Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ziggo schijnt het ook uit te zenden.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

yo-eddy schreef: zo 19 mei 2019, 09:37
Martinezz schreef: zo 19 mei 2019, 01:45

XCC is gewoon keihard rijden heeft niks met MTB te maken gewoon spiermassa bodybuilding.

https://www.youtube.com/watch?v=PCLvqN9kwuo
Je vraagt je af waarom Forsterman niet meedoet :bier: ...... je comments worden schaarser maar inhoudelijk nog net zo slecht :wink:
Die kan geen xco rijden slimmerik. De Braziliaan won bijna alleen xcc niet omdat het zo'n goede MTBer is maar omdat die een groot spiermassa blok is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Iedereen die top tien kan rijden in XCC, XCO heeft tegenwoordig een zeer goede MTB techniek, om deze tracks te kunnen rijden op maximale hartslag en snelheid op een XC fiets gaat gewoon niet zonder (zwaar) bovengemiddelde skills.
En ja dan heb je nog steeds uitmuntende rijders zoals Schurter maar dat maakt de rest geen pannenkoeken.

... Of zijn in jouw ogen alleen Enduro rijders "echte" mountainbikers .... of Downhillers ..... of alleen de Loose fest rijders .....of Rampage?


Ik ga nu ff kijken :bier: 8)

edit: Rob heeft een Tom snor 8)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Amstel gold race blijkt anders dan een XC wedstrijd :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: zo 19 mei 2019, 14:59 Amstel gold race blijkt anders dan een XC wedstrijd :wink:
Hij is hier al 2e en 3e geweest hè ..... of is Forster nu ook plots een prutser omdat hij al twee keer op zijn plaat gaat?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

yo-eddy schreef: zo 19 mei 2019, 15:05
Jurriaan schreef: zo 19 mei 2019, 14:59 Amstel gold race blijkt anders dan een XC wedstrijd :wink:
Hij is hier al 2e en 3e geweest hè ..... of is Forster nu ook plots een prutser omdat hij al twee keer op zijn plaat gaat?
Ik schrijf het woord 'prutser' niet he...

Ik ga aannemen dat VdP steeds meer gaat genieten nu het weer/parcours iet wat nat is
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: zo 19 mei 2019, 15:09
yo-eddy schreef: zo 19 mei 2019, 15:05

Hij is hier al 2e en 3e geweest hè ..... of is Forster nu ook plots een prutser omdat hij al twee keer op zijn plaat gaat?
Ik schrijf het woord 'prutser' niet he...

Ik ga aannemen dat VdP steeds meer gaat genieten nu het weer/parcours iet wat nat is
Dat is waar :wink: .... zijn mijn lange tenen :winkie: ..... wordt er soms een beetje moe van dat VdP niet wordt gezien als een echte mountainbiker omdat hij "toevallig" ook goed is op de weg en in het veld.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hopelijk nog een "vanderpoeltje" in de laatste ronde ......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Makkelijk om vanaf de bank iemand te kraken, ben ik niet zo van. Ik ken het ‘klappen’ van de zweep op mijn eigen :wink:

Geweldige race om te zien, VdP komt weer aardig boven drijven.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Mooie wedstrijd gezien. Wat gaan ze hard naar beneden met deze omstandigheden. Echt indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat je op tv meestal niet zo'n goede indruk krijgt van de lastigheid van een parcours.

Van der Poel gewoon weer een geweldig resultaat. Achteraf gezien zou hij wellicht beter niet meegaan met die harde start van Schurter. Maar op dat moment was natuurlijk nog niet bekend dat die laatste dat niet ging volhouden. Vorig seizoen had Van der Poel ook een paar keer een mindere fase na een snelle start. Wellicht toch eens een andere strategie proberen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

1e in de wereldbeker na dit weekend, best redelijk voor een racefietser, hoop geluk gehad in de afdalingen, bijna onderuit iedere keer en paar keer grote groten dicht moeten rijden door zijn slechte skills .... volgend weekend meer een parcours voor de echte mountainbikers daar rijdt hij nooit top tien .... :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef: zo 19 mei 2019, 16:20 Mooie wedstrijd gezien. Wat gaan ze hard naar beneden met deze omstandigheden. Echt indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat je op tv meestal niet zo'n goede indruk krijgt van de lastigheid van een parcours.
Ik stond in de Gopro Hypersmooth Slalom (afdaling na de tweede klim) maar geloof me, die gasten gaan echt tiefus (pardon my french) hard naar beneden. En het was echt spekglad na die hoosbui.

Voor iedereen die denkt dat vd poel tekort komt op techniek; hij reed de uiteindelijke nr 3 (ben z’n naam ff kwijt) in die afdaling volkomen zoek in de laatste ronde.

Btw, de duitse live commentatoren spreken van ‘superieure techniek’ bij vd poel :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

vibemaker schreef: zo 19 mei 2019, 17:31
Bottecchia schreef: zo 19 mei 2019, 16:20 Mooie wedstrijd gezien. Wat gaan ze hard naar beneden met deze omstandigheden. Echt indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat je op tv meestal niet zo'n goede indruk krijgt van de lastigheid van een parcours.
Ik stond in de Gopro Hypersmooth Slalom (afdaling na de tweede klim) maar geloof me, die gasten gaan echt tiefus (pardon my french) hard naar beneden. En het was echt spekglad na die hoosbui.

Voor iedereen die denkt dat vd poel tekort komt op techniek; hij reed de uiteindelijke nr 3 (ben z’n naam ff kwijt) in die afdaling volkomen zoek in de laatste ronde.

Btw, de duitse live commentatoren spreken van ‘superieure techniek’ bij vd poel :-q
Sarrou :wink: ..... die net als Fluckinger mét een dropper reed
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Martinezz schreef: zo 19 mei 2019, 01:45
yo-eddy schreef: za 18 mei 2019, 18:37 ..... denk dat het gebrek aan skills weer eens schromelijk wordt overdreven door sommigen hier. Mathieu had voor de BEMC slechts 2(!) uur op de MTB gezeten dit jaar. Is, zoals hij zelf zegt, over zijn hoogvorm heen ..... maar WINT wel “gewoon” de XCC. Afgelopen 2 jaar ook podium bij de XCO dat red je echt niet zonder skills .....
XCC is gewoon keihard rijden heeft niks met MTB te maken gewoon spiermassa bodybuilding.

https://www.youtube.com/watch?v=PCLvqN9kwuo
.... ik wacht rustig op je complimenten aan VdP na de XCO .... ook nog als enige zonder droppert op het podium :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

vibemaker schreef: zo 19 mei 2019, 17:31
Bottecchia schreef: zo 19 mei 2019, 16:20 Mooie wedstrijd gezien. Wat gaan ze hard naar beneden met deze omstandigheden. Echt indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat je op tv meestal niet zo'n goede indruk krijgt van de lastigheid van een parcours.
Ik stond in de Gopro Hypersmooth Slalom (afdaling na de tweede klim) maar geloof me, die gasten gaan echt tiefus (pardon my french) hard naar beneden. En het was echt spekglad na die hoosbui.

Voor iedereen die denkt dat vd poel tekort komt op techniek; hij reed de uiteindelijke nr 3 (ben z’n naam ff kwijt) in die afdaling volkomen zoek in de laatste ronde.

Btw, de duitse live commentatoren spreken van ‘superieure techniek’ bij vd poel :-q
Leuk, het is dus wel de moeite om zo'n wedstrijd eens van dichtbij te bekijken?

Ik zag net een kort interview met 'm. Achteraf had hij wel spijt dat hij is meegegaan met Schurter met die harde start. Op zo'n moment is hij waarschijnlijk net even teveel liefhebber. Die instelling brengt 'm natuurlijk ook heel veel goeds. Maar misschien volgende week eens iets rustiger starten en kijken wat er dan gebeurd.
Plaats reactie