Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Mezcal g+ in 26 "2,25 valt smal.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik ben een tevreden gebruiker van de Specialized banden:

- Fast Trak 29x2.3 , bliss2 gripton. Zéér tevreden van, zeer all-round. Snel en niet te zwaar en toch opmerkelijk veel tractie voor zijn profiel. Band loopt lekker mooi rond. Zowel voor als achter een aanrader. Enkel als het zeer nat ligt in de Ardennen komt deze te kort.

- Renegade 29x2.3, bliss2 gripton. Snelle band, ik leg hem achter en zou hem enkel op zeer droge en snelle omlopen vooraan monteren. Voldoet in normale omstandigheden maar op natte ondergrond verliest hij wel sneller tractie. Hij is ook lichter en dunner dan bv de Fast Trak. Hij zweet meer en latex droogt sneller op. Ik kan hem aanraden maar enkel voor competitieve renners.

- Ground Control 29x2.1 bliss2 gripton. Heb deze afgelopen BeMC voor het eerst gemonteerd en super als voorband in natte en zware omstandigheden. Biedt veel grip en vertrouwen zonder echt zwaar aan te voelen. Op de modderige en gladde stukken was het verschil met mederijders met minder profiel duidelijk te merken.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ook erg tevreden over de fast track van Specialized met gripton. Wilde binnenkort de s-works versie gaan halen maar nu zie ik een versie van de fast track met de lichte zij wangen...... die is er volgens mij dan weet niet in de s- works versie..
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb gisteren voor het eerst met de Vittoria Mezcal G+ 2.25 (ETRTO 55-622) achterop en de Barzo G+ 2.35 (ETRTO 57-622) voorop gereden.

De Mezcal valt op mijn 25mm velgen 58mm breed, dus 3mm breder dan ETRTO. De Barzo aan de voorkant meet ook 58mm. Die is dus 1mm breder dan ETRTO. Het schijnt dat ze nog breder kunnen worden als je ze op hogere druk zet en in de zon laat staan.

De Mezcal weegt 755gr op de keukenweegschaal en de Barzo 730gr. Best stevige gewichten, ik hoop daar niet veel van te merken.

Normale prijzen zijn rond de 40 euro. Niet duurder dan andere high end banden dacht ik.
De prijs viel voor mij helemaal mee. Er komen nieuwe versies uit dus zijn de G+ versies zijn in de aanbieding bij r2. 30 eu/stuk.

Eerste indruk is goed. De Mezcal rolt super licht, de Barzo niet veel zwaarder. De Mezcal heeft echt doorlopende midden noppen en de Barzo heeft ze in het midden ook heel dicht bij elkaar. Ik merk dat ik nog even moet wennen aan de Barzo en met de druk moet spelen. Op een harde ondergrond met los zand erover gleed hij vrij vroeg maar wel gecontroleerd. Op wat zachtere ondergrond als bosgrond met wat spul als naalden/bladeren lijkt de grip eindeloos.

Nog even over de Wolfpack Cross. Deze band had ik eerst in combi met de Wolfpack Race achterop, maar die had me te veel rolweerstand. De Raceking teruggelegd op de achterkant en dat was een verademing. De snelheid lag een stuk hoger en zo kon ik de Cross op de voorkant ook wat beter aan de tand voelen. Deze heeft geen krimp gegeven, overal grip.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zelf voor xc ook nog altijd content met mezcal/peyote/barzo.

Rollen goed, grip voor mij zat, en vooral lekbestendige.

De wat stevigere banden van vittoria bevielen mij weer niet, weinig grip, snel lek (kan ook pech zijn geweest)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Flow&Co schreef: do 16 mei 2019, 12:24 Race King achterop
Welke Race King versie gebruik jij dan achterop
Heb zelf nog een performance liggen maar vond ik vrij snel slippen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: do 16 mei 2019, 15:43
Flow&Co schreef: do 16 mei 2019, 12:24 Race King achterop
Welke Race King versie gebruik jij dan achterop
Heb zelf nog een performance liggen maar vond ik vrij snel slippen
Slippen als bij remmen of aanzetten? Of zijdelings in de bochten?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

De Protection versie. Die heeft de Black Chilli Compound. Dat heeft de performance versie niet.
Daarnaast is de druk ook best belangrijk met deze band. Niet te hoog, anders gaat hij stuiteren en dan ben je je grip kwijt. Niet te laag, anders gaat hij smeren en dan heb je niets aan de grip.
Ik verbaas me altijd over wat deze band kan, want als je hem zo ziet verwacht je er niet veel van op grip gebied.

Zelf rijd ik de Protection 2.2 tubeless op 25mm velgen met 85kg bepakt rijdersgewicht op 1.7bar.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Heeft er iemand ervaring met de Schwalbe Eddy Current, in het bijzonder de 29x2.6 voorband en hoe die zich verhoudt tot een Magic Mary (Eddy Current heeft SuperGravity en Addix soft in 2.6...)?

Of een link naar een "echte" review, wat ik tot op heden gevonden heb - hetgeen Google je voorstelt bij "Eddy Current" Schwalbe review" en aanverwanten - is allemaal vrij oppervlakkig en maakt niet echt de vergelijking met bijv. een Magic Mary.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je iets vindt, dan hier een linkje svp.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Flow&Co schreef: do 16 mei 2019, 12:24 Ik heb gisteren voor het eerst met de Vittoria Mezcal G+ 2.25 (ETRTO 55-622) achterop en de Barzo G+ 2.35 (ETRTO 57-622) voorop gereden.

De Mezcal valt op mijn 25mm velgen 58mm breed, dus 3mm breder dan ETRTO. De Barzo aan de voorkant meet ook 58mm. Die is dus 1mm breder dan ETRTO. Het schijnt dat ze nog breder kunnen worden als je ze op hogere druk zet en in de zon laat staan.

De Mezcal weegt 755gr op de keukenweegschaal en de Barzo 730gr. Best stevige gewichten, ik hoop daar niet veel van te merken.

Normale prijzen zijn rond de 40 euro. Niet duurder dan andere high end banden dacht ik.
De prijs viel voor mij helemaal mee. Er komen nieuwe versies uit dus zijn de G+ versies zijn in de aanbieding bij r2. 30 eu/stuk.

Eerste indruk is goed. De Mezcal rolt super licht, de Barzo niet veel zwaarder. De Mezcal heeft echt doorlopende midden noppen en de Barzo heeft ze in het midden ook heel dicht bij elkaar. Ik merk dat ik nog even moet wennen aan de Barzo en met de druk moet spelen. Op een harde ondergrond met los zand erover gleed hij vrij vroeg maar wel gecontroleerd. Op wat zachtere ondergrond als bosgrond met wat spul als naalden/bladeren lijkt de grip eindeloos.
Klinkt goed :-q Bekend van de Barzo, het nauwkeuriger afstellen van de druk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: za 18 mei 2019, 08:55 Heeft er iemand ervaring met de Schwalbe Eddy Current, in het bijzonder de 29x2.6 voorband en hoe die zich verhoudt tot een Magic Mary (Eddy Current heeft SuperGravity en Addix soft in 2.6...)?

Of een link naar een "echte" review, wat ik tot op heden gevonden heb - hetgeen Google je voorstelt bij "Eddy Current" Schwalbe review" en aanverwanten - is allemaal vrij oppervlakkig en maakt niet echt de vergelijking met bijv. een Magic Mary.
https://www.pinkbike.com/news/review-sc ... tires.html
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat is de beste die ik ben tegengekomen... maar behalve de claims van Schwalbe zelf staat er niet bijster veel in.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nee, dat klopt. Helaas het geval bij veel PB (Amerikaanse) testen... . Maar je kunt iets filteren als je weet wie er test.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Lars TB schreef: do 16 mei 2019, 16:53
HB_Eagle schreef: do 16 mei 2019, 15:43
Welke Race King versie gebruik jij dan achterop
Heb zelf nog een performance liggen maar vond ik vrij snel slippen
Slippen als bij remmen of aanzetten? Of zijdelings in de bochten?
aanzetten
Ps. Ik kon maar niet reageren omdat ik dan steeds error 500 kreeg
Ik kan nog steeds niet in "mijn berichten"
Plaats reactie