MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 15 mei 2019, 19:48 Heb je misschien een exact adres van die parkeerplaats? :wink:
Zag op mtbroutes.nl trouwens dat ‘t officiële startpunt bij “De Fietser” is?
Kruising N224 / Oud Reemsterlaan, noordzijde van de N224. Maar als het maar een beetje lekker weer is, staat 't daar helemaal vol. Dat is ook de plek die ik net bedoelde, waar een geparkeerde auto het bordje aan het zicht onttrok.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De Fietser ja klopt. Dit komt door de sponsoring die ze vanuit de fietser namens Lapierre doen.

Adres is lastig. Is gewoon aan de n224 maar dan helemaal aan de kant van afslag Ede Noord Wolfheze.

Vanuit de randstad is de Fietser zo gek nog niet eigenlijk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, thanks. Elke minuut minder in de auto is meegenomen. Zal nog eens goed kijken op routeplanner naar welke parking ‘t snelst rijden is.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: wo 15 mei 2019, 18:05
Welk taaie stuk bedoel je? Toch niet wat tegen de A12 aanligt? Dat is supermooi. Precies zoals de Veluwe is. Mooie uitgestrekte heide en vergezichten. Daarna weer volle bak aan de singletrack.
Ten zuiden van de N224 vanaf de kazerne, langs de bosrand van de Sijselt en tussen de 2 tunneltjes vind ik niet zo boeiend.
Dat laatst toegevoegde deel achter restaurant Planken Wambuis naar de A12 en terug naar de singletrack is idd prachtig. :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah gelukkig ik dacht al .. :winkie:

Het stuk in de Syselt sla ik ook vaak over of eigen versie. Maar daar gaat nog wel wat moois komen. Is genoeg mogelijk daar .. en anders via de hei naar de schaapskooi ook mooie tracks daar. Alleen oppassen met de hondenuitlaters daar.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 15 mei 2019, 23:08 Ah gelukkig ik dacht al .. :winkie:

Het stuk in de Syselt sla ik ook vaak over of eigen versie. Maar daar gaat nog wel wat moois komen. Is genoeg mogelijk daar .. en anders via de hei naar de schaapskooi ook mooie tracks daar. Alleen oppassen met de hondenuitlaters daar.
Het stuk Sysselt is dan voor mensen die vanaf (de parkeerplaatsen bij) het station of vanaf de fietser komen wel de meest asfalt-vrije manier om op de route te komen. Ik woon zelf in de omgeving van het station en duik altijd bij het station de Sysselt in. is wel recht toe, recht aan bospad maar nog altijd beter dan een fietspad :)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

StevenK schreef: do 16 mei 2019, 06:46
hanjovdberg schreef: wo 15 mei 2019, 23:08 Ah gelukkig ik dacht al .. :winkie:

Het stuk in de Syselt sla ik ook vaak over of eigen versie. Maar daar gaat nog wel wat moois komen. Is genoeg mogelijk daar .. en anders via de hei naar de schaapskooi ook mooie tracks daar. Alleen oppassen met de hondenuitlaters daar.
Het stuk Sysselt is dan voor mensen die vanaf (de parkeerplaatsen bij) het station of vanaf de fietser komen wel de meest asfalt-vrije manier om op de route te komen. Ik woon zelf in de omgeving van het station en duik altijd bij het station de Sysselt in. is wel recht toe, recht aan bospad maar nog altijd beter dan een fietspad :)
Is idd maar net waar je woont en wat dan de makkelijkste route is.
Ik woon in het centrum dus duik meestal bij de Nizo, kerkhof of de Bospoort het bos in. Als ik dan bij de Langenberg van de singletrack of kom steek in niet over maar blijf op de hei. Dan idd langs de honden uitlaters via de 3 grafheuvels en het Belgen monument naar de schaapskooi. :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Over de hei naar schaapskooi is defensieterrein toch?
Met de bijbehorende beperkingen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

klaast schreef: do 16 mei 2019, 12:51 Over de hei naar schaapskooi is defensieterrein toch?
Met de bijbehorende beperkingen.
Ja, maar daar loopt ook een betonnen fietspad waar je wel mag fietsen :roll: :roll:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

StevenK schreef: do 16 mei 2019, 13:02
klaast schreef: do 16 mei 2019, 12:51 Over de hei naar schaapskooi is defensieterrein toch?
Met de bijbehorende beperkingen.
Ja, maar daar loopt ook een betonnen fietspad waar je wel mag fietsen :roll: :roll:
Ik rijd ook altijd netjes over het betonnen fietspad.
kuchkuchkleinstukjekuchkuch.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Ik heb laatst de route gereden en ben toen begonnen bij het punt wat het dichtste op Arnhem ligt (parkeren bij carpool plaats "Planken Wambuis" (Wolfheze 2, 6874 BE Wolfheze). Vanaf daar was het 5 minuten fietsen naar de route. ( https://www.strava.com/activities/2340776219 ). Wat mij betreft prima startpunt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik vind dat een beetje een twijfelachtige plek om de auto neer te zetten. Papendal is dan een veiligere optie!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of op het parkeerterrein van restaurant Planken Wambuis (wel druk rond de lunch)
Van daar zit je direct op de route als je de weg oversteekt en de singletrack oppikt aan de rechterkant van het fietspad.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Elvander schreef: do 16 mei 2019, 14:57 Of op het parkeerterrein van restaurant Planken Wambuis (wel druk rond de lunch)
Als je ziet dat dit restaurant zelfs een tweede parkeerlocatie heeft vanwege de drukte, denk ik dat daar parkeren niet heel erg goed is voor het draagvlak richting 'ons MTB-ers'.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nou betere optie dan de niet legale paden hierboven aanprijzen....dat kweekt juist antipathie.

Verder ligt het aan het tijdstip van aankomst en bikers moeten ook lunchen en bier drinken toch?
Prima extra klandizie.
Plaats reactie