MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Afgelopen zondagmorgen weer eens op de route geweest, 3 rondjes gedaan, route lag er top bij.
Alle toevoegingen dikke :-q , rockgardens :-q leuk dat er ook meerdere jump plekken zijn gemaakt, vooral de 3 bulten / jumps op een rij richting het gemaal.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Er liepen al klierende bejaarden met hun kleinkinderen takken en boomstammen op de rockgarden te leggen afgelopen maandag, geloof dat ze boodschap begrepen hebben. Van een afstandje hebben ze schuchter aan moeten zien hoe wij hun zorgvuldig uit de bosjes getrokken takken, van bovenaf de bult op het bomendak geslingerd hebben. Case closed. :winkie:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Mooi om te horen. Binnenkort wil ik de dijkjump even aanpakken. Met name de landing is erg rommelig/slecht.
Ook gaan we binnenkort snoeien.

De Rockgarden is officieel trouwens nog niet open. Er moet nog zand tussen de stenen gestort worden dus pas op.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Hebben jullie nog stenen over? Het zou mooi zijn om een lijn een beetje dalend en dan weer omhoog te maken langs de rand van die heuvel die met een stepup/jump uiteindelijk weer uitkomt op het hoofdspoor van de heuvel af.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef: ma 29 april 2019, 13:30 Hebben jullie nog stenen over? Het zou mooi zijn om een lijn een beetje dalend en dan weer omhoog te maken langs de rand van die heuvel die met een stepup/jump uiteindelijk weer uitkomt op het hoofdspoor van de heuvel af.
Ja, we hebben nog stenen over ja, maar zoals waarschijnlijk gezien hebt komen er nog meer rijlijnen bij. Het idee is om meerdere lijnen te maken van makkelijk tot moeilijk. de eerste en kortste is makkelijk en de laatste wordt de moeilijkste en langste.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Aanstaande maandag ochten6 6 mei ga ik weer klussen op GMA. Wellicht is er iemand hier die het leuk vind om te helpen en toevallig vrij is?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik ben weer even aan de gang geweest. De landing van de dijkjump is gevlakt en langer gemaakt. De schans van de dijk af is iets verhoogd dus meer airtime. Links is hoger dan rechts. Pas dus even op de eerste keer.

In het laatste bosje voor de parkeerplaats zijn de verschillende TTF's die er al lagen in ere hersteld en wat opgehoogd. In het begin lig een probeersel/schans. Even kijken hoe dat rijdt. Is het niks dan pas ik hem aan dmv een langere oploop. De 2 kombochten erachter lopen nu wat langer door. Die waren net even te kort op hoge snelheid.

Het hele parcours is gemaaid met een klepelmaaier.

De rockgarden is grotendeels af. Er zijn nu 4 varianten te rijden.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

van de week heb ik helemaal aan het eind van het parcours, net voor de parkeerkplaats, een klein rollertje gemaakt. Na 3x te hebben aangepast loopt hij nu wel aardig. Even afwachten hoe hij zich houd en of we dan een langere variant ergens op de route kunnen plaatsen.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Net nog aan het spelen geweest op de nieuwe rock gardens, best wel geinig. De 4e kan je ook tegenop rijden trouwens. :P
Er zijn ook weer geinige jumps gemaakt en een minipump track, goed bezig zou ik zeggen. :-q Het rondje ligt er bunkerhard bij dus de bomen komen zo nu en dan weer aardig dichtbij. :tong
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vandaag gaat er weer een deel gesnoeid worden.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Ziet er weer super uit. Zeer goed onderhouden en leuke aanpassingen gedaan aan het parcours.

Bedankt voor jullie aanpassing. :-q
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Vandaag voor het eerst een rondje gedaan. Hulde aan de crew want er zitten een hoop leuke features op de trail. Het terrein wordt echt maximaal benut om de route zo leuk en afwisselend mogelijk te maken. Het ligt voor mij behoorlijk uit de route maar hier kom ik nog wel een keertje terug.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Thanx!
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Parcour heeft vorige week een onderhoudsbeurt gehad en licht er dankzij de ploeg weer top bij. Ja het is droog maar rijdt een stuk lekkerder op GMA.

Ben je er nog nooit geweest, ga eens kijken en laat je verrassen.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De laatste vervelende bramen en overhangende takken zijn nu ook verwijderd. Have fun! :-q
Plaats reactie