bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

ak-77 schreef: ma 20 mei 2019, 11:39 Ik had ook het idee dat die vos een beetje in de war was. Dement of high ofzo.
Ik ben de vos ook tegengekomen; bijna overheen gereden. Liep niet weg. Drager van de hondsdolheid?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Misschien is deze vos vegetariër en voedt ‘t nietswetende beestje zich al jaren met de flora aanwezig op onze o zo gezonde berg?
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

ak-77 schreef: za 18 mei 2019, 23:26 er stond een vos midden op de route
Wow dat is zeker mooi!
[/quote]
Begin het nu wel een zielig verhaal te vinden :-{
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

ak-77 schreef: za 18 mei 2019, 23:26 er stond een vos midden op de route


Begin het nu wel een zielig verhaal te vinden :-{
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef: ma 20 mei 2019, 16:55 Misschien is deze vos vegetariër en voedt ‘t nietswetende beestje zich al jaren met de flora aanwezig op onze o zo gezonde berg?
Behalve die vos lopen er ook ongeveer 8000 konijnen, en een paar honderd fazanten. Dus vegetarier hoeft ie niet te zijn.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

ak-77 schreef: za 18 mei 2019, 23:26 er stond een vos midden op de route
Begin het nu wel een zielig verhaal te vinden :-{
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

sorry, ik zit een beetje te klooien.
maar dat ik het zielig vind is nu denk ik wel duidelijk :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ak-77 schreef: ma 20 mei 2019, 20:28
Giant-E schreef: ma 20 mei 2019, 16:55 Misschien is deze vos vegetariër en voedt ‘t nietswetende beestje zich al jaren met de flora aanwezig op onze o zo gezonde berg?
Behalve die vos lopen er ook ongeveer 8000 konijnen, en een paar honderd fazanten. Dus vegetarier hoeft ie niet te zijn.
Oke, maar wat eten die konijnen? Ook van de gifberg, toch? :wink:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Zo ziet ie er ongeveer uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is in het stukje vlak nadat je linksaf bent gegaan na de brug die je in 2 richtingen tegenkomt. Hij keek gewoon een beetje vaag het gras in, terwijl ik voor zijn neus stond en dichterbij aan het komen was, en er beneden bij het water iemand drie honden aan het uitlaten was. Vond ik vreemd.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zo stoned als een garnaal dus. Wat ik al dacht. :lol:
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Een traildog is zoooo 2018. Daarom hebben we nu een trailfox.
Downhill is geen grapje
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Ik zag de vos net ook op het parcours, inderdaad weer vlak bij het bruggetje waar je vanuit twee richtingen overheen gaat bij de derde berg (ski berg). Er kwam iemand met een aangelijnde hond aanlopen en de vos liep er zelfs op af. Pas op een afstand van zo'n twee meter ging de vos er toch maar vandoor.

De vos leek me niet hondsdol maar zag er zeker ook niet gezond uit dus ik heb het gelijk maar even gemeld bij het algemeen meldpunt van de dierenambulance. Ze gingen kijken welke instantie ze konden inschakelen om naar de vos op zoek te gaan.
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Vandaag niet zo'n zin om in de auto te stappen om ergens te rijden. Dus gewoon naar Bergschenhoek. 18 km heen, 18 km terug. Kom ik daar is er een soort van mudrace of zo iets.
Ik spreek een kerel aan die op een brug staat om het verkeer een beetje te begeleiden en die zegt :" ja je kan rond maar het is een beetje geven en nemen". Eerste beste stukje wat ik daarna rij wordt ik staande gehouden door een gozer met hesje en die zegt:"je rijdt tegen het verkeer in dus zou je willen stoppen?". Ik meld die gozer dat ik gewoon een parcours volg maar dat 'hun' tegen het verkeer in gaan. In ieder geval werd het niet op prijs gesteld dat ik het parcours rond ging. Ik schat dat 70% van het parcours niet toegankelijk was achteraf gezien. Wat en geOH. Was er gelijk helemaal klaar mee.
Ik denk dat over, pak m beet twee jaar er een soort dirt, cross trail running parcours ligt (wat verdacht veel lijkt op het huidige mtb parcours als je begrijpt wat ik bedoel) waar bikers worden getolereerd gezien de hoeveelheid lopers op deze baan
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Het was wel bekend op de website van Oudoor Valley dat het parcours zondag dicht is. Vrijdag en zaterdag was die er wel open, maar ze waarschuwden dat delen niet bereikbaar zijn.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kwam er ook langs vanochtend (voor de gravelklimmen, track komt nog te vroeg voor mij) maar zag wel dat de Skiberg vrij was van die mudfest dwazen. Die had je gewoon kunnen rijden, Robko.
Plaats reactie