World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Speedfreak98 schreef: ma 20 mei 2019, 11:11 De winnaar bij de heren reed op Schwalbe racing Ray voor en achter :o
Daarom is voor ons de banden discussie zo enorm belangrijk, wij alle zijn geen winnaars muv onze eigen competitie. En dus hebben we betere banden nodig dan RaRay :tong (en betere graag lezen in alle aspecten, van lagere rolweerstand, via een lager gewicht naar meer grip met als toetje de best denkbare rubber samenstelling :-q )
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Lars Forster is drie keer gevallen. Twee keer heb ik in beeld gezien, en beide keren moet hij zijn stuur weer rechtzetten, terwijl het zeker bij de eerste uitglijder, op lage snelheid in een scherpe bocht op het gras, helemaal niet hard gaat. (De tweede keer, op Insta te zien, wel: loeihard zelfs). Hoe dan ook: komt dat nu door het Syncros stuur + pen uit 1 stuk?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

janhiddink schreef: di 21 mei 2019, 10:25 Lars Forster is drie keer gevallen. Twee keer heb ik in beeld gezien, en beide keren moet hij zijn stuur weer rechtzetten, terwijl het zeker bij de eerste uitglijder, op lage snelheid in een scherpe bocht op het gras, helemaal niet hard gaat. (De tweede keer, op Insta te zien, wel: loeihard zelfs). Hoe dan ook: komt dat nu door het Syncros stuur + pen uit 1 stuk?
Ja.

Maar Schurter en Katie reden er ook mee, dus er was meer aan de hand. En in de pits is het stuur ook nog een keer vast gezet... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Toen ik de uitslag zag moest ik even denken aan de criticasters die het veldrijden als een kleine sport afschilderen omdat dat wordt beheerst door renners uit hetzelfde land. Nu het MTB-en is niet veel anders: 5 keer Suisse in de toptien : :lol:
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: di 21 mei 2019, 10:41
janhiddink schreef: di 21 mei 2019, 10:25 Lars Forster is drie keer gevallen. Twee keer heb ik in beeld gezien, en beide keren moet hij zijn stuur weer rechtzetten, terwijl het zeker bij de eerste uitglijder, op lage snelheid in een scherpe bocht op het gras, helemaal niet hard gaat. (De tweede keer, op Insta te zien, wel: loeihard zelfs). Hoe dan ook: komt dat nu door het Syncros stuur + pen uit 1 stuk?
Ja.

Maar Schurter en Katie reden er ook mee, dus er was meer aan de hand. En in de pits is het stuur ook nog een keer vast gezet... .
Het is natuurlijk ook een dom idee. Net als die nieuwe Mondraker, hartstikke goed voor je controle zo'n enorme reach, maar XC racers van 1,75 en minder kunnen hun -45 graden stuurpennen niet meer kwijt.. dus zit elke pro straks op een downsized Mondraker en is het hopen dat de zadelpen uit komt.
Waar woke is, is vuur
v_schultinge

Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 11:21
Lars TB schreef: di 21 mei 2019, 10:41

Ja.

Maar Schurter en Katie reden er ook mee, dus er was meer aan de hand. En in de pits is het stuur ook nog een keer vast gezet... .
Het is natuurlijk ook een dom idee. Net als die nieuwe Mondraker, hartstikke goed voor je controle zo'n enorme reach, maar XC racers van 1,75 en minder kunnen hun -45 graden stuurpennen niet meer kwijt.. dus zit elke pro straks op een downsized Mondraker en is het hopen dat de zadelpen uit komt.
Op die Mondraker kan je ook nog een riser bar omgekeerd monteren. Dat heb ik ook al gezien.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

v_schultinge schreef: di 21 mei 2019, 13:04
Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 11:21

Het is natuurlijk ook een dom idee. Net als die nieuwe Mondraker, hartstikke goed voor je controle zo'n enorme reach, maar XC racers van 1,75 en minder kunnen hun -45 graden stuurpennen niet meer kwijt.. dus zit elke pro straks op een downsized Mondraker en is het hopen dat de zadelpen uit komt.
Op die Mondraker kan je ook nog een riser bar omgekeerd monteren. Dat heb ik ook al gezien.
Dan staan je grips wel een paar graden naar beneden. Lijkt me alles behalve lekker voelen :o
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 14:19
v_schultinge schreef: di 21 mei 2019, 13:04

Op die Mondraker kan je ook nog een riser bar omgekeerd monteren. Dat heb ik ook al gezien.
Dan staan je grips wel een paar graden naar beneden. Lijkt me alles behalve lekker voelen :o
Ach, dat hele XC-gebeuren voelt al niet lekker, dus dat kan er ook nog wel bij... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: di 21 mei 2019, 14:25
Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 14:19

Dan staan je grips wel een paar graden naar beneden. Lijkt me alles behalve lekker voelen :o
Ach, dat hele XC-gebeuren voelt al niet lekker, dus dat kan er ook nog wel bij... :bier:
Is ook zo, als die mensen gewoon eens een echte fiets namen en plezier gingen hebben op die mooie trails van ze... :D
Waar woke is, is vuur
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Haha.

Waarom Nino zijn dag niet had zal in de kleine details gezeten hebben
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Stuur verkeerd om ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Maar Matthias Flueckiger is ooit begonnen met die stripjes. Al weet ik niet of hij ze nu nog gebruikt?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

janhiddink schreef: di 21 mei 2019, 19:40 Maar Matthias Flueckiger is ooit begonnen met die stripjes. Al weet ik niet of hij ze nu nog gebruikt?
wat doet 't?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 21 mei 2019, 20:42
janhiddink schreef: di 21 mei 2019, 19:40 Maar Matthias Flueckiger is ooit begonnen met die stripjes. Al weet ik niet of hij ze nu nog gebruikt?
wat doet 't?
Trillingsdempers!




Serieus!




:lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voodoo... en alleen maar extra gewicht, en dan wordt je dus 6e...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie