Trainen voor langste dag rit 21 juni 2019

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik denk ook zeker dat hij het kan. Maar ik dacht alleen dat het misschien verstandiger was om toch ook een paar keer wat langer te blijven fietsen en minder vaak te stoppen om daaraan te wennen als je eventueel met meerderen gaat rijden die graag minder vaak stoppen. Maar dat zal ik dan wel mis hebben.
Mijn rondjes zijn meestal niet verder dan ca 42 km. Maar mocht ik van te voren bedenken dat ik toch een poging ga doen om verder te fietsen pas ik zeker in het begin de intensiteit al aan. Met eventueel al meteen een bak tegenwind niet proberen om een hoog gemiddelde te rijden want daar krijg ik dan later last van.
En neem ik ook iets extra mee om te eten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rayb81 schreef: di 14 mei 2019, 23:22 Het terrein maakt ook een hoop uit.
100km draaien en keren zoals op de Heuvelrug is een stuk vermoeiender dan 100km brede relaxte paden.
Pagani komt er wel, als je maar genoeg eten drinken en gereedschap meeneemt.
Pagani zat er bij de 5 van LV al snel doorheen. Zo zie je dat een UHR track gewoon een stuk intensiever is dan een gemiddelde toertocht.
Als ik wat meer ga trainen haal ik die ook wel, maar een UHR-9 hoef ik niet eens aan te beginnen. Dat is gewoon duidelijk andere koek.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mike123 schreef: di 7 mei 2019, 22:55 Dat stoppen tussendoor, is dat nou nadelig voor langere trainingen of heb je er voordeel van of maakt het niet uit dat je regelmatig stil gaat staan. Het lijkt mij dat tegen de tijd dat de benen even geen zin hebben en je even moet doorzetten dat je dan niet stopt.
Kijk naar de Giro, er wordt de hele tijd doorgereden 8)
Zonder gekkigheid, ik vind het fijn elk uur even te stoppen. Iets eten, sanitaire stop in dien gewenst en even de benen strekken. Ik hou het kort anders geraak ik uit het fietsritme. Dit als ik alleen rij, met een groep laat ik de groep bepalen. Ik verkies dan een groep die ik conditioneel ruimschoots onder mijn niveau zit :wink:

Bij extreem lange ritten komt de zoetige etend en drinkenswaar de neus uit. Overstappen om alleen water helpt, alleen dat verstoort de vochtbalans. En dus de prestatie.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En wat zijn dan extreem lange ritten?
PaganiProductions

Giant-E schreef: wo 15 mei 2019, 09:04
Rayb81 schreef: di 14 mei 2019, 23:22 Het terrein maakt ook een hoop uit.
100km draaien en keren zoals op de Heuvelrug is een stuk vermoeiender dan 100km brede relaxte paden.
Pagani komt er wel, als je maar genoeg eten drinken en gereedschap meeneemt.
Pagani zat er bij de 5 van LV al snel doorheen. Zo zie je dat een UHR track gewoon een stuk intensiever is dan een gemiddelde toertocht.
Als ik wat meer ga trainen haal ik die ook wel, maar een UHR-9 hoef ik niet eens aan te beginnen. Dat is gewoon duidelijk andere koek.
Ik had toen slechts geslapen waardoor ik niet fit bovendien ben ik gewend om meer door te trappen bovendien die 14 km erheen is ook niet geweldig voor mij.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het is even terug en zal je mogelijk wat meer ervaring hebben opgedaan. Maarrrrrr.......
Als je je maar niet gedraagt zoals je bij de 100 van Horst deed. Dan wordt het nog een hele opgave om te halen.

Zorg er iig. voor dat je tenminste elk half uur eet en elk kwartier een paar slokken neemt. Het moment dat je honger of dorst krijgt ben je eigenlijk al te laat.

Ook hielp het mij destijds om een route ingeladen te hebben die echt 100+ km lang is.
Zorg er ook voor dat je bij bv. 80km niet te dicht langs huis rijdt..... :tong Dan wil het stuur nog wel eens onverklaarbaar naar huis sturen. :lol:
PaganiProductions

Bowiex schreef: wo 15 mei 2019, 16:20 Het is even terug en zal je mogelijk wat meer ervaring hebben opgedaan. Maarrrrrr.......
Als je je maar niet gedraagt zoals je bij de 100 van Horst deed. Dan wordt het nog een hele opgave om te halen.

Zorg er iig. voor dat je tenminste elk half uur eet en elk kwartier een paar slokken neemt. Het moment dat je honger of dorst krijgt ben je eigenlijk al te laat.

Ook hielp het mij destijds om een route ingeladen te hebben die echt 100+ km lang is.
Zorg er ook voor dat je bij bv. 80km niet te dicht langs huis rijdt..... :tong Dan wil het stuur nog wel eens onverklaarbaar naar huis sturen. :lol:
Ik gedraag mij altijd hahah :evil: :winkie:
En fiets beter dan eerst
Meestal fiets ik een uur tot en met 1,30 uur max zonder te eten maar wel te drinken.
Met een fatsoenlijk ontbijt+3 a 4 bananen.
PaganiProductions

Ga effe een korte rust periode inlassen.
De komende 2 weken wat korte avond ritjes meer niet.
Misschien nog een langere ritje.
Zodat ik begin juni vol kan gaan.
PaganiProductions

Morgen eerste 100km rit op de mtb
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Wellicht tot morgen dan :)
PaganiProductions

KarinMTB schreef: vr 31 mei 2019, 21:00 Wellicht tot morgen dan :)
Door gps problemen heb ik de 100 km niet vol kunnen maken toch lijkt mij een uit peiling toch beter zeker bij een langere afstand als de 100 km lijkt mij dit beter dan alleen gps.
toch nog 3.30 uur op de fiets kunnen zitten en wat aan de meer technische dingen kunnen werken zoals keren en draaien en minder slaap etc vind ik het toch netjes.
PaganiProductions

Denk dat ik morgen eens een dagje Zuid Limburg ga doen wat klimmen en zo.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer dat de 100km niet gelukt is.
Nu moet ik zeggen dat zelfs ik vandaag moeite had met 100km bos.
De warmte had daar een grote rol in
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 1 juni 2019, 20:47 Jammer dat de 100km niet gelukt is.
Nu moet ik zeggen dat zelfs ik vandaag moeite had met 100km bos.
De warmte had daar een grote rol in
Ik vond een beetje amateur achtig dat niet ook gewoon dat gewoon ook geen pijlen stonden en alleen via gps kon gereden worden.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 1 juni 2019, 20:47 Jammer dat de 100km niet gelukt is.
Nu moet ik zeggen dat zelfs ik vandaag moeite had met 100km bos.
De warmte had daar een grote rol in
100 km bijna alleen maar draaien en keren zeker
Plaats reactie