Dan heb ik niks gezegd Rare lui wel in jouw buurt, pakjes aanpakken die niet voor hun zijn vlak voor ze op reis vertrekken en anderen pakjes bestellen net voor ze op reis gaan
Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Neenee, die pakjes voor hun vakantie aannemen was bij Thasingletrackmastah in de buurt, ik reageerde op zijn post
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
- Mijn mountainbike: is gejat
En weer een klote-ervaring met DHL.
Ik krijg een frame opgestuurd vanuit Duitsland, garantiegeval, in een redelijk grote verpakking. Internationale zending dus komt binnen in Best (denk ik). Volgens de DHL website blijft het daar 2 dagen liggen om vervolgens de status te krijgen, ingeladen in busje, busje is onderweg en klant heeft pakket geweigerd en pakket gaat retour afzender: Duitsland. Let wel, ik was niet thuis en weet 100% zeker dat ze niet langs zijn geweest.
DHL gebeld met de vraag wat er aan de hand was. Volgens de telefoniste was het pakket in het verkeerde netwerk aangemeld en te groot voor de bezorger en is het daarom teruggestuurd naar de verzender. Toen wist ik nog niet dat die bezorger hele andere statussen heeft doorgegeven en dus keihard staat te liegen. Een heel ander verhaal dan die verschillende statussen op de website.
Ik ben benieuwd welke versie de verzender nu te horen krijgt; of ik het pakket geweigerd heb of dat het pakket in het verkeerde netwerk is aangemeld. Nodeloos complicerend van DHL om niet te zeggen: wat een kutstreek.
Ik krijg een frame opgestuurd vanuit Duitsland, garantiegeval, in een redelijk grote verpakking. Internationale zending dus komt binnen in Best (denk ik). Volgens de DHL website blijft het daar 2 dagen liggen om vervolgens de status te krijgen, ingeladen in busje, busje is onderweg en klant heeft pakket geweigerd en pakket gaat retour afzender: Duitsland. Let wel, ik was niet thuis en weet 100% zeker dat ze niet langs zijn geweest.
DHL gebeld met de vraag wat er aan de hand was. Volgens de telefoniste was het pakket in het verkeerde netwerk aangemeld en te groot voor de bezorger en is het daarom teruggestuurd naar de verzender. Toen wist ik nog niet dat die bezorger hele andere statussen heeft doorgegeven en dus keihard staat te liegen. Een heel ander verhaal dan die verschillende statussen op de website.
Ik ben benieuwd welke versie de verzender nu te horen krijgt; of ik het pakket geweigerd heb of dat het pakket in het verkeerde netwerk is aangemeld. Nodeloos complicerend van DHL om niet te zeggen: wat een kutstreek.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Zei ik al eerder dat pakketjes op het werk ontvangen prima werkt?
Maandag zou DHL een pakket bezorgen. Ik was echter niet op kantoor maar wel voldoende collega's gelukkig. Keurig ingelicht dat er iets aan zit te komen natuurlijk. Later op de middag kijk ik in de app....niemand thuis.. Jaja, collega's hebben DHL niet gezien.. Pakket zal dinsdag bij het dichtsbijzijnde pickup point worden gedropt. Dat is gelukkig wel gedaan dus dinsdag alsnog het pakket opgehaald maar wel met dit gevoel:
DHL is trouwens nog wel dinsdagochtend op de zaak geweest. Meteen gevraagd of ie het pakketje bij zich had..maar nee. Die pakketjes voor particulieren gaan natuurlijk via een andere tak van DHL. En die rijden vaak in eigen auto's toch? Misschien ook wel de reden waarom dat pakket van degene hierboven terug is gestuurd (qua formaat).
Maandag zou DHL een pakket bezorgen. Ik was echter niet op kantoor maar wel voldoende collega's gelukkig. Keurig ingelicht dat er iets aan zit te komen natuurlijk. Later op de middag kijk ik in de app....niemand thuis.. Jaja, collega's hebben DHL niet gezien.. Pakket zal dinsdag bij het dichtsbijzijnde pickup point worden gedropt. Dat is gelukkig wel gedaan dus dinsdag alsnog het pakket opgehaald maar wel met dit gevoel:
DHL is trouwens nog wel dinsdagochtend op de zaak geweest. Meteen gevraagd of ie het pakketje bij zich had..maar nee. Die pakketjes voor particulieren gaan natuurlijk via een andere tak van DHL. En die rijden vaak in eigen auto's toch? Misschien ook wel de reden waarom dat pakket van degene hierboven terug is gestuurd (qua formaat).
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Het zal per afleverpoppetje schelen, maar bij ons gaat thuis afleveren ook altijd wel goed en ben ik er niet dan geven ze het af in de straat (klein straatje waar iedereen elkaar kent).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- janvangastel
- Mountainbike Junk
- Berichten: 274
- Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
- Mijn mountainbike: Huizen
- Contacteer:
Ik heb met DHL zo goed als alleen negatieve ervaringen. Ik ben om die reden er toe over te gaan niet meer te kopen bij zaken die via DHL leveren, als ik dat vooraf weet. Met postnl heb ik persoonlijk geen negatieve ervaringen. Prettig van postnl vind ik ook dat ze een bezorgwindow van 2 uur geven, zodat je niet de hele dag thuis moet zitten als jet het pakje zelf in ontvangst wilt nemen.En weer een klote-ervaring met DHL
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Wat ook zo leuk is van DHL; als je meerdere pakketten hebt van dezelfde afzender, bezorgen ze dat vaak in 2 keer.
Dat schijnt voor de afzender goedkoper te zijn en DHL meer geld op te leveren. Heb het nu twee keer gehad met banden.
Twee keer 4 nieuwe banden online besteld. Wordrb geleverd bij het bedrijf dat ze er op moet leggen.
Krijg bericht dat ze geleverd zijn, plan een ochtend vrij, kom daar en blijkt dat ze maar 2 banden hebben geleverd.
De volgende dag worden de andere geleverd...
Dus ze liggen bij DHL distributie centrum, en worden dan bewust gesplitst, waardoor ze twee keer moeten rijden en blijkbaar is dat dan goedkoper voor de afzender.
Heel vreemd systeem.
En ik moest opnieuw een ochtend vrij plannen, schiet lekker op als zelfstandige.
Dat schijnt voor de afzender goedkoper te zijn en DHL meer geld op te leveren. Heb het nu twee keer gehad met banden.
Twee keer 4 nieuwe banden online besteld. Wordrb geleverd bij het bedrijf dat ze er op moet leggen.
Krijg bericht dat ze geleverd zijn, plan een ochtend vrij, kom daar en blijkt dat ze maar 2 banden hebben geleverd.
De volgende dag worden de andere geleverd...
Dus ze liggen bij DHL distributie centrum, en worden dan bewust gesplitst, waardoor ze twee keer moeten rijden en blijkbaar is dat dan goedkoper voor de afzender.
Heel vreemd systeem.
En ik moest opnieuw een ochtend vrij plannen, schiet lekker op als zelfstandige.
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Hé, alleen over (bezorging van) fietsbanden graag Jamis!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Daar gaat het ook over, je denkt toch niet dat ik zelf fiets banden kan wisselen?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 529
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
Is niet zo hoor, voor de afzender is de 2e colli in 1 zending goedkoper dan de 1e bij DHL.Jamis Diablo schreef: ↑vr 24 mei 2019, 08:58 Wat ook zo leuk is van DHL; als je meerdere pakketten hebt van dezelfde afzender, bezorgen ze dat vaak in 2 keer.
Dat schijnt voor de afzender goedkoper te zijn en DHL meer geld op te leveren. Heb het nu twee keer gehad met banden.
Twee keer 4 nieuwe banden online besteld. Wordrb geleverd bij het bedrijf dat ze er op moet leggen.
Krijg bericht dat ze geleverd zijn, plan een ochtend vrij, kom daar en blijkt dat ze maar 2 banden hebben geleverd.
De volgende dag worden de andere geleverd...
Dus ze liggen bij DHL distributie centrum, en worden dan bewust gesplitst, waardoor ze twee keer moeten rijden en blijkbaar is dat dan goedkoper voor de afzender.
Heel vreemd systeem.
En ik moest opnieuw een ochtend vrij plannen, schiet lekker op als zelfstandige.
- Kickman
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
- Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019
Weet je met welke soort DHL het verstuurd is (weet het, klinkt raar)?? Je heb namelijk diverse soorten van vervoer bij DHL, is prijs en snelheid gerelateerd. Er is Express = duurst en snelst, Parcel = goedkoper en 1-2 dagen langzamer en dan nog DHL-For-You - allertraagst en goedkoopst (is het oude en vervloekte Selectvracht). Daarnaast zijn nog een aantal soorten vervoer, maar voor e-commerce worden meestal deze 3 gebruikt.Michiel schreef: ↑wo 22 mei 2019, 09:37 En weer een klote-ervaring met DHL.
Ik krijg een frame opgestuurd vanuit Duitsland, garantiegeval, in een redelijk grote verpakking. Internationale zending dus komt binnen in Best (denk ik). Volgens de DHL website blijft het daar 2 dagen liggen om vervolgens de status te krijgen, ingeladen in busje, busje is onderweg en klant heeft pakket geweigerd en pakket gaat retour afzender: Duitsland. Let wel, ik was niet thuis en weet 100% zeker dat ze niet langs zijn geweest.
DHL gebeld met de vraag wat er aan de hand was. Volgens de telefoniste was het pakket in het verkeerde netwerk aangemeld en te groot voor de bezorger en is het daarom teruggestuurd naar de verzender. Toen wist ik nog niet dat die bezorger hele andere statussen heeft doorgegeven en dus keihard staat te liegen. Een heel ander verhaal dan die verschillende statussen op de website.
Ik ben benieuwd welke versie de verzender nu te horen krijgt; of ik het pakket geweigerd heb of dat het pakket in het verkeerde netwerk is aangemeld. Nodeloos complicerend van DHL om niet te zeggen: wat een kutstreek.
Wat dus best vaak gebeurd is dat is verkeerd wordt gesorteerd, met name de grote stukken omdat die handmatig worden gedaan. Wat wordt aangegeven dat je pakket te groot is is een slap excuus. Wellicht vergeten te laden en op het depot blijven staan. Als het DHL-For-You is geweest dan heb je kans dat het een zelfstandige is die voor DHL rijdt, die maken er vaak een zooitje van.
Werkt zelf bij deze club en ook hebben "last" van deelleveringen e.d.
Heb je voor mij het track&trace nr (via PM), wellicht dat ik nog iets kan betekenen voor je.
Heb d'r TREK in..
- Kickman
- Mtb fanaat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
- Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019
Twee keer rijden is altijd duurder dan alles in één keer afleveren, kan de afzender niets aan doen tenzij zij niet alles in één keer met de vervoerder hebben meegegeven Wellicht dat je banden niet gelijktijdig op het depot zijn aangekomen. Is via track & trace meestal te zien.Jamis Diablo schreef: ↑vr 24 mei 2019, 08:58 Wat ook zo leuk is van DHL; als je meerdere pakketten hebt van dezelfde afzender, bezorgen ze dat vaak in 2 keer.
Dat schijnt voor de afzender goedkoper te zijn en DHL meer geld op te leveren. Heb het nu twee keer gehad met banden.
Twee keer 4 nieuwe banden online besteld. Wordrb geleverd bij het bedrijf dat ze er op moet leggen.
Krijg bericht dat ze geleverd zijn, plan een ochtend vrij, kom daar en blijkt dat ze maar 2 banden hebben geleverd.
De volgende dag worden de andere geleverd...
Dus ze liggen bij DHL distributie centrum, en worden dan bewust gesplitst, waardoor ze twee keer moeten rijden en blijkbaar is dat dan goedkoper voor de afzender.
Heel vreemd systeem.
En ik moest opnieuw een ochtend vrij plannen, schiet lekker op als zelfstandige.
Heb d'r TREK in..
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Wat ik postte was geen aanname, maar een feit bevestigd door de afzender.
Maar het ging daarin over autobanden, niet fietsbanden dus ik mag hier niet meer over uitweiden.
Maar het ging daarin over autobanden, niet fietsbanden dus ik mag hier niet meer over uitweiden.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
- Mijn mountainbike: is gejat
Dat zal het inderdaad zijn geweest. Volgens de track&trace was het pakket teruggestuurd naar Duitsland maar een paar dagen later kreeg ik toch opeens een briefje in de bus dat ze me gemist hadden. Het pakket zal dus van de ene soort DHL naar de andere soort DHL zijn teruggestuurd en niet naar dld, waardoor het dus alsnog door die andere soort is geleverd. Enfin, uiteindelijk is het dus geleverd, maar een makkelijke bevalling was het niet en ik vond het vooral vervelend dat er statussen werden doorgegeven die dus compleet uit de lucht gegrepen waren. Maar dank voor je aanbod.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!