Volgens mij moet je toch eens gaan kijken op de gemiddelde routes. De meesten vinden het prima lekker in de rondte te tuffen. Een gedeelte wil vooral sneller. Maar slechts een heel klein gedeelte wil 'ruiger'.
De eerste groep blijft lekker rond tuffen. Die lui gaan een stuk meer lol hebben op een FS, zie ook de commentaren iets eerder. "Niets willen leren" is misschien wat overdreven, maar ze gaan er niet actief mee bezig.
En de tweede groep koopt een racefiets om de conditie te verbeteren. Groep 2 heeft daarbij (vaak) de beleving dat een HT sneller is, zelfs als een FS meetbaar wel sneller is. Lekker op een HT laten rijden dus.
En groep 3 is dus de enige groep die investeert in rijtechniek. Maakt mij verder niet uit of je dat op een HT of FS is, hoewel er wel degelijk verschillen in zitten en het niet zo is dat als je op een HT snel bent, je dit ook per definitie meteen op een FS bent. En dat je zeker wat dingen af moet leren als je van een FS overstapt op een HT.
Maar vergelijk dit dus met bijvoorbeeld de zaterdag competitie voetbal. Het overgrote deel komt voor de derde helft en is niet actief bezig met beter worden.
Nu heeft jumpen op een HT zeker voordelen, maar het is niet zo dat je het beter leert op een HT....yo-eddy schreef: ↑di 14 mei 2019, 14:01 Bij een HT leer je op lagere snelheid al hoe een fiets reageert, veel veiliger dus
Neem een eenvoudige jump, met een HT krijg je direct een schop onder je kont (kontenwipper) als je niet actief op je fiets zit, een fully filtert dat deels weg ...........dus ga je maar eens wat harder proberen met je reet op je zadel ..... vol gas op je bakkes
Het voordeel van een FS is dat je niet hoeft te leren landen, dus je kunt je volledig op de afsprong concentreren