Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dunc@n schreef: ma 6 mei 2019, 15:24
Mario070 schreef: ma 6 mei 2019, 15:02 Oh... Dan heb je nog mazzel met een vlondertje stuk... De laatste keer dat ik daar reed :-D lag ik bijna tussen een picknickend stelletje en de kaasjes drankjes, en weet ik nog veel meer. ... :lol: :-D :-q
Zo ook de laatste keer dat ik het knuffelbos inreed ..... Zat ook tussen de stelletje, maar die waren niet aan het picknicken …… :oops:
Ik stel me voor dat je heel subtiel een lettertje kunt veranderen bij picknicken :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ruudjoo schreef: wo 1 mei 2019, 19:57 OK , bedankt ,ik ga de kaartjes bestuderen . Die op MTB routes punt nl ook natuurlijk, en ook de kaartjes van de club maar die kun je niet vergroten. Maar hoe zit dat nu met die markering die blauw is die ik vind en rood moet zijn?
En er is sprake van 3, 4 of 5 delen die aan elkaar zijn gebreid.
Ik heb trouwens ook geen strava of ander gps spullen. Bewegwijzering ter plaatse zou beter moeten zijn. En al die namen op de kaartjes (col de aubergine en zo) leuk verzonnen maar ter plaatse staat daar geen bordje van hoor. :D
En anders als je weer eens gaat/wilt rijden, dan geef je maar een seintje: dan wil ik je daar op de routes wel wat wegwijs maken.
"Righty tighty, lefty loosey."
zzzzzzzzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 17 april 2007, 13:38
Mijn mountainbike: Trek 8500 ('08)

markpatat schreef: do 2 mei 2019, 09:13 Het ienie-mienie stukje langs de noordkant van het meertje was de vorige keer dat ik er kwam niet te doen. De vlonder was kapot, zag het net op tijd. Knuffelbosje is voor een deel geblokkeerd (noordkant) en uit deel 3 was een hap genomen!

Maar verder een erg leuke puzzeltocht, zeker met Zandvoort er bij!
Er ligt inmiddels een hele mooie nieuwe vlonder :)
RFE14
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 13:45

zzzzzzzzzzzz schreef: vr 10 mei 2019, 15:54
markpatat schreef: do 2 mei 2019, 09:13 Het ienie-mienie stukje langs de noordkant van het meertje was de vorige keer dat ik er kwam niet te doen. De vlonder was kapot, zag het net op tijd. Knuffelbosje is voor een deel geblokkeerd (noordkant) en uit deel 3 was een hap genomen!

Maar verder een erg leuke puzzeltocht, zeker met Zandvoort er bij!
Er ligt inmiddels een hele mooie nieuwe vlonder :)
Die is mij ook opgevallen inderdaad, mooi werk!

Is er iemand die nog recentelijk 'alle' onderdelen van de route heeft gereden - ik denk dat ik voor mezelf een redelijk compleet rondje ontdekt heb, maar wie weet liggen er nog meer verscholen tracks..

Mijn meest recente rondje;
https://www.strava.com/activities/2361929027
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

RFE14 schreef: ma 20 mei 2019, 13:49 Is er iemand die nog recentelijk 'alle' onderdelen van de route heeft gereden - ik denk dat ik voor mezelf een redelijk compleet rondje ontdekt heb, maar wie weet liggen er nog meer verscholen tracks..
Het is niet heel groots, maar ten westen van "deel 4" ligt (ten westen van de standplaats van de frietkar- / ten zuiden van het fietspad ) een bosje met wat paadjes waar ook mag worden gefietst (gebeurt ook regelmatig , zie ook strava heatmap)

Zie hier link naar brouter waarmee je kan gpx kan aanmaken

Hier nog een paar slechte foto's met weinig licht (donkere dagen rond kerst) als impressie ..

Deze paadjes zijn -itt de paden op de ini de vorige post weergegeven kaart- helemaal niet gemarkeerd.
Heb deze paadjes dan ook niet als route in Openstreetmap gezet, wel als pad.
De overige -wel gemarkeerde- delen kan je ook oa hier zien op interactieve kaart / downloaden als gpx
https://mtb.waymarkedtrails.org/#?map=14!52.2936!4.5147

Was op de verbindende asfaltstukken soms wel speuren naar de markering, zoals
hier en hier

Afbeelding

Weet iemand hoe deel 1/2/3/ Aubergine er nu bijiggen?
Te mul of goed te rijden?
Zou eventueel vrijdag die kant op willen gaan
Laatst gewijzigd door openkaart op ma 20 mei 2019, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
RFE14
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 13:45

Mario070 schreef: ma 20 mei 2019, 14:47
PaneVino schreef: wo 1 mei 2019, 18:08 Ik gooi hem er nog maar een keertje in ;)

Afbeelding
Ligt niet verscholen.... Je bent gewoon anders gereden... :lol: niks mis mee, maar de variant hierboven vindt ik het best rijden... :-D :-q
Thanks, die route heeft idd veel weg van hetgeen ik al gevonden heb. Net nog even een rondje gedaan, tijd voor wat regen - begint her en der flink mul te worden, maar nog wel goed te fietsen.
RFE14
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 13:45

openkaart schreef: ma 20 mei 2019, 20:08
RFE14 schreef: ma 20 mei 2019, 13:49 Is er iemand die nog recentelijk 'alle' onderdelen van de route heeft gereden - ik denk dat ik voor mezelf een redelijk compleet rondje ontdekt heb, maar wie weet liggen er nog meer verscholen tracks..

Weet iemand hoe deel 1/2/3/ Aubergine er nu bijiggen?
Te mul of goed te rijden?
Zou eventueel vrijdag die kant op willen gaan
Zie post hier boven, begint mul te worden. Ik kon er overigens nog prima rijden..
Paadje achter de frietkar zojuist idd nog gevonden. Cheers,
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Morgen ook het paadje achter de snackkar zoeken, en het BAVO stuk ook. Had niet verwacht zoveel stukken nog niet te kennen hier. Heel tof hoe de club er mee bezig is!
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Dan miste ik nog een aantal delen zo te zien!

Jammer dat bij Como richting bavo zo’n groot stuk geslacht is voor asfalt...

Route is trouwens flink mul op bepaalde stukken maar nog wel rijdbaar.
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Heb nu zelf bijna alle delen gehad, het “verste” stuk bij De Zilk is ook prima vermakelijk!

Bij Como is er inderdaad een flink stuk weggehaald omdat er een weg aangelegd moet worden naar de nieuw te bouwen wijk....met die wijk ben ik straks dan hopelijk weer heel blij!

Wel bang dat als het niet wat gaat regenen komende twee weken dat het plezier er snel af is qua mulheid.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag geweest op de meeste delen, behalve 1 en 2. Maar aan de hand van de andere delen weet ik hoe het daar is..... Lang verhaal kort: er zijn her en der wat mullere plekken aan het ontstaan, maar het ligt er allemaal lang niet slecht bij. De regen van gisteravond heeft toch nog wat uitwerking gehad op veel stukken.

Nog een gratis tip om goed door het mulle zand te rijden: doe alsof het een afdaling is en breng je gewicht meer naar de achterkant van de fiets. en stuur zo min mogelijk. Dan vlieg je er doorgaans zo overheen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie