Leuk, totdat je weer zo'n luie/overwerkte postbezorger hebt die niet de moeite neemt om een briefje te schrijven dat het bij de buren is bezorgd. Intussen staat de inhoud van je pakketje al wel op marktplaats.nl?

Leuk, totdat je weer zo'n luie/overwerkte postbezorger hebt die niet de moeite neemt om een briefje te schrijven dat het bij de buren is bezorgd. Intussen staat de inhoud van je pakketje al wel op marktplaats.nl?
Dit is 0,6 kuub, dat gaat bij expresvervoerders (UPS, DHL Express) flink oplopen en zal bij veel pakketvervoerders (GLS, DHL Parcel) te groot zijn. Die 80 euro die genoemd is, gaat voor zo’n volume niet lukken.Michiel schreef: ↑do 9 mei 2019, 13:25Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Kleine opmerking, DHL Parcel verstuurd wel pakketten van deze afmetingen (Pakket tot 50 kg (max. L240 x B100 x H200). Even bellen met 088 3454300 ipv het 0900 nr voor een tarief. Maar zal zeker niet voor 80 euro kunnen. Je gaat voor het volume betalen. En wat Kahuna matata schreef, in dit geval is een groupage zending het goedkoopst, langzaamst en vaak geen duidelijke track&trace.Kahuna matata schreef: ↑zo 12 mei 2019, 09:39Dit is 0,6 kuub, dat gaat bij expresvervoerders (UPS, DHL Express) flink oplopen en zal bij veel pakketvervoerders (GLS, DHL Parcel) te groot zijn. Die 80 euro die genoemd is, gaat voor zo’n volume niet lukken.Michiel schreef: ↑do 9 mei 2019, 13:25Een soortgelijke vraag; heeft iemand al een pakketbezorger gevonden die een groot pakket (150x100x40) naar het buitenland wil verzenden voor minder dan €250,- incl verzekering? De meeste bezorgers accepteren zulke grote pakketten niet, of alleen als je ze met express service laat oppikken.
Wél betaalbaar voor dit volume is groupage (zat aanbieders via Google), maar dan heb je weinig snelheid en minder zichtbaarheid van je pakket.
Wat mij betreft, hoe sneller hoe beter. Wel goed bereikbare afhaalpunten dan, met voldoende parkeerplaats.kermit schreef: ↑di 14 mei 2019, 09:44Vermoedelijk gaan we de kant op dat bezorgen bij een afhaalpunt standaard wordt, en dat je voor aflevering aan huis extra gaat betalen. Lijkt me ook handig om overlast in binnensteden die daar niet op berekend zijn te voorkomen, bij ons in de straat staan dagelijks meerdere koeriersbusjes de boel te blokkeren (eenrichtings-straatje)
En even een telefoontje bracht geen duidelijkheid? Ik heb zovaak een "afgeleverd" pakket, terwijl ik niks heb. Even bellen naar de klantenservice en hebben ze mij altijd nog kunnen vertellen bij welk nummer hij lag.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 14 mei 2019, 15:07Eens lang zitten wachten, hele procedure van verloren paknet opgestart enz.
Bleek de zoon vd buren het te hebben aangepakt. DPD had geen briefje achtergelaten.
Buren waren op vakantie en buurjongen was ook voor 3weken vertrokken nadat hij mijn paknnetje in hun gang had gezet. Buurman kwam thuis en zag mijn pakketje in zijn gang staan...
Eigenlijk is het al zo, als ik een pakketje verstuur kost het iets meer om het thuis te laten afleveren dan bij een ophaalpunt.floris500 schreef: ↑di 14 mei 2019, 10:23Wat mij betreft, hoe sneller hoe beter. Wel goed bereikbare afhaalpunten dan, met voldoende parkeerplaats.kermit schreef: ↑di 14 mei 2019, 09:44Vermoedelijk gaan we de kant op dat bezorgen bij een afhaalpunt standaard wordt, en dat je voor aflevering aan huis extra gaat betalen. Lijkt me ook handig om overlast in binnensteden die daar niet op berekend zijn te voorkomen, bij ons in de straat staan dagelijks meerdere koeriersbusjes de boel te blokkeren (eenrichtings-straatje)
Die waren meerdere dagen niet thuis, in elk geval niet op de momenten dat ik aanbelde
Als ze het dan ook nog eens zouden doen als jij het ontvangt..