Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Begin december bestelde ik (omdat de levering van een in juni bestelde Spark RC Pro steeds maar weer werd uitgesteld) de Lux CF SL 8.0 Race Team, met verwachte leverdatum 10-14 juni.
Vandaag mail gekregen dat de bestelling vroeger klaar is dan verwacht, verwachte verzenddatum 20-24 mei :P !
Me happy!
Laatst gewijzigd door aurelius op ma 13 mei 2019, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Lekker hoor!! Bij is hetzelfde het geval. 10 December besteld met levering begin april. Toen uitgesteld naar 15 juni en afgelopen woensdag bericht dat ie deze week geleverd zou worden. Afgelopen vrijdag had ik m'n nieuwe Neuron CF 9.0 SL al in huis. Staat nu al een paar dagen in de woonkamer omdat hij morgen voor de ProTeam behandeling staat ingepland. Woensdag eerste ritje. Kan niet wachten! :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: ma 13 mei 2019, 13:47 Begin december bestelde ik (omdat de levering van een in juni bestelde Spark RC Pro steeds maar weer werd uitgesteld) de Lux CF SL 8.0 Race Team, met verwachte leverdatum 10-14 juni.
Vandaag mail gekregen dat de bestelling vroeger klaar is dan verwacht, verwachte verzenddatum 20-24 mei :P !
Me happy!
En weer mail.... Reeds verzonden.
Nu is het aan UPS :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

aurelius schreef: di 14 mei 2019, 16:53
aurelius schreef: ma 13 mei 2019, 13:47 Begin december bestelde ik (omdat de levering van een in juni bestelde Spark RC Pro steeds maar weer werd uitgesteld) de Lux CF SL 8.0 Race Team, met verwachte leverdatum 10-14 juni.
Vandaag mail gekregen dat de bestelling vroeger klaar is dan verwacht, verwachte verzenddatum 20-24 mei :P !
Me happy!
En weer mail.... Reeds verzonden.
Nu is het aan UPS :winkie: ...
Hier issie binnen! Helaas met een pomp die niet functioneert... Na het oppompen, loopt de lucht er weer uit als ik de pomp losdraai...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jernij schreef: do 16 mei 2019, 20:47 Helaas met een pomp die niet functioneert... Na het oppompen, loopt de lucht er weer uit als ik de pomp los draai...
Even het pinnetje in het ventiel (van de vering) er iets dieper in draaien!

(als de vering echt leeg loopt, er ontsnapt natuurlijk altijd wat lucht bij los draaien!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Lars TB schreef: vr 17 mei 2019, 13:32
jernij schreef: do 16 mei 2019, 20:47 Helaas met een pomp die niet functioneert... Na het oppompen, loopt de lucht er weer uit als ik de pomp los draai...
Even het pinnetje in het ventiel (van de vering) er iets dieper in draaien!

(als de vering echt leeg loopt, er ontsnapt natuurlijk altijd wat lucht bij los draaien!)
Hoe dan? Zonder te beschadigen bedoel ik. Ander pompje werkt wel. Er zit wel licht in, maar als ik het pompje weer aansluit dan is er 0 PSI..
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je hebt speciale tooltjes. Even zoeken op 'autoventiel sleutel'.

Kan om een halve mm gaan. En dan werkt het ene pompje net wel en de andere net niet.

Maar goed, kan uiteindelijk ook gewoon aan het pompje liggen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: vr 17 mei 2019, 13:32
jernij schreef: do 16 mei 2019, 20:47 Helaas met een pomp die niet functioneert... Na het oppompen, loopt de lucht er weer uit als ik de pomp los draai...
Even het pinnetje in het ventiel (van de vering) er iets dieper in draaien!

(als de vering echt leeg loopt, er ontsnapt natuurlijk altijd wat lucht bij los draaien!)
Jij weet ook dat dat de lucht uit het slangetje is en niet uit de demper. Om misverstanden te voorkomen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Jurriaan schreef: zo 19 mei 2019, 13:26
Lars TB schreef: vr 17 mei 2019, 13:32

Even het pinnetje in het ventiel (van de vering) er iets dieper in draaien!

(als de vering echt leeg loopt, er ontsnapt natuurlijk altijd wat lucht bij los draaien!)
Jij weet ook dat dat de lucht uit het slangetje is en niet uit de demper. Om misverstanden te voorkomen.
Ja, dat was het. Maar blijft vreemd dat als ik de pomp er weer op draai dat het dan 0 PSI is.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ligt het nou aan mij of laat de verf van Canyon fietsen wel erg makkelijk los? Ik heb echt na zo'n beetje iedere rit weer nieuwe beschadigingen.
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

iemand dat bij zijn lux een krakend lawaai heeft bij het op de trappers gaan staan?

vering is het niet, want als ik ze laat in veren tijdens het rijden hoor ik niets
juist bij kracht zetten op de trappers, lijkt me zo richting trapas of cassette te gaan.

dacht vraag het hier effe, dan kan ik misschien gerichter gaan zoeken dan alles te gaan in vetten.


betreft een lux 8.0

verder top fietsje voor iedereen bang word :p reeds 2300km veel plezier op beleefd :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Speling op pressfit BB lager, steekas achter niet strak genoeg, cassette niet strak genoeg, pedalen die om nieuw vet vragen, smerige cranks of bladboutjes die niet niet helemaal lekker zitten.

Kan van alles zijn. Vergeet ook niet dat je met trappen andere krachten overbrengt dan wanneer je met horizontale cranks je vering indrukt. Het zou dus ook in de vering kunnen zitten. Demonteren, schoonmaken en met vers vet opnieuw monteren is dan vaak genoeg.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: ma 20 mei 2019, 09:48 Ligt het nou aan mij of laat de verf van Canyon fietsen wel erg makkelijk los? Ik heb echt na zo'n beetje iedere rit weer nieuwe beschadigingen.
Ik heb daar gelukkig geen last van.. Zet je de hoge druk spuit erop? :lol: .....
Zonder gekheid ik heb 1 plekje waar lijkt alsof er minder lak op zit maar voor de rest geen beschadigingen na een rit en als ik hem dan schoonmaak...

Waar zitten die plekken bij jou?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mijn Canyon frame is geadoniseerd. Die van jou ook. Ik heb nergens last van
Rij je soms elke dag vol gas door een kattenbak?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: wo 22 mei 2019, 13:52
MVMVML schreef: ma 20 mei 2019, 09:48 Ligt het nou aan mij of laat de verf van Canyon fietsen wel erg makkelijk los? Ik heb echt na zo'n beetje iedere rit weer nieuwe beschadigingen.
Ik heb daar gelukkig geen last van.. Zet je de hoge druk spuit erop? :lol: .....
Zonder gekheid ik heb 1 plekje waar lijkt alsof er minder lak op zit maar voor de rest geen beschadigingen na een rit en als ik hem dan schoonmaak...

Waar zitten die plekken bij jou?
Overal. Dit weekend op het stuur en de voorvork. Maar ook op de achterbrug, onderkant usw

En nee, ik gebruik niet de hogedrukspuit. Het beschadigt gewoon verdomd snel. :-{
Plaats reactie