Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Afgelopen zaterdag in de stromende regen bike park Willingen voor het eerst gedaan. Zeer positief. Willingen heeft veel potentie.
Nieuwe trials (Flow en Flow Country) zijn leuk, veel kombochten en kleine jumps. Nul remklippen. De oude trail Downhill is een heerlijke (oldskool) trail om je skills te verbeteren. Zeer afwisselende en je kan eindeloos variaties rijden. Technische en soms ook heerlijk snel.

Wij reden in volle dag regen dus waren andere uitdagingen dan bij droog weer.
Als Willingen straks nog een nieuwe Enduro trial heeft (wordt nu gebouwd) en er nog wat DH trials bij gaan komen, wordt t een goed alternatief op Winterberg.

Overigens verbaasd over de 400+ Duitsers die bier staan te tanken onder en bovenaan de cabine lift. Blijkt typische weekend activiteit te zijn in Willingen.

Zondag met droog weer Winterberg aangedaan. Alle trials meerdere keren gereden. Nauwelijks wachtrij bij lift.
Alleen Blackline maar 1 keer gereden want dikke modderpoel. Rest nagenoeg droog.

Slapen en eten tips:
Overnachting in ActiveHotel was perfect met aparte fietskelder, drooghok voor natte kleding en goed ontbijt. Avondeten bij Griek. Lunch bij Panorama restaurant in zon
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

:lol: De bijnaam voor de bewoners van willingen is niet voor niets “nebelkopfen” :lol:

(Ik maak geen grapje! :bier: )
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik zou as ma-di-woe 1-2 dagen naar Winterberg kunnen.
Meer liefhebbers om evt samen te rijden?
Ik kom uit Haarlem dus cross heel NL door in de breedte :roll:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben van plan om 3 juni te gaan, mits het fatsoenlijk weer is.
Wie gaat er dan ook?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik ben er dan met m’n kameraad.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben er 4 en 5 juni. Echt zin in!

Ik twijfel alleen om een fiets te huren daar. Vorige keer prima gereden op m'n Intense Uzzi uit 2001 :-), maar ik heb nu een andere vork, lucht ipv coil, met qr ipv 20mm steekas en ik ben ineens heel bang dat er iets stuk gaat. Maar ja, twee dagen fiets huren ben je ook weer een meijer kwijt...
Zijn die fietsen daar het een beetje waard? Ik doe toch alleen maar blauw en rood, dus zo heftig is het allemaal niet.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

als je op al die "flowy trails" blijft (blauw en rood? :~ ) dan kom je prima weg met zelfs nog een hardtail... :wink:

de huurfietsen zijn prima fietsen! worden elk jaar nieuw aangeschaft en dagelijks onderhouden...
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Toen ik er was, twee jaar geleden denk ik? Was Flow Country en Continental blauw, en Freeride, Fourcross en northshore Rood, en Downhill en Black line zwart (duh)... Of heb ik dat verzonnen?

(edit: als je op dat overzichtskaartje kijkt, zie je de gekleurde lijntjes, daar heb ik het van)

Ik heb iig toen alles gereden behalve die laatste twee, en de north shore was dicht. Denk toch fijner op m'n eigen fiets, anders wil ik straks weer iets nieuws waar ik geen geld voor heb als die huurfietsen goed zijn :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: do 23 mei 2019, 10:10 Toen ik er was, twee jaar geleden denk ik? Was Flow Country en Continental blauw, en Freeride, Fourcross en northshore Rood, en Downhill en Black line zwart (duh)... Of heb ik dat verzonnen?

(edit: als je op dat overzichtskaartje kijkt, zie je de gekleurde lijntjes, daar heb ik het van)

Ik heb iig toen alles gereden behalve die laatste twee, en de north shore was dicht. Denk toch fijner op m'n eigen fiets, anders wil ik straks weer iets nieuws waar ik geen geld voor heb als die huurfietsen goed zijn :-D
Wij zijn er net geweest (zie mijn YT kanaal) en alles gereden behalve slopestyle en downhill en van de black line maar klein stukje. Gaat prima op zelfs een hardtail.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MVMVML schreef: do 23 mei 2019, 12:19... en van de black line maar klein stukje. Gaat prima op zelfs een hardtail.
En niet bepaald het meest represenatieve stukje voor de rest van de track, da's meer de verbindingsweg naar...
Maar hij is inderdaad helemaal op een hardtail te rijden.


De kleuren zijn ook wat referentiekader afhankelijk, ik zou de zwarte in Wintergberg geen zwart noemen...
Vergelijk de IXS DH maar eens wat je als zwarte DH in PIla, Verbier, Champery, Lac Blanc, La Bresse, etc... voorgeschoteld krijgt. En ik ga ook niet zeggen dat het een makkelijk track is om super snel op te zijn, maar wanneer je gewoon op toeristen tempo naar beneden wilt rijden dan kun je in Winterberg gemakkelijk rijden (paar features overslaan) waar je bij voornoemden zelfs met dezelfde instelling toch een hele andere believing hebt (als je niet aan het wandelen bent).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: do 23 mei 2019, 12:39
MVMVML schreef: do 23 mei 2019, 12:19... en van de black line maar klein stukje. Gaat prima op zelfs een hardtail.
En niet bepaald het meest represenatieve stukje voor de rest van de track, da's meer de verbindingsweg naar...
Maar hij is inderdaad helemaal op een hardtail te rijden.
Klopt, ik bedoelde dat alle stukken die ik gereden heb prima op een hardtail te doen zijn. Incl dat kleine stukje black line dus.

Voor de hele black line lijkt me een fully wel erg gewenst als je al dat grove wortelwerk ziet.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

nou de hele black line is gewoon te doen op een hardtail... je gaat alleen wel wat langzamer.

maar kom je met een XC race hardtail dan moet je wel bovengemiddelde skills bezitten :tong
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zie in het filmpje van MMXVL een bord staan met een gast in full body armour.
Neem aan dat dat niet verplicht is op die zwarten lijn?
Rij zelf met full face en normale elleboog bescherming en wat stevigere knie bescherming, lijkt mij voldoende voor wat ik op dat filmpje zie.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op de internetsite staat het gewoon erbij wanneer je naar de tracks selecteert....
Das Tragen von einem Vollvisierhelm und Vollkörperschutz ist auf dieser Strecke Pflicht! Fehlende Schutzausrüstung (Vollvisierhelm, Safetyjacket und Knie-/Schienbeinschoner) kann gegen Gebühr in der Bikestation ausgeliehen werden.
... maar ik heb er nog nooit iemand op zien controleren en 'over' de verschillende tracks is het weinig consequent. (Freeride is helm genoeg)

Persoonlijk draag ik liever rugwervelbescherming voor de DH dan elleboogbeschermers.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: do 23 mei 2019, 12:46
cheeta schreef: do 23 mei 2019, 12:39 En niet bepaald het meest represenatieve stukje voor de rest van de track, da's meer de verbindingsweg naar...
Maar hij is inderdaad helemaal op een hardtail te rijden.
Klopt, ik bedoelde dat alle stukken die ik gereden heb prima op een hardtail te doen zijn. Incl dat kleine stukje black line dus.

Voor de hele black line lijkt me een fully wel erg gewenst als je al dat grove wortelwerk ziet.
Ik ben niet mega goed of zo, maar ik ga niet voor 'te doen'. Ik wil wel een beetje naar beneden raggen, maar goed, twee jaar geleden ging de fiets ook prima (wel een demper gesloopt maar oké). Ik denk alleen dat ik ff een vaste as met moeren erin zet voor de gemoedsrust.
Sowieso echt super veel zin in! Winterberg is best dichtbij, maar met 2 kids en vrienden met kids toch ook weer heel ver weg :-)
Plaats reactie