old skool Gary Fisher

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuke stalen fiets. :-q
Controleer ook de vork op scheurtjes vh kroonstuk en de onderpoten. :-{
De IRC Mythos heb ik ook gehad. Het rubber werd vrij snel hard, waardoor de grip enorm terugliep.
Deze zullen daar ongetwijfeld ook last van hebben. De zijwangen waren ooit rood, om het kevlar te beschermen tegen UV licht. Dat is nu ook verleden tijd.

Veel plezier met je old timer :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Leuk ding, veel plezier ermee.
(Zo'n fiets kopen is toch een stuk verstandiger dan zomaar een of andere Radon kopen ;) )
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

STX-RC. Dat had mijn eerste echte MTB er ook op zitten.
Leuke fiets om mee te beginnen iigv.
Banden kunnen er een aardige breedte in. Rapid Rob of racing Ralph in 2.25 oid.
Qua afmontage hoef je na 20 jaar niet meer te praten over hoog/middel/laag ;)
Maar voor toen was het redelijk gemiddeld iigv. Maar niet vergelijkbaar met iets van nu.
Zolang het werkt is het prima.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

STX was de voorloper van Deore, RC was de 'race' uitvoering met 8 speed, op zich prima spul maar wel verouderd dus niet meer te vergelijken. Die Dia Compe V brakes remmen als een natte krant ivm. met hoogwaardiger exemplaren maar ook daar heb ik heel wat km's mee afgelegd. Oa. met een zwaar beladen BOB trailer in de Alpen. Dat was wel eens wat spannend in de afdalingen maar ik was wel snel beneden ;)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie fiets! Vind het wel wat hebben, dit kleurtje/frame. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

26" banden van een heel behoorlijke kwaliteit moeten voor heel weinig geld te vinden zijn. Eventueel een topic in gezocht plaatsen, er zullen nog genoeg overgebleven exemplaren rondslingeren in schuurtjes van medeforummers.

In 1998 kocht ik mijn eerste echt serieuze mtb (na twee eerdere instappers), een stalen Marin Pine Mountain. Maar ik had toen ook brochures van Gary Fisher liggen, leuk opgezet qua vormgeving en met een paar mooie stalen fietsen erin, oa een Aquila (maar volgens mij net niet dit model. Kan dat helaas niet opzoeken omdat die brochures ergens in de opslag liggen, in afwachting van een verhuizing...).
Het was puur toeval dat ik destijds tegen die fiks afgeprijsde Marin aanliep, anders had het ook zomaar een Fisher kunnen worden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

IRC Mythos heb ik altijd een fantastische band gevonden (ligt nog een setje op zolder). Ik zou deze fiets mooi zo laten en al het geld sparen voor later.

Deze stalen GF is een leuke starterfiets. Vork is misschien mwoah maar denk voor de prijs en je gebruik best prima.

Veel plezier ermee in ieder geval.
Shit happens
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Tijd voor een update;

1e rit op m'n 'nieuwe' fiets, op stap met m’n maatje uit DE (en de aanstichter van het MTB’en)
Nieuw en oud bij elkaar;
Afbeelding
Afbeelding

Van hem van zijn vorige fiets 2 buitenbandjes gekregen.; Vredestein Black Panther
Wat een verschil met de IRC’s zeg !
Bijpassende fietspomp ook gescoord tegelijk met lekkere handschoentjes.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De fiets zoals ‘ie er nu bij staat, zonder bar-ends en de oplettende kijker ziet ook een Action zadel.... het originele was niet zo mooi meer en zat voor geen meter

AfbeeldingAfbeelding

Fietsen gaat me inmiddels beter af dan toen ik begon, de ritten worden langer en ik merk dat het met de conditie ook vooruit gaat. Technisch ben ik al tegen wat zaken aangelopen die ik voorlopig maat even voor lief moet nemen, het gevoel van 'ik moet upgraden' neemt echter meer en meer toe....
Rondkijken naar een andere fiets is dus al begonnen :P
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Toch krijg ik altijd heimwee als ik dit zie en lees. Ik mis de tijd wel eens dat je nog geen idee en weet had van wat er te koop was en er niets beter voelde dan jou eigen fietsje die je alles gaf wat je nodig had.

Erg leuk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

maverick76 schreef: di 24 september 2019, 08:47 Toch krijg ik altijd heimwee als ik dit zie en lees. Ik mis de tijd wel eens dat je nog geen idee en weet had van wat er te koop was en er niets beter voelde dan jou eigen fietsje die je alles gaf wat je nodig had.

Erg leuk.
:-q Je wordt er bijna nostalgisch van idd. :bier:

Maar het virus heeft toegeslagen. En als je eenmaal gebeten bent zit er niets anders op dan totale overgave.
Banden staan hem goed trouwens en ik vind de framekleur erg fraai.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Thnx mannen! De kleur was idd 1 van de dingen waarop ik gevallen ben voor deze fiets.
Die banden ben ik ook erg tevreden mee, zijn veel soepeler (extra demping :D ) en een paar maatjes breder dan de IRC. Beduidend meer grip en maken veel minder herrie. Meer grip is ook meer vertrouwen om iets sneller een bochtje of afdaling te nemen.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Hij lijkt veel op mijn stalen Trek 970, maar dat is natuurlijk geen toeval. Mooie fiets!
piola81
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 30 april 2008, 23:29
Mijn mountainbike: Rocky Element ‘20 custom, Ninth titanifun
Contacteer:

Blackpanthers rollen beter als je ze andersom legt :tong
.....life's to short to go slow.....
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ziet er allemaal :-q uit.... Maar ik zie dat je tijdens het biken op groot groot staat :-{ en dat is niet okee :( je aandrijflijn vind dit geen goede kettinglijn en overmatige slijtage tot gevolg :roll: dus bike maat van TS graag goed bike adviesen meeleveren aub :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

piola81 schreef: di 8 oktober 2019, 12:43 Blackpanthers rollen beter als je ze andersom legt :tong
P@ulQ schreef: di 24 september 2019, 11:09 Thnx mannen! De kleur was idd 1 van de dingen waarop ik gevallen ben voor deze fiets.
Die banden ben ik ook erg tevreden mee, zijn veel soepeler (extra demping :D ) en een paar maatjes breder dan de IRC. Beduidend meer grip en maken veel minder herrie. Meer grip is ook meer vertrouwen om iets sneller een bochtje of afdaling te nemen.
Dan zijn ze nog stiller :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie