Pakket bezorgers (de DHL’s en PostNL’s)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Demoniac schreef: do 9 mei 2019, 15:48 Elk nadeel heb z'n voordeel: ik woon in een niet al te beste buurt, maar dat betekent wel dat je het soort mensen als buren hebt die vrijwel altijd thuis zijn :lol:
Leuk, totdat je weer zo'n luie/overwerkte postbezorger hebt die niet de moeite neemt om een briefje te schrijven dat het bij de buren is bezorgd. Intussen staat de inhoud van je pakketje al wel op marktplaats.nl? :winkie:
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Michiel schreef: do 9 mei 2019, 13:25 Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Dit is 0,6 kuub, dat gaat bij expresvervoerders (UPS, DHL Express) flink oplopen en zal bij veel pakketvervoerders (GLS, DHL Parcel) te groot zijn. Die 80 euro die genoemd is, gaat voor zo’n volume niet lukken.

Wél betaalbaar voor dit volume is groupage (zat aanbieders via Google), maar dan heb je weinig snelheid en minder zichtbaarheid van je pakket.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Altijd leuk, klagen over bezorgers :winkie:

Van pakketjes om half twaalf snachts tot een briefje in de bus met "zie kliko voor pakketje". Sommige bezorgers zijn best creatief :roll:

Gelukkig ken ik de huidige postnl bezorger redelijk en hebben we een goede verstandhouding. De vorige belde aan en liep gelijk weer naar z'n bus. Onderweg gooide hij een briefje in de bus (staat hier aan de weg) en reed weg.
Als je dus na tien seconden bij de deur staat, zie je net de bus wegrijden ....

Al is dat nog altijd beter dan de DHL bezorger die alleen naar de brievenbus liep voor het niet thuis briefje en niet eens de moeite nam om aan te bellen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Kickman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019

Kahuna matata schreef: zo 12 mei 2019, 09:39
Michiel schreef: do 9 mei 2019, 13:25 Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Dit is 0,6 kuub, dat gaat bij expresvervoerders (UPS, DHL Express) flink oplopen en zal bij veel pakketvervoerders (GLS, DHL Parcel) te groot zijn. Die 80 euro die genoemd is, gaat voor zo’n volume niet lukken.

Wél betaalbaar voor dit volume is groupage (zat aanbieders via Google), maar dan heb je weinig snelheid en minder zichtbaarheid van je pakket.
Kleine opmerking, DHL Parcel verstuurd wel pakketten van deze afmetingen (Pakket tot 50 kg (max. L240 x B100 x H200). Even bellen met 088 3454300 ipv het 0900 nr voor een tarief. Maar zal zeker niet voor 80 euro kunnen. Je gaat voor het volume betalen. En wat Kahuna matata schreef, in dit geval is een groupage zending het goedkoopst, langzaamst en vaak geen duidelijke track&trace.
Heb d'r TREK in..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ooit meegemaakt dat de DPD bezorger het bestelde pakketje over de schutting op onze kliko had gelegd (woning en tuin liggen aan een brandgangetje tussen twee huizen door). In het pakketje een voorvork van bijna 500 euro.
Wij waren echter ruim twee weken op vakantie...
Toen we thuiskwamen zag ik een verregende doos op de kliko liggen, dat bleek dus m'n nieuwe vork te zijn. Gelukkig was de boel ook nog in plastic verpakt. Geen idee of de doos daar pas een dag of al bijna twee weken gelegen had. Hij was niet zichtbaar voor voorbijgangers, maar in principe had iedereen die even over een schutting kan hangen 'm zo kunnen pakken.

Na een mail hierover aan het betreffende DPD-depot kreeg ik als antwoord van de manager dat hij de verantwoordelijke chauffeur erop aan zou spreken. Geen woord van excuus, wat een baviaan.

Inderdaad ook weleens meegemaakt dat het pakket een aantal deuren verderop was afgegeven, maar dat weet je dan niet omdat er geen briefje in je brievenbus ligt... dat was door een DHL mannetje.

En volgens mij heeft TenZNL nog wel een leuk filmpje van de bezorging van zijn frame... :D
(kort samengevat: die doos werd over een twee meter hoge poort in zijn tuin geflikkerd).

Ik snap best de frustratie als je keer op keer aan gesloten deuren komt, maar dan heb je wellicht de verkeerde baan gekozen.

Vermoedelijk gaan we de kant op dat bezorgen bij een afhaalpunt standaard wordt, en dat je voor aflevering aan huis extra gaat betalen. Lijkt me ook handig om overlast in binnensteden die daar niet op berekend zijn te voorkomen, bij ons in de straat staan dagelijks meerdere koeriersbusjes de boel te blokkeren (eenrichtings-straatje). Ook als er genoeg ruimte in de parkeervakken is, want twee meter naar links of rechts sturen is ook al teveel moeite.... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kermit schreef: di 14 mei 2019, 09:44 Vermoedelijk gaan we de kant op dat bezorgen bij een afhaalpunt standaard wordt, en dat je voor aflevering aan huis extra gaat betalen. Lijkt me ook handig om overlast in binnensteden die daar niet op berekend zijn te voorkomen, bij ons in de straat staan dagelijks meerdere koeriersbusjes de boel te blokkeren (eenrichtings-straatje)
Wat mij betreft, hoe sneller hoe beter. Wel goed bereikbare afhaalpunten dan, met voldoende parkeerplaats.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DHL deed bij mij nooit een briefje in de brievenbus bij de eerste poging.
Altijd alleen een briefje bij een na laatste poging.
Kom je 's avonds thuis uit je werk, ligt er een briefje dat ze morgen nog 1 poging doen, daarna gaat het pakketje naar het depot bij Ehv airport. Reageren helpt niet, "want de planning is al gemaakt, het pakketje ligt al in de auto".
Dus weer een dag voorbij en dan pas de volgende dag naar het depot, 2x20km in de avondspits om het op te halen.

DPD gooide de pakketjes gewoon ergens neer, zonder briefje.
Op de achterbank van mn 4wd, over de schutting, bij de buren (welke?) enz.
Als je het zelf niet vond, of de buren kwamen het niet brengen, dan was je de l#l.
Eens lang zitten wachten, hele procedure van verloren paknet opgestart enz.
Bleek de zoon vd buren het te hebben aangepakt. DPD had geen briefje achtergelaten.
Buren waren op vakantie en buurjongen was ook voor 3weken vertrokken nadat hij mijn paknnetje in hun gang had gezet. Buurman kwam thuis en zag mijn pakketje in zijn gang staan...

Laten bezorgen bij mn werk was geen optie, daar werken 800 / 1000 man, op pakketjes daar laten bezorgen stond al snel de doodstraf. Of tenminste ontslag.

Nu in Spanje is het nog erger.
We hebben namelijk geen postadres. Is hier heel gewoon als je achteraf woont.
Dus een postbus op het postkantoor.
Maar Post en pakketdienst zijn concurenten, dus die werken niet samen. Pakketje gaat dus naar een depot, meestal 30km verderop, dus zelf ophalen.
Soms belt een koerier, want op de 2e adresregel zet ik mn 06nr.
Dan kan ik, als ik geluk heb, afspreken om 'm bij een cafe of benzinestation te treffen.

Uiteraard zijn er pickup points.
Maar dan moet je van tevoren wel weten welke pakketdienst men inschakelt...
Beetje lullig om je DHL pakket bij GLS af te laten leveren.
Of je Post pakket naar een DHL punt te sturen ipv de postbus...

Track and Trace, websites waar je fexibel je afleveradres kunt wijzigen enz, dat helpt wel enorm, maar dan moet het wel worden bijgewerkt.
Maar al te vaak is de status dagelang hetzelfde, nl. dat het pakket is aangeboden door de verzender. En dan ineens "bezorgpoging mislukt".
Helemaal gestoord wordt je ervan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik bestel eigenlijk zelden wat via internet omdat je altijd dat gelazer hebt met bezorgen. Lekker in de winkel kopen bij de LBS, of ophalen bij een ophaalpunt. Anders niet.
GLS is trouwens de ergste van allemaal.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

ThaSingleTrackMastah schreef: di 14 mei 2019, 15:07 Eens lang zitten wachten, hele procedure van verloren paknet opgestart enz.
Bleek de zoon vd buren het te hebben aangepakt. DPD had geen briefje achtergelaten.
Buren waren op vakantie en buurjongen was ook voor 3weken vertrokken nadat hij mijn paknnetje in hun gang had gezet. Buurman kwam thuis en zag mijn pakketje in zijn gang staan...
En even een telefoontje bracht geen duidelijkheid? Ik heb zovaak een "afgeleverd" pakket, terwijl ik niks heb. Even bellen naar de klantenservice en hebben ze mij altijd nog kunnen vertellen bij welk nummer hij lag.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, geen duidelijkheid.
DPD hield vol dat het geleverd was, ik had geen pakket en geen briefje. Dan is duidelijkheid ver te zoeken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ja dan wordt het snel wat lastiger ja. Gelukkig zover nog nooit hoeven komen bij mij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

floris500 schreef: di 14 mei 2019, 10:23
kermit schreef: di 14 mei 2019, 09:44 Vermoedelijk gaan we de kant op dat bezorgen bij een afhaalpunt standaard wordt, en dat je voor aflevering aan huis extra gaat betalen. Lijkt me ook handig om overlast in binnensteden die daar niet op berekend zijn te voorkomen, bij ons in de straat staan dagelijks meerdere koeriersbusjes de boel te blokkeren (eenrichtings-straatje)
Wat mij betreft, hoe sneller hoe beter. Wel goed bereikbare afhaalpunten dan, met voldoende parkeerplaats.
Eigenlijk is het al zo, als ik een pakketje verstuur kost het iets meer om het thuis te laten afleveren dan bij een ophaalpunt.

Dat parkeren is inderdaad nog een dingetje, voor mij liggen de dichtstbijzijnde DPD en DHL afhaalpunten in de binnenstad... :roll:

Aannemen van pakketjes voor buren als je meteen daarna op vakantie gaat vind ik gewoon grof.
Ook grof vind ik het niet komen ophalen van pakketjes door buren, heb eens een week twee giga zakken kattenkorrels in m'n gang gehad, en zo ruim wonen wij niet... :D
(maar ja, misschien hadden ze geen briefje in de bus gehad en kan ik ze daar dus niet op aankijken...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

In dat laatste geval zou ik wel ff pro-actief zelf gaan aanbellen bij de buren.

DPD is hier een ramp, meestal resulteren zij in het afhalen bij een ophaalpunt wat niet zo dichtbij is.

Bpost en dhl werken de laatste tijd nauw samen en hebben een afhaalpunt op 100m van mijn deur. Dus als de optie er is verkies ik hen, zelfs al wil dat bij bike discount zeggen bij betalen. Doe ik graag voor het gemak.

Postnl doet het over het algemeen vrij goed hier. Ze geven tegenwoordig goede opvolging via mail van het vermoedelijke bezorgmoment.

Gls en ups heb ik al een hele tijd niet meer gebruikt, dus geen recente ervaring/aanbeveling.

Over het algemeen zijn de meeste diensten er op vooruit gegaan tegenover pakweg 10j geleden. Toen moest ik regelmatig de buurt aflopen om te zien waar ze mijn pakket hadden gedropt. Ik vind vooral de mogelijkheid tot laten afleveren op een afhaalpunt een verbetering, natuurlijk wel omdat ik er een zo vlakbij heb. Afleveren op mijn werk is aangezien ik het ov gebruik om te pendelen geen optie dus het afhaalpunt met ruime openingsuren is een goed alternatief.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

hurck schreef: do 16 mei 2019, 10:57 In dat laatste geval zou ik wel ff pro-actief zelf gaan aanbellen bij de buren.
Die waren meerdere dagen niet thuis, in elk geval niet op de momenten dat ik aanbelde :((

Maar ondanks dat er nog genoeg ruimte voor verbetering is denk ik ook dat de kwaliteit van de bezorging momenteel gemiddeld genomen beter is als enkele jaren geleden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kermit schreef: do 16 mei 2019, 10:22
floris500 schreef: di 14 mei 2019, 10:23

Wat mij betreft, hoe sneller hoe beter. Wel goed bereikbare afhaalpunten dan, met voldoende parkeerplaats.
Eigenlijk is het al zo, als ik een pakketje verstuur kost het iets meer om het thuis te laten afleveren dan bij een ophaalpunt.
Als ze het dan ook nog eens zouden doen als jij het ontvangt.. :wink:
Plaats reactie