NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

vibemaker schreef: wo 22 mei 2019, 09:18 Ik woon hier al een tijdje en toch snap ik het niet helemaal. Is landgoed Pijnenburg opgedeeld in twee delen? Als in: een stuk ten noorden van de route (Hilversum zijde) bij het theehuis/klimbos en een stuk ten zuiden van de route (Soest zijde) waar nu het pad is afgesloten? :~
Kijk even in het document van Bert. Daarin staat een kaartje. Het landgoed is versnipperd.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

De zandbak begint zijn naam weer eer aan te doen, vorige week was t nog aanpoten maar gister moest ik ff uit de pedalen. Vorige week verrast door een ree op de route, nu lag er een slang te zonnebaden op de track. Ook nog 10 keer de stobbe geoefend van de video die onlangs hier gepost was van Joost Wichman.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tijd voor een regendans olv dhr. en mw. LarsTB.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Graag met camera vastleggen en filmpje hier ergens posten! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

het is al even dat ik deze route gereden heb en dat was vast in de oude vorm .

2 vragen :

kan deze route ook ergens begonnen worden aan de noordkant en zo ja op welke plek ?

ik bezit een enduro tractor met 160mm vering en brede zware noppen banden en een carbon lichtvoetige starre XC bak .. wat is voor deze route de betere ?

morgen ochtend vroeg wil ik een rondje maken .

Jeroen
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Absoluut die xc bak pakken. Parkeren achter theehuis ‘t Hooghe Erf langs de N415.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: vr 24 mei 2019, 13:08 Tijd voor een regendans olv dhr. en mw. LarsTB.
Dat ging vandaag heel behoorlijk met zijn tweeën. We dansten mooi over de trails en de donkere wolken pakten zich samen boven de routes.

En toen sloeg het noodlot toe:

Afbeelding

Een verkeerde danspas en het feest was over. Langzaam klaarde het weer wat op en er viel geen druppel (die rode druppels voegden weinig toe).


Sorry, binnenkort weer een proberen. Eerst wonden likken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:03
bert l. schreef: vr 24 mei 2019, 13:08 Tijd voor een regendans olv dhr. en mw. LarsTB.
Dat ging vandaag heel behoorlijk met zijn tweeën. We dansten mooi over de trails en de donkere wolken pakten zich samen boven de routes.

En toen sloeg het noodlot toe:

Afbeelding

Een verkeerde danspas en het feest was over. Langzaam klaarde het weer wat op en er viel geen druppel (die rode druppels voegden weinig toe).


Sorry, binnenkort weer een proberen. Eerst wonden likken... .
Ziet er belabberd uit, wel lekker gegleden over het stof?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Dank voor het advies .. de XC bak dus ..

Lars .. beterschap ..
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:03
bert l. schreef: vr 24 mei 2019, 13:08 Tijd voor een regendans olv dhr. en mw. LarsTB.
Dat ging vandaag heel behoorlijk met zijn tweeën. We dansten mooi over de trails en de donkere wolken pakten zich samen boven de routes.

En toen sloeg het noodlot toe:

Afbeelding

Een verkeerde danspas en het feest was over. Langzaam klaarde het weer wat op en er viel geen druppel (die rode druppels voegden weinig toe).


Sorry, binnenkort weer een proberen. Eerst wonden likken... .
Je bent niet de enige Lars, ik ging vandaag na werk even snel een rondje Spaarnwoude doen en precies op een plek waar ik het nooit zou verwachten ging ik onderuit omdat mijn voorwiel op snelheid in een geul kwam die door het hoge gras niet zichtbaar was. De bramen ernaast zorgden voor de rest. Ik kan zeggen dat mijn rechterarm een paar mooie strepen heeft en mijn knie is ook aangepakt.

Ach ja, ik zeg altijd dat het me een jonger gevoel geeft aangezien ik vroeger als kind ook altijd ergens over struikelde en vaak de grond van dichtbij zag .

Sterkte!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef: za 25 mei 2019, 20:18 Sterkte!
Jij ook :-q


Knie valt best mee. Beurse heup en ribbenkast voelen een stuk minder echter... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 20:27
Victor1977 schreef: za 25 mei 2019, 20:18 Sterkte!
Jij ook :-q


Knie valt best mee. Beurse heup en ribbenkast voelen een stuk minder echter... .
Beterschap, maar ben ik gelukkig niet de enige die er soms naast ligt. Dat scheelt dan weer. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Vandaag lekker gereden in de Vuursche . rondje Rood-Groen-Rood.. Ik was verbaasd over deze trail.. ligt er op een paar stukjes mull zand in LV prima bij en een heel prettig parcours. De starre XC bak was een goede keuze al had ik de laatste 5 km wel last van mijn schouders. ook gemerkt dat ik met de starre bak best n sprongetje en een dropje kan pakken. 45km met een smile gereden. L en H Vuursche met stipt in mijn top 3 gerold ! snel weer naar toe !

Afbeelding

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jeroentune schreef: zo 26 mei 2019, 18:25 ... al had ik de laatste 5 km wel last van mijn schouders. ...
Het is een rondje (vooral HV) waar je echt moet werken met je hele lijf. En ook op een FS heb ik meestal last van mijn schouders/armen. Als enige rondje op de UHR eigenlijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: zo 26 mei 2019, 22:38
jeroentune schreef: zo 26 mei 2019, 18:25 ... al had ik de laatste 5 km wel last van mijn schouders. ...
Het is een rondje (vooral HV) waar je echt moet werken met je hele lijf. En ook op een FS heb ik meestal last van mijn schouders/armen. Als enige rondje op de UHR eigenlijk.
Tijd voor een andere fiets
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie