Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

janhiddink schreef: vr 10 mei 2019, 22:17 Weet iemand waarop de startvolgorde van de vrijdagse short track in Albstadt gebaseerd zal zijn?
Wereldranglijst of eindstand wereldbeker 2018? Vorig jaar in Zuid-Afrika sloegen ze dit bij openingswedstrijd over.
Individuele ranking in de eerste race, zie het reglement:

4.9.015 The start order is determined as follows: XCC men elite and women elite
1.riders ranked in the top 16 of the most recently published XCO world cup standings (not applicable for the first UCI world cup round of the season)
2.as per the most recently published UCI XCO individual ranking
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mathieu tempert verwachtingen, heeft ook wel een punt (amper rust vanaf oktober). Maar zal nog steeds kunnen verrassen.

http://www.sport.be/nl/wielrennen/artic ... medium=rss
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: wo 15 mei 2019, 19:57 Mathieu tempert verwachtingen, heeft ook wel een punt (amper rust vanaf oktober). Maar zal nog steeds kunnen verrassen.

http://www.sport.be/nl/wielrennen/artic ... medium=rss
Ja, duh, dat had iedereen hem kunnen vertellen... .


Maar goed, ik ga er nog steeds van uit dat hij gewoon even wint :-q :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nu wil ik niet al te veel in het Tsjibitsi hoekje gaan zitten, maar je ziet vaak redelijk kleine races, waar grote namen staan. Die vangen daar aardig wat startgeld voor. En op wonderbaarlijke wijze hebben ze erg vaak net de benen niet, materiaalpech, of andere excuses om rustig aan te doen en hun kruit niet te verschieten. Vaak zelfs ruim voor de finish stappen ze uit de race.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bokmaaa schreef: do 16 mei 2019, 09:54 Nu wil ik niet al te veel in het Tsjibitsi hoekje gaan zitten, maar je ziet vaak redelijk kleine races, waar grote namen staan. Die vangen daar aardig wat startgeld voor. En op wonderbaarlijke wijze hebben ze erg vaak net de benen niet, materiaalpech, of andere excuses om rustig aan te doen en hun kruit niet te verschieten. Vaak zelfs ruim voor de finish stappen ze uit de race.
Waar doel je op? VdP rijdt altijd als hij de benen heeft. Dit was een aangekondigde trainings optie. Denk dat hij, net als bij BEMC, hier geen startgeld heeft gekregen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

yo-eddy schreef: do 16 mei 2019, 10:05
Bokmaaa schreef: do 16 mei 2019, 09:54 Nu wil ik niet al te veel in het Tsjibitsi hoekje gaan zitten, maar je ziet vaak redelijk kleine races, waar grote namen staan. Die vangen daar aardig wat startgeld voor. En op wonderbaarlijke wijze hebben ze erg vaak net de benen niet, materiaalpech, of andere excuses om rustig aan te doen en hun kruit niet te verschieten. Vaak zelfs ruim voor de finish stappen ze uit de race.
Waar doel je op? VdP rijdt altijd als hij de benen heeft. Dit was een aangekondigde trainings optie. Denk dat hij, net als bij BEMC, hier geen startgeld heeft gekregen.
Dat laatste weet ik niet, en ik wil hem ook niet van deze praktijken beschuldigen. Maar in het wielrennen zie je bij kleinere koersen vaak dat een grote naam start, die dan onderpresteert of afstapt. Nogmaals, ik beschuldig MVDP daar niet van, maar het komt wel overeen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Na de eerste twee wereldbekers rust voor VdP

https://www.wielerflits.nl/nieuws/van-d ... op-de-weg/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Jammer dat hij twee world cups gaat missen. Alles voor het grote doel, de olympische spelen. Tussen de regels valt op te maken dat hij waarschijnlijk het WK op de weg gaat rijden. Hij zal misschien wel wat druk van de sponsoren voelen....
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

De eerste shorttrack race in Albstadt heeft hij alvast maar gewonnen. :-q

Ik ben benieuwd wat hij zondag kan. Zou leuk zijn als hij dit seizoen een keer een wedstrijd kan winnen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bottecchia schreef: vr 17 mei 2019, 18:42 De eerste shorttrack race in Albstadt heeft hij alvast maar gewonnen. :-q

Ik ben benieuwd wat hij zondag kan. Zou leuk zijn als hij dit seizoen een keer een wedstrijd kan winnen.
Ja, leek 3/4 vd race in verloren positie en dan twee keer met je ogen knipperen en hij rijdt vooraan :o

Zal Zondag gewoon weer lastig worden, met zijn "voorbereiding" is het al bizar wat hij vandaag laat zien. Top 6 zal wel lukken en dat is zijn belangrijkste doel (kwali olympics) ..... maar mocht hij zich nog steeds goed voelen zal hij zeker voor de winst gaan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik trapte er weer in , na de start lag hij 20e en dacht ik dat het al verloren was :-{ . Maar hij vocht zich terug en hoe, geweldig om te zien :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zijn versnelling is echt ongeëvenaard. Dit was na vorig seizoen geen verrassing maar toch is het weer knap.

Vorig seizoen kwam hij op zondag steeds net wat te kort. Vaak ook in het tweede gedeelte van de wedstrijd. Ik hoop dat hij door het goede voorjaar op de weg nu meer inhoud heeft en daardoor voor de winst kan strijden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Toch verloor hij in het ene rotbochtje zowel op Nino als op Lars een paar meter... Maar een bizarre versnelling die hij plaatste in ronde 6 en waarmee hij het gat in de laatste ronde met Lars dichtte :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: vr 17 mei 2019, 21:01 Toch verloor hij in het ene rotbochtje zowel op Nino als op Lars een paar meter... Maar een bizarre versnelling die hij plaatste in ronde 6 en waarmee hij het gat in de laatste ronde met Lars dichtte :o
Hij moet gewoon zorgen dat hij voor ligt in de afdaling :winkie: ..... en daarbij reed hij vorig jaar in Albstad bij Nino weg in de eerste afdaling, hij wordt alleen sneller slordig als hij diep moet gaan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heerlijk om te zien die versnellingen van vd Poel altijd, alsof ie 7 mijls laarzen aan heeft 8)
Plaats reactie