dan lijk me zo’n ding toch wel erg fijn in die bergen.
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Ik ben van plan een e-bike aan te schaffen. Het wordt of een cube stereo hybrid 120 hpc tm 500 of een Scott strike 920.
De Ghost lector en de ghost sl-amr blijven gewoon in de garage er naast staan.
De fiets zal voornamelijk gebruikt worden op vakantie en waarschijnlijk 1 keer per week in de Limburgse bossen.

Iemand ervaring met de Strike of de stereo 120?
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen ervaring met een van beide, maar wat zijn je criteria om voor een van die twee te kiezen? Of anders gezegd, waarom vallen bepaalde fietsen voor jou af?
Vind het wel interessant om te horen hoe anderen tot hun keuze komen.
bartsince1975 schreef: di 4 juni 2019, 21:01 https://www.mbr.co.uk/news/e-bike-motor ... ned-387821
Vergelijk van verschillende motorsystemen. Interessant leesvoer.
Volgens hen zou Shimano vijf verschillende standen bieden, tenzij ze "uit" en de walk-assist meetellen kom ik bij mijn Shimano-fiets niet verder dan drie :D
(eco-trail-boost).

Deze vergelijking gaat wat dieper (tsja, Duitsers ;-)) en pakt nog wat meer motoren mee, als je je aan het orienteren bent op een e-bike zeker interessant om eens door te lezen:
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Mijn motivatie is redelijk eenvoudig. Beide merken worden geleverd door de LBS. Bij problemen / garantie gevallen wil ik gewoon kunnen terug vallen op de dealer. De ghost sl-amr 6.9 LC van 2018 is al zo vaak terug geweest voor garantie dat ik er niet aan moet denken dat de fiets elke keer terug moet naar Canyon of 1 of andere fabrikant / dealer die wat verder weg ligt.

Voorbeeld van de Ghost sl-amr:
Revelation vork was na 3 weken kapot (binennwek stuk) Via dealer en sram een pike ervoor in de plaats
Magura remmen lekten. Via de dealer kosteloos kunnen omsteken naar sram guide.
Sram guide remmen bleven hangen als het warm is (bekende kwaal) door sram en dealer keurig opgelost
Speling op newmen wielen. Keurig door dealer opgelost
etc.

Verder wil ik een ebike met 29 wielen die ook nog redelijk te gebruiken is voor xc doeleinden maar die ook in de alpen te gebruiken is.

Door reuma toch wel veel last van m'n gewrichten vandaar de e-bike. Maar de andere fietsen blijf ik toch ook zeker gebruiken.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

corex schreef: ma 27 mei 2019, 21:33 Ja top.

Als er maar geen e-gravelbikes komen dat kan eg nie :bier:
Deze is zo MOOI:
https://www.orbea.com/nl-nl/ebikes/race/gain-all-road

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Gesloten