Topic aangepast... Nauders it is!!!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Michiel schreef: ma 11 maart 2019, 21:50 Ik ben er vorig jaar september of oktober nog geweest. Persoonlijk vond ik ze niet zo moeilijk, zeker niet EWS waardig. Vond het eerder een beetje trailpark-achtig. Maximaal S2 schat ik in. Met heel misschien afentoe een stukje S3. Maar moeilijkheid inschatten is heel lastig. Voor een beginner zal het een serieuze uitdaging zijn. Bij die 3 länder toer zit je trouwens niet alleen op de berg. Zat mensen die je daar tegenkomt.

Bij Nauders kan je het trouwens zo gek maken als je zelf wilt hè. Er zijn zat liften en trails dus je kan beginnen met de wat makkelijkere, check die site voor de moeilijkheidsgraad per trail.
Hmmm, die zet ik ook op mijn lijstje bij :-q ..... tijd dat de kids oud genoeg zijn om mee te gaan, dan kunnen we de familie vakantie ook gewoon biken :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

zoals je in het filmpje kan zien is het bij de reschenpas voornamelijk bosgrond met wortels. dus als het droog is, zou het geen probleem moeten zijn voor iemand die op de UHR soepel/speels rondrijdt. (met behulp van +/- 150mm. veerweg v/a, full face, etc.)
wanneer het nat is, wordt het voor veel mensen toch een ander verhaal.

in de rode routes zitten ook vaak makkelijke en moeilijke opties, die duidelijk met bordjes worden aangegeven.
de blauwe routes zijn voor het grootste deel wel trail, maar zijn verbindingen tussen liften, je kan ze dus niet makkelijk herhalen.

als ik in die regio op pad zou gaan met iemand die weinig gravity ervaring heeft zou ik eerst de flowtrails bij serfaus pakken.
en daar ook de rode supernatural proberen, die is weer net wat lastiger dan de rode routes bij nauders.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

zo hee... ik ben even wat weken minder online en mijn draadje is ontploft van 5 naar 32 berichten. Niet alles even on-topic, maar ach... het is ook weer om melig achter de computer te zitten tikken.

Inmiddels met één andere deelnemer aan onze mtb trip, een verbondje gesmeed :winkie: .... we hebben besloten dat het omgeving Nauders wordt. Sterker nog, we hebben al een appartement in Nauders gereserveerd :-?
Hopen dat we volgende week tijdens de mtb-week-aftrap, onder het genot van een pizza en wat bier, de anderen kunnen overtuigen van deze locatie.
Als mensen me kunnen / willen helpen met mooie routes, maakt dat het overtuigen natuurlijk veel eenvoudiger :bier:
Wat ik er zo van lees tot nu toe is er best voor elk wat wils. De Uina trail staat iig hoog op het lijstje.
Ook blijft de Stelvio (niet heel ver weg) trekken om die op te fietsen. Dat is natuurlijk niet leuk (wel stoer), maar het vanaf de top off-road naar beneden crossen wel. Heeft iemand daar ervaring mee?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

erwin.burgers schreef: do 14 maart 2019, 17:50 Ook blijft de Stelvio (niet heel ver weg) trekken om die op te fietsen. Dat is natuurlijk niet leuk (wel stoer), maar het vanaf de top off-road naar beneden crossen wel. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je dan werkelijk persé de Stelvio op de mountainbike wil oprijden pak dan de Umbrail pas, een stuk minder verkeer en je rijdt grotendeels door de bossen. Als je op de Umbrailpas bent is het nog maar een klein stukje naar de achterkant van de Stelvio. Daar pak je dan het wandelpad naar de hut linksboven en vanaf die hut daar kan je een trailtje terug naar de Umbrailpas nemen. De echte Stelvio moet je niet op de mtb doen maar op de racer. Inmiddels is die trouwens op normale dagen al te druk om relaxed op te rijden. Is mijn mening.
Kwa afdalen heb je verschillende opties, aan de bekende kant van de Stelvio kan je de Tibettrail of de Goldseetrail pakken. Tibettrail zou ik niet doen tenzij je makkelijk je achterwiel kan omzetten, anders moet je veel afstappen. De Goldsee is ook al pittig. Die is panoramatisch (is that even a word) zeer gaaf maar daar zullen ook stukken inzitten die je zal moeten afstappen, rotsblokken. Die Goldsee moet je trouwens voor 9u of na 15u starten. Tussen die tijden ist verboten vanwege te veel wandelaars.
Aan de Umbrailpas kant van de Stelvio ligt ook vanalles. Ook makkelijk. Heb nu geen tijd om dat op te noemen maar kan je ook zelf vinden, richting Val Mora.
Edit: deze bijvoorbeeld, via Bochetta di Forcola naar Val Mora: https://mountainbiker.it/vinschgau/stil ... almora.php
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Dat is een mooie site Michel, thnx!!!
Al wat gps-routes gedownload en plaatjes bekeken.
Krijg er zin in!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Uina Schlucht is zeer zeker een highlight, maar wel 'wandelen only'... Stuk voor en na de schlucht is wel goed en veilig te fietsen. De Schlucht is niet meer dan een uitgekapt wandelpad in een steile rotswand, 1,2-1,5m breed ongeveer.
Met Vasa zijn we die 'op' gegaan, wandelen verplicht, en alleen stilstaand foto's maken verplicht. Schit-te-rend!
Je snapt meteen waarom je er alleen mag wandelen, als je daar loopt, met je fiets aan de hand (breed zat hoor)... het gaat rechts van je 800m kaarsrecht naar beneden :winkie: .
(Vlak voor wij er waren was er een groepje Nederlanders die 'm 'af' kwamen. De voorsten liepen, de achterste wilde toch een stukje fietsen... die waren ze op een gegeven moment kwijt, werd 800m lager teruggevonden... lastig uitleggen als je weer thuis komt...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Idd een stukje lopen, maar de plaatjes en filmpjes van de Uina Schlucht zijn zo gaaf dat die afgestreept móét worden.
De rit er naar toe (boven naar beneden) is ook al de moeite waard.
Wordt nog wel ff een paar maandjes bovenbenen trainen voor al die hm's.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nog maar een paar maandjes en het is zover...
Driftig aan het zoeken naar mooie trips/websites, maar hulp is welkom ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

De Goldseetrail op de Stelvio, is een aanrader,
Ook Nauders-trailpark is tof, check out de Bunkertrail, die is echt tof. Wel black diamond trails
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Tja... wat zal ik zeggen... :Livigno is top, fantastische trails en 2 bike parken. Ben er inmiddels een aantal keren geweest
We hebben hierbij een fietstaxi genomen naar de top van de Stelvio, daarna via Garibaldi Riff naar de Umbrail Pas, daarna
richting Forcola en via fantastische trails terug richting Livigno...

Zie ook mijn YouTube kanaal voor 5 filmpjes : www.youtube.nl/teamswissmtb

Een paar jaar geleden zijn we ook in Nauders geweest, ook hier fantastische mogelijkheden. We zijn een stuk met
de auto richting de Stelvio gereden en hebben de lange asfalt klim gedaan, daar via de GoldSeeTrail weer terug :-q
Kortom, in beide gebieden voor elk wat wils... Veel plezier !
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik had eigenlijk ook Nauders geprikt als mtb bestemming voor deze zomer. Nu zie ik net dat in de periode dat ik verlof heb, daar de 3 lander race plaats vindt (23-25/8). Om afgesloten trails te vermijden dus toch maar op zoek gaan naar een andere bestemming....
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Michiel schreef: ma 11 maart 2019, 21:50 Bij Nauders kan je het trouwens zo gek maken als je zelf wilt hè. Er zijn zat liften en trails dus je kan beginnen met de wat makkelijkere, check die site voor de moeilijkheidsgraad per trail.
Bedoel je de vaste paden hier die ook op de Nauders/Dreiländer site staan? Of is er naast de officiële route's veel meer te rijden? (Ik was van plan die kant op te gaan maar bij voor het gezin gelijkwaardige bestemmingen heb ik liever iets waar ik de volle 160 mm aan veerweg ook echt nodig heb ;-)).
Stamppot with weaksauce!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik bedoelde de uitgezette trails, http://www.3-laenderendurotrails.com/wp ... e-2018.pdf. Natuurlijk is er meer te rijden maar voor mij is dat al een tijd geleden dat ik daar in het wild heb gereden. Ik kan me nog wel de moeilijkste trail van toen herinneren en dat is nu een uitgezette trail. Die lag er destijds wel moeilijker bij, die was bezaaid met keien, drops van misschien wel een meter (in mijn herinnering toch, zal wel een halve meter zijn geweest) en een flinke wortelpartij als je bij het meertje uitkomt. Nu is het een uitgezette trail en ros je daar zo overheen. Wat niet wil zeggen dat het allemaal zo makkelijk is geworden maar 160mm ipv 120mm en een beetje meer ervaring doet veel.

Voor trails in de omgeving, check https://www.trailforks.com/region/nauders/
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dank! 't Ziet er naar uit ik post-wedstrijd toch beter ietsje verder door kan rijden.
Stamppot with weaksauce!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

eRicW schreef: vr 17 mei 2019, 15:21 Dank! 't Ziet er naar uit ik post-wedstrijd toch beter ietsje verder door kan rijden.
Na de Dreiländer enduro wedstrijd? Ja, dan heb je het leukste gehad.
Bij Latsch ligt nog de panorama trail, die is S3 en een stukje verder ligt nog een oude downhill, Fontana, daar zitten ook stukken S3 in maar die trail wordt maar weinig gereden en ligt er uitgesleten bij.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Plaats reactie